مقالات بازی سازان

خانه مشاغل کودک

خانه مشاغل کودک

خانه مشاغل کودک

کودکان علاوه بر استفاده از وسایل بازی خود، کنجکاوی زیادی نسبت به وسایل کار بزرگتر ها، خصوصا والدینشان دارند. علاوه بر این طبق گفته روانشناسان، بخش زیادی از استعداد هر شخص در هر شغل، از کودکی قابل دریافت و پرورش است. از این رو برای رسیدن به هر دو هدف، یعنی کاهش کنجکاوی های خطر آفرین کودکان و همچنین شناسایی و پرورش استعداد های شغلی آن ها، نیازمند راهکار ها و ابزاری متفاوت است.

تجهیزات خانه مشاغل نیز در راستای این اهداف خلق شده اند. در خانه مشاغل یا شهر مشاغل کودک، نمونه ی مینیاتوری یا شبیه سازی شده ده ها عنوان شغلی جذاب مانند، پزشکی، آتش نشانی، پلیس، نانوایی و… برای کودکان طراحی و ساخته شده اند. خانه مشاغل کودک یک خانه بازی جذاب اما با اهدافی آموزشی ست تا کودکان مشاغل مختلف را بشناسند و استعداد خود را در زمینه های مختلف نشان دهند. خانه های مشاغل اغلب بصورت یک شهر با خیابان هایی که به در دو طرف آن استند ها یا غرفه های مشاغل هستند اجرا می شوند.

جنس بدنه ی تمامی محصولات این دسته از MDF با روکشی از رنگ پلی اورتان یا استیکر های مخصوص هر وسیله است. لبه های تمامی محصولات چوبی بازی سازان گرد و مناسب برای استفاده کودکان است.

تجهیزات خانه مشاغل کودک در دسته بندی کلی تر جزوی از محصولات مونته سوری یا مهارت آموزی کودک هستند. همین مسئله سبب انتخاب چوب به عنوان متریال اصلی ساخت این محصولات است. کودک به هنگام بازی با وسایل بازی چوبی احساس آرامش بیشتری کرده و خود را در دل طبیعت اطرافش خواهد دید.

محصولاتی مانند آشپزخانه کودک و یا میز آرایش دخترانه نیز در پکیج محصولات خانه مشاغل وجود دارند تا کنجکاوی کودکان را نسبت به محصولاتی که مناسب دوره ی سنی آن ها نیستند کاهش دهد.

والدین نیز می توانند در کنار کودکان با استعداد ها و علایق آن ها آشنا شده و برای آینده فرزندانشان برنامه ریزی کنند. وجود پیست ماشین پایی به عنوان عضو جدا ناشدنی خانه مشاغل کودک سبب می شود تا علاوه بر شبیه تر شدن فضای بازی به یک شهر کوچک، کودکان با علائم و قوانین راهنمایی و رانندگی نیز از همان سنین کم آشنایی پیدا کنند.

از محصولات شهر مشاغل می توان با توجه به مهارت های مورد علاقه کودک در خانه و در دکوراسیون اتاق کودک نیز استفاده کرد. برخی از محصولات این دسته مانند چراغ راهنمایی و رانندگی، کیوسک تلفن چوبی و یا پمپ بنزین سوپر به گونه ای طراحی شده اند تا بصورت در یک فضای بازی نقشی مکمل داشته باشند اما بصورت جداگانه در دکوراسیون اتاق کودک قابل استفاده هستند.

پمپ بنزین سوپر با یک درب لولایی یک قفسه کتاب جذاب برای کودکانی ست که به رانندگی و ماشین علاقمندند و یا کیوسک تلفن می تواند یک انتخاب عالی برای دکور کافی شاپ یا رستوران شما باشد.

بازی سازان با استفاده از بهترین مواد اولیه و با الگو برداری از نمونه های موفق اروپایی در تولید تجهیزات مشاغل کودک، این محصولات را برای استفاده در خانه های بازی، خانه های مشاغل، مهد کودک ها، منازل، دکور آتلیه کودک و… تولید می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.