مقالات بازی سازان

مزایا و فواید استخر توپ برای کودکان + انواع استخر توپ

آشنایی با انواع استخرهای توپ و مزایای آن برای کودکان

آشنایی با انواع استخرهای توپ و مزایای آن برای کودکان

امروزه با افزایش آپارتمان‌نشینی، کودکان دیگر فرصتی برای بازی‌های گروهی در محوطه باز ندارند و بهتر است برای این کار به مراکز بازی نظیر شهربازی، مهدکودک، خانه‌های بازی و غیره مراجعه کنند.

البته برخی از والدین برای فراهم‌کردن شرایط لازم برای تفریح کودکان خود، اقدام به خرید تجهیزات بازی نظیر تاب و سرسره، انواع اسباب‌بازی، استخر توپ کودک و غیره می‌کنند. بسیاری از والدین با اختصاص دادن بخشی از فضای خانه و حیاط به تجهیزات بازی کودک، باعث شده‌اند تا فرزندان دچار افسردگی و آسیب‌های روحی نشوند.

همچنین با تاسیس حجم انبوهی از مراکز بازی سازان و مهدهای کودک، والدین دیگر نگران روحیه لطیف کودکان خود نبوده و با استفاده از این مراکز، نیاز کودکان به بازی و سرگرمی را رفع کرده‌اند.

آشنایی با انواع استخرهای توپ و مزایای آن برای کودکان

 

مهدکودک‌ها و خانه‌های بازی برای اینکه بتوانند کودکان را در کنار آموزه‌های خود سرگرم کنند، باید محیط خود را مجهز به بهترین و مفرح‌ترین لوازم بازی کنند تا کودکان برای یادگیری مطالب از خود علاقه نشان دهند.

معمولاً کودکان در این سن و سال هیچ انگیزه‌ای برای یادگیری نداشته و تنها به فکر بازی و تفریح هستند. از این رو بهتر است با خرید تجهیزات مدرن بازی، آن‌ها را تشویق به یادگیری مطالب آموزشی کرد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با یکی از تجهیزات محبوب بازی آشنا کنیم. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

اهمیت خرید استخر توپ کودک برای مراکز تفریحی

خرید این محصول برای مراکز مهد بسیار با اهمیت بوده و باید حداقل یکی از این استخرها را در مراکز خود داشته باشند. در غیر این صورت از کورس رقابت با سایر مراکز مهد جا مانده و نمی‌توانند انتظارات کودکان را برآورده کنند.

استخر توپ کودک به دلیل ایمنی بالایی که دارد گزینه مناسبی برای تمامی بچه‌ها حتی کودکان زیر 2 سال می‌باشد. از این رو، بیشتر مربیان مهد و مشاوران تربیتی خرید این وسیله مفرح را به تمامی مراکز تفریحی توصیه کرده تا تمام کودکان در کمال آرامش و ایمنی کامل مشغول بازی شوند.

البته بسیاری از شهربازی‌ها و پارک‌ها دارای این استخرها هستند که به دلیل ازدحام جمعیت و تعدد کودکان، بازی در آن به بچه‌های زیر 3 سال توصیه نشده و همین امر مراکز مهد را برای این بچه‌ها بیش از پیش مهمتر می‌کند.

آشنایی با انواع استخرهای توپ و مزایای آن برای کودکان

انواع استخرهای توپ

استخرهای توپ از لحاظ کارایی کاملا شبیه به هم هستند، اما از نظر کیفیت، ابعاد، جنس، نوع بدنه و توپ باهم تفاوت دارند. بهتر است قبل از اینکه تصمیم به خرید استخرهای توپ بگیرید، از مشخصات فنی و انواع آن آشنا شوید. در ادامه چند نمونه باکیفیت را به شما معرفی می‌کنیم.

برای خرید استخر توپ خانگی می توانید با وبسایت بازی سازان در ارتباط باشید.

استخر توپ شش ضلعی خرسی شکل

استخر توپ کودک شش ضلعی دارای بدنه خرسی شکل بوده و گزینه مناسبی برای کودکان زیر 3 سال می‌باشد. این استخر دارای 4 بدنه مختلف بوده که هر کدام از جنس پلی‌اتیلن بوده و هنگام برخورد کودکان با آن، خطری بچه‌ها را تهدید نمی‌کند. معمولاً کودکان هنگام بازی در این استخرها تعادل خود را از دست داده و با بدنه آن برخورد می‌کنند. خوشبختانه سازندگان این محصول با آگاهی از این موضوع تجهیزات خود را ایمن ساخته و روانه بازار کرده‌اند.

برخی از مراکز مهد برای اینکه جذابیت این وسیله مفرح را افزایش دهند، از سرسره استفاده کرده تا کودکان برای ورود به آن از پله‌ها بالا رفته و به پایین سر بخورند. ابعاد این استخر به گونه‌ای است که در منازل نیز می‌توان از آن استفاده کرد. البته قبل از خرید باید فضای مناسبی برای نصب آن تدارک دید.

استخر توپ توری بزرگ

استخر توپ توری به دلیل ابعاد بزرگ خود، تعداد توپ بیشتری را در خود جای می‌دهد. هرچه تعداد توپ‌های استخر بیشتر باشند، ایمنی آن بالا رفته و کودکان می‌توانند از مکانی بلند بدون اینکه آسیبی به آن‌ها برسد، به درون استخر بپرند.

این استخر دارای دو سرسره جانبی است که در صورت تمایل می‌توانید آن را در کناره‌های آن نصب کنید. به دلیل ابعاد بزرگ استخر توپ توری، کودکان بیشتری می‌توانند در آن مشغول بازی شوند. البته این وسیله مهیج به دلیل اندازه خود گزینه مناسبی برای داخل منزل نبوده و تنها مراکز مهد و شهرهای بازی می‌توانند از آن بهره ببرند. یکی از ویژگی‌های این استخر، توری بودن آن است که این امر به والدین و مربیان کمک می‌کند تا بچه‌ها را هنگام بازی کنترل کنند.

آشنایی با انواع استخرهای توپ و مزایای آن برای کودکان

استخر توپ نرده‌ای

استخر توپ کودک نرده‌ای دارای یک سرسره و یک تونل هزارپا بوده که هرکدام به عنوان راه ورودی به درون استخر تلقی می‌شوند. معمولا کودکان علاقه دارند تا در هنگام ورود به مراکز بازی و تجهیزات مفرح از راهروهای جذاب و پر پیچ و خم عبور کنند. این امر در روحیه آن‌ها تاثیر زیادی گذاشته و به مربیان مهد کمک می‌کند تا مطالب خود را بهتر به آن‌ها بیاموزند.

معمولا مربیان یک سری مطالب و نشانه‌ها را درون این راهروها قرار داده و از کودکان می‌خواهند تا با ورود به استخر، آن‌ها را برداشته و در محلی که از قبل تعیین شده قرار دهند. این امر موجب می‌شود تا کودکان در کنار بازی مطالب زیادی بیاموزند.

استخر توپ نرده‌ای دارای بدنه‌های نرده‌ای شکل بوده و هرکدام دارای رنگ متفاوتی است. رنگ‌بندی متنوع این محصول در روحیه کودکان تاثیر زیادی می‌گذارد.

فواره توپ هشت ضلعی

یکی دیگر از انواع استخر توپ کودکان فواره توپ است که به دلیل عملکرد جالب خود، فضای مهد و خانه‌های بازی را مهیج کرده است. این فواره‌ها معمولا درون فضای داخلی استخر قرار گرفته و توپ‌ها را به هوا پرتاب می‌کند.

البته، به دلیل نرم بودن توپ‌ها، هیچ خطری کودکان را تهدید نکرده و شما می‌توانید در کمال آرامش کودکان خود را درون این استخرها قرار دهید. فواره توپ به عنوان یک وسیله جانبی در نظر گرفته شده و بهتر است در استخرهای بزرگ بکار برود. سقف استخر بسیار مهم بوده چراکه توپ‌ها برای اینکه فضای استخر را هیجان‌انگیز کنند، نیاز به سقف بلند دارند. بدنه این فواره از ام دی اف و روکش چرمی ساخته شده تا هیچ خطری کودکان را تهدید نکند.

آشنایی با انواع استخرهای توپ و مزایای آن برای کودکان

استخر توپ دایره‌ای چوبی

استخر توپ کودک دایره‌ای چوبی دارای 60 سانتی‌متر ارتفاع و 2 متر قطر است. این استخر از چند پنل هلالی تشکیل شده و دارای شیارهای متعددی است. وجود این شیارها باعث می‌شود تا والدین به خوبی کودکان خود را کنترل کرده و در جریان فعالیت آن‌ها باشند.

استخر توپ دایره‌ای به دلیل ابعاد کوچک خود گزینه مناسبی برای استفاده در منزل و فضاهای محدود بوده و کودکان زیر 3 سال نیز می‌توانند در آن مشغول بازی شوند. رنگ‌بندی گوناگون شیارها، ظاهر استخر را زیبا کرده و کودکان با علاقه بیشتری در آن بازی می‌کنند. البته، لازم به ذکر است که این استخر به صورت آماده تحویل مشتری داده نشده و نیاز به نصب دارد. البته نصب آن نیز بسیار ساده بوده و تنها باید شیارها را با پیچ به یکدیگر متصل کرد.

لوازم جانبی استخر توپ

یکی از ویژگی‌های بی‌نظیر استخرهای توپ وجود لوازم جانبی متعدد در صورت خرابی می‌باشد. معمولا بسیاری از تجهیزات بازی هنگامی که خراب می‌شوند، تعویض کردن لوازم جانبی آن کار سخت است.

اما، تمامی لوازم استخرهای توپ قابل تعویض بوده و امکان خرید آن برای همه فراهم است. این لوازم شامل لت، پیچ و مهره، توپ، بدنه، پارتیشن و حفاظ می‌شود. لازم به ذکر است، قبل از اقدام به خرید حتما از استاندارد بودن لوازم جانبی مطمئن شوید چراکه برخی از شرکت‌های سودجو با عرضه لوازم بی‌کیفیت سعی در درآمدزایی بیشتر دارند. بهتر است از اعتبار فروشگاهی که این لوازم را از آن تهیه می‌کنید، مطمئن شوید تا خطری امنیت کودکان را تهدید نکند.

آشنایی با انواع استخرهای توپ و مزایای آن برای کودکان

استخر توپ چند منظوره

استخر توپ کودک چند منظوره همانطور که از نامش پیداست، کاربردهای مختلفی دارد. در این استخرها می‌توان از آب یا توپ برای تفریح کودکان استفاده کرد. بسیاری از مراکز مهد برای تنوع تجهیزات بازی خود، این استخرها را تهیه کرده و با پرکردن آب و توپ، روحیه کودکان را افزایش می‌دهند.

اغلب بچه‌ها علاقه زیادی به شنا کردن و آب ‌بازی دارند. حال فرض کنید درون این استخرها هم آب باشد و هم توپ، هیچ کودکی نمی‌تواند جلوی خود را بگیرد و سراسیمه به داخل آن می‌پرد. از این رو تهیه این استخر می‌تواند فضای مهد شما را به طور قابل ملاحظه‌ای هیجان‌انگیز کند.

بهتر است برای اینکه زمین مهد یا خانه بازی شما خیس نشود، اطراف استخر را با پارکت‌های مخصوص و ضد آب بپوشانید. اینگونه بهداشت و نظافت مرکز بازی شما نیز رعایت می‌شود.

آشنایی با انواع استخرهای توپ و مزایای آن برای کودکان : مزایای استفاده از استخر توپ

تقریبا استخر توپ بادی در بیشتر مراکز تفریحی وجود داشته و بسیاری از کودکان برای ورود به آن بی‌تابی می‌کنند. اما، این استخرها تنها برای بازی بکارگرفته نشده و در کنار آن بسیاری از مربیان مهد مفاهیم آموزشی را به کودکان می‌آموزند.

به گونه‌ای که با قرار دادن توپ‌های هدف از کودکان می‌خواهند تا آن‌ها را از بین هزاران توپ پیدا کرده و آن را به مربیان تحویل دهند. این امر به تقویت حافظه کودک و قدرت بصری او کمک زیادی می‌کند. بهتر است برای اینکه کودکان علاقمند به این کار شوند، می‌توان از موزیک‌های پرهیجان استفاده کرد.

فواید استخر توپ برای کودکان

با خرید استخر توپ کودک می‌توان روحیه کودکان را افزایش داد و در کنار تفریح به آن‌ها مطالب متعددی آموخت. در ادامه به چند مزیت بی‌نظیر استخر توپ بادی اشاره می‌کنیم. با ما تا انهای مطلب همراه باشید.

 

آشنایی با انواع استخرهای توپ و مزایای آن برای کودکان

افزایش تمرکز

بسیاری از مربیان مهد برای اینکه کودکان را به یادگیری مطالب علاقه مند کنند، از تجهیزات بازی کمک گرفته و از این لوازم نهایت بهره را می‌برند. یکی از این راه‌ها، مفاهیم مخفی آموزشی درون استخرهای توپ است.

به دلیل حجم انبوه توپ‌ها درون استخر، کودکان برای اینکه هدف را پیدا کنند، باید به جستجو پرداخته که این امر به تقویت تمرکز و قدرت بصری آن‌ها کمک می‌کند. کودکان پس از یافتن توپ هدف باید درون آن را باز کرده و مفاهیمی که درون آن قرار دارد را بخوانند.

تقویت تعادل

یکی دیگر از فواید استخر توپ کودک افزایش تعادل بچه‌ها هنگام راه رفتن بر روی توپ‌ها است. معمولا برخی از کودکان خیلی دیر راه می‌افتند و برخلاف هم سن و سالان خود از تعادل کمتری برخوردارند.راه رفتن بر روی توپ‌های بادی به بچه‌ها کمک می‌کند تا برای راه رفتن تلاش کرده و تعادل خود را حفظ کنند.

معمولا پزشکان برای برطرف کردن این مشکل، استفاده از استخرهای توپ را به والدین بچه‌ها توصیه می‌کنند چراکه هم از لحاظ امنیت و هم از لحاظ تفریحی گزینه مناسبی برای آن‌ها می‌باشد.

افزایش قدرت بصری

بسیاری از مربیان مهد و والدین برای اینکه قدرت بینایی و بصری کودکان را بالا ببرند از استخرهای توپ کمک می‌گیرند. به گونه‌ای که در بین هزار توپ آبی رنگ، 10 توپ بنفش قرار می‌دهند.

آن‌ها از کودکان می‌خواهند تا این 10 توپ را از بین 1000 توپ پیدا کنند که این امر کودکان را با چالش بزرگی مواجه می‌کند. معمولا این تمرین‌ها برای کودکان اوتیسمی مناسب بوده تا قدرت تمرکز خود را بالا ببرند. برای اینکه کودکان هنگام جستجو خسته نشوند، می‌توان برای آن‌ها پاداش در نظر گرفت تا آن‌ها به ادامه کار تشویق شوند.

 

آشنایی با انواع استخرهای توپ و مزایای آن برای کودکان

انجام بازی‌های شناختی

یکی دیگر از مزایای آشنایی با انواع استخرهای توپ و مزایای آن برای کودکان  تقویت تعادل و تمرکز کودکان از طریق بازی‌های شناختی است. به طور مثال می‌توان با قرار دادن یک سرسره یا سکوی پرش در بالای استخر از کودکان خواست تا به نقطه هدف سر بخورند.

این امر موجب می‌شود تا کودکان هنگام سر خوردن با حفظ تعادل خود و تمرکز کردن بر روی هدف، فرود بیاید. این امر هم در تقویت حس بینایی و هم در حفظ تعادل کودکان کمک زیادی می‌کند.

کاهش افسردگی

معمولا به دلیل زندگی آپارتمانی، کودکان فرصت زیادی برای بازی کردن نداشته و این امر منجر به افسردگی آن‌ها شده است. کودکان به دلیل سن و سال خود نیاز مبرمی به بازی و تفریح داشته و اگر این حس در آن‌ها سرکوب شود، مشکلات زیادی را در آینده برای آن‌ها به همراه خواهد داشت. از این رو، می‌توان با خرید یک استخر توپ بادی این امکان را به آن‌ها داد تا با هیجان و شوق زیاد مشغول بازی شده و دچپار افسردگی نشوند.

تقویت عضلات

شاید با شنیدن این کلمه کمی تعجب کنید، اما استخر توپ کودک می‌تواند عضلات کودکان را تقویت کند. برای این کار کافیست تا از آن‌ها بخواهیم تا توپ‌ها را درون سبد بسکتبال پرتاب کنند.

این امر موجب تقویت عضلات مچ و کتف شده و آن‌ها را مقاوم می‌کند. کودکان در این سن از استخوان‌بندی بسیار ضعیفی برخوردار هستند که اگر به طور مناسب تقویت نشوند، در آینده آن‌ها را دچار مشکل می‌کند. بسیاری از پزشکان برای اینکه کودکان از استخوان‌بندی محکمی برخوردار شوند، به والدین توصیه‌ می‌کنند که آن‌ها را به مراکز مهد سپرده تا با استفاده از تجهیزات بازی، عضلات آن‌ها قوی شود.

 

آشنایی با انواع استخرهای توپ و مزایای آن برای کودکان

از کجا استخر توپ تهیه کنیم؟

بسیاری از مراکز تفریحی پس از اینکه از فواید بی‌نظیر استخرهای توپ مطلع شدند، اقدام به خرید آن‌ می‌کنند. اما بهتر است قبل از خرید به چند نکته مهم توجه کرد. استخرهای توپ به دلیل ابعادی که دارند نیاز به فضای مناسب داشته و قبل از خرید باید فضایی را برای نصب آن در نظر گرفت.

بسیاری از مراکز فروش دارای این استخرها هستند که شما می‌توانید با مراجعه به آن‌ها این وسیله مهیج را تهیه کنید. بیشتر اسباب‌بازی فروش‌های بزرگ و معتبر این استخرها را در فهرست فروش خود قرار داده‌اند. به دلیل حفظ امنیت کودکان باید از استاندارد بدن این استخرها نهایت اطمینان را حاصل کرد تا کودکان دچار آسیب‌های جدی نشوند.

استخر توپ کودک دارای انواع مختلفی است که هرکدام برای سنین مختلف ساخته شده است. بنابراین قبل از خرید به رده‌بندی سنی آن توجه کرده تا مطابق با شرایط سنی کودکان مهد خود آن را تهیه کنید. معمولا برخی از مراکز تفریحی این نکته را در نظر نگرفته و با خرید تجهیزات نامناسب، امکان استفاده از آن را برای برخی از کودکان محدود می‌کنند. معمولا مراکز فروش دارای کارشناسان خبره بوده که شما می‌توانید با مشورت با آن‌ها، مناسب‌ترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید.

بهتر است نمونه‌هایی را خریداری کنید که دارای رنگ‌بندی شاد و متنوعی باشند. توجه به این مسئله می‌تواند در روحیه کودکان موثر باشد. همچنین برخی از شرکت‌های سازنده با قبول سفارش مشتریان، اقدام به ساخت استخرهای ویژه کرده و در آن رنگ‌ها و طرح‌های اختصاصی بکار می‌برند.

آشنایی با انواع استخرهای توپ و مزایای آن برای کودکان

روش نگهداری استخر توپ کودک

استخرهای توپ به دلیل استهلاک زیاد خیلی زود خراب می‌شوند. اما با کمی مراقبت و نگهداری مناسب، می‌توان طول عمر آن‌ها را افزایش داد. از این رو توصیه می‌شود تا توپ‌ها را بر اساس شرایط سنی کودکان تهیه کنید. برخی از سازندگان برای هر سنی، تجهیزات مخصوصی را ارائه می‌دهند. برای مثال، اگر کودکان مهد شما 5 الی 7 سال هستند، بهتر است از توپ‌های پلاستیکی مقاوم استفاده کنید تا تحمل وزن آن‌ها داشته باشند. در غیر اینصورت خیلی زود خراب شده و شما را متحمل ضرر می‌کند.

همچنین بهتر است بدنه استخرها را از جنس ام دی اف یا پلی‌اتیلن تهیه کنید تا هنگام برخورد کودکان دچار فرسودگی نشود. توصیه می‌شود بدنه و توپ‌های استخر را هر چند وقت یکبار تمیز کنید تا جرم‌ها و گرد و خاک موجب پوسیدگی آن‌ها نشوند. معمولا پلاستیک اگر به موقع تمیز نشود، جرم تمام آن را فرا گرفته و خیلی زود از بین می‌روند. برای تمیز کردن پلاستیک بهتر است از محلول‌ها و پاک‌کننده‌ها مخصوص استفاده کنید تا صدمه‌ای به آن‌ها وارد نشود.

 

آشنایی با انواع استخرهای توپ و مزایای آن برای کودکان

 قیمت استخرهای توپ

قیمت استخر توپ کودک بستگی به جنس و ابعاد آن دارد. برخی از این استخرها دارای بدنه چوبی ام دی اف به همراه روکش چرم هستند که قیمت آن‌ها افزایش داده است. توصیه می‌شود برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها خود از جنس‌های بی‌کیفیت و ارزان استفاده نکنید چراکه خیلی زود خراب شده و شما را متحمل ضرر می‌کنند.

بهتر است با هزینه درست و مناسب تنها یک بار خرید کنید و تا مدت‌ها از کیفیت محصولی که خریده‌اید لذت ببرید. همچنین برخی از استخرهای توپ بادی دارای لوازم جانبی اضافی نظیر سرسره، تونل و غیره می‌باشند که هر کدام قیمت آن را افزایش می‌دهند. برای اینکه فضای مهد خود را جذاب کنید بهتر است این لوازم جانبی را نیز تهیه کنید تا کودکان حس خوبی از حضور در مرکز تفریحی شما داشته باشند.

آشنایی با انواع استخرهای توپ و مزایای آن برای کودکان

عوامل دیگری نظیر رنگ‌بندی، طراحی منحصربفرد، تعداد توپ، تعداد شیار، جنس بدنه و حفاظ نیز در قیمت این استخرها تاثیر دارند. بهتر است قبل از اینکه اقدام به خرید کنید با چند کارشناس باتجربه مشاوره کنید تا بهترین جنس را خریداری کنید. همچنین توجه به استاندارد بودن تجهیزات یک امر حیاتی بوده و خریداران باید به آن توجه کنند. طول عمر وسایل بازی بستگی به نوع استفاده و مراقبت مناسب دارد. از این رو، تصور نکنید که جنس‌های گران‌قیمت به نگهداری نیاز ندارند. چراکه در برخی موارد بسیاری از تجهیزات ارزان‌قیمت به دلیل نگهداری مناسب طول عمر بیشتری نسبت به نمونه‌های گران داشته‌اند.

در این مطلب انواع استخرهای بازی را به شما معرفی کرده و مشخصات هرکدام را توضیح دادیم. استخر توپ کودکان یکی از بهترین و مهیج‌ترین وسایل بازی برای کودکان بوده که بیشتر مراکز تفریحی دارای آن هستند. معمولا کودکان در این سن علاقه زیادی به بازی کردن در کنار دوستان خود داشته و استخرهای توپ می‌تواند روحیه آن‌ها را به طور قابل ملاحظه‌ای بالا ببرد. بهتر است برای شاد کردن مراکز تفریحی خود حداقل یک استخر توپ را در مکان خود نصب کنید تا کودکان در کنار یادگری و آموزش به تفریح نیز بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.