مقالات بازی سازان

خرید فوتبال دستی

خرید فوتبال دستی

خرید فوتبال دستی

اگر بخواهیم عوامل جذابیت بازی‌ها را لیست کنیم، شاید هیچ عاملی بیشتر از «هیجان» شایسته قرار گرفتن در جایگاه نخست لیست ما نباشد. هر چقدر یک بازی هیجان بیشتری را با خود به همراه داشته باشد، به همان نسبت جذابیت بیشتری نیز در بین مردم دارد. در میان انواع بازی‌ها، شاید بتوان بازی‌های رقابتی را یکی از مهیج‌ترین انواع دانست. یک رقابت جذاب حین بازی می‌تواند ترشح آدرنالین را به حداکثر رسانده و هیجان زیادی را در بازیکنان و حتی تماشاگران ایجاد کند. فوتبال دستی را می‌توان یکی از همین بازی‌های رقابتی و پر هیجان دانست.
در این بازی گروهی، دو، چهار و گاهی حتی تا بیست و دو نفر در قالب دو تیم با هم رقابت می‌کنند و در پایان تیمی که بیشترین دست را برده باشد برنده خواهد بود. انواع مختلفی از فوتبال دستی با قیمت‌های گوناگون در بازار موجود است. برخی از فوتبال دستی‌ها ساده تر بوده و برای استفاده در منزل ساخته می‌شوند. برخی انواع نیز حرفه‌ای‌تر بوده و از آن‌ها برای باشگاه‌های ورزشی و زمین‌های بازی استفاده می‌شود. در ادامه این مقاله به معرفی انواع فوتبال دستی، نکات مهم هنگام خرید و برخی قوانین این بازی خواهیم پرداخت.
انواع فوتبال دستی
امروزه شرکت‌های مختلفی به تولید فوتبال دستی می‌پردازند و این موضوع باعث ایجاد گستردگی فوق‌العاده‌ای در انواع فوتبال دستی شده است که از معروف‌ترین آن‌ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
• فوتبال دستی فایربال
یک نوع فوتبال دستی حرفه‌ای است که از سوی فدراسیون جهانی فوتبال دستی، برای برگزاری تورنومنت‌های بین‌المللی تایید شده است. جنس آن معمولا از فولاد بوده و دوام بسیار بالایی دارد. در این نوع فوتبال دستی، هشت میله وجود دارد که سهم هر تیم چهار میله است. یک میله برای دروازه‌بان، یکی برای خط دفاع، یکی برای خط هافبک و یکی هم برای بازیکنان خط حمله است.
• تورنادو
تورنادو یک برند تولیدکننده‌ی میزهای فوتبال دستی است که میز آن از سال ۱۹۸۶ در مسابقات قهرمانی جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحی خاص این محصول به نحوی است که بازیکنان می‌توانند بیشترین تسلط را روی توپ داشته و بالاترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند.
• بونزینی
شرکت بونزینی از سال ۱۹۲۷ است که به تولید میزهای فوتبال دستی می‌پردازد. میزهای این شرکت فرانسوی کیفیت فوق‌العاده بالایی داشته و با توجه به این که سکه خور هستند، از آن‌ها بیشتر برای مکان‌های عمومی مثل باشگاه‌ها، زمین‌های بازی، دانشگاه‌ها، هتل‌ها و … استفاده می‌شود.
• فوتبال دستی ۲۲ نفره روبرتو اسپرت
شرکت روبرتو اسپرت نوع بسیار خاصی از فوتبال دستی را طراحی و تولید کرده است که توانسته نظر بسیاری از فعالان این عرصه را به خود جلب کند. این محصول که شامل یک میز بسیار طویل است، ۴۴ میله دارد که به هر تیم ۲۲ میله می‌رسد. برای انجام این بازی به حداقل ۲۲ بازیکن نیاز است که در قالب دو تیم ۱۱ نفره با هم رقابت می‌کنند.
نکات مهم هنگام خرید فوتبال دستی
داشتن یک فوتبال دستی در خانه، می‌تواند ایده فوق‌العاده‌ای برای ایجاد اوقاتی مفرح در دورهمی‌های خانوادگی یا دوستانه باشد. علاوه بر این، چنانچه شما مدیر یک مجموعه ورزشی یا تفریحی هستید هم خرید فوتبال دستی می‌تواند پیشنهاد خوبی برای شما جهت جلب رضایت مشتریان و افزایش درآمد باشد. برای خرید یک فوتبال دستی مناسب و کارامد، باید قبل از خرید نکاتی را مدنظر داشته باشید. در ادامه به این نکات خواهیم پرداخت.
• نوع کاربری
مهم است که قبل از هر چیز تعیین کنید، از فوتبال دستی خود میخواهید در کجا استفاده کنید. فوتبال‌دستی‌های خانگی معمولا ساده‌تر بوده و به همان نسبت قیمت کمتری هم دارند. اما برای استفاده در مکان‌های عمومی باید به دنبال میزهای بادوام‌تر و حرفه‌ای‌تری باشید. برخی از انواع فوتبال دستی که برای استفاده در مکان‌های عمومی طراحی می‌شوند، ژتون‌خور و سکه خور هستند و مشتریان برای استفاده از آن‌ها باید اقدام به خرید ژتون یا سکه نمایند.
• سن افراد استفاده کننده
فوتبال دستی بازی‌ای است که هم در میان بچه‌ها و هم بزرگسالان طرفداران زیادی دارد. به همین دلیل، تولید‌کننده‌های این محصول، معمولا با توجه به سن مشتریانشان، انواع مختلفی از فوتبال دستی را برای رده‌های سنی مختلف تولید می‌کنند. همچنین برخی انواع میز‌های فوتبال دستی، قابلیت تنظیم ارتفاع داشته و می‌توان ارتفاع آن‌ها را با توجه به سن و قد بازیکنان کم و زیاد کرد.
• جنس بدنه
برای ساخت فوتبال دستی از مواد مختلفی از چوب و ام دی اف گرفته تا فولاد و پلاستیک استفاده می‌شود. این فاکتور را شاید بتوان مهم‌ترین فاکتور در خرید یک فوتبال دستی دانست. چرا که جنس بدنه در تعیین دوام، قیمت، وزن و حتی کیفیت بازی تاثیر زیادی دارد. علاوه بر بدنه، جنس میله‌ها و توپ نیز بسیار مهم بوده و باید مورد توجه قرار بگیرد. میله‌های توخالی معمولا برای زدن ضربات سریع بهتر هستند. میله‌های توپر نیز برای زدن ضربات دقیق و قوی مناسبند. جنس توپ هم باید از پلاستیک فشرده و غیرارتجاعی باشد. بهتر است با کمی هزینه بیشتر، انواعی را انتخاب کنید که کیفیت بالاتری داشته و میزهای‌ حرفه‌ای‌تری محسوب می‌شوند.
قوانین بازی
این بازی نیز مانند فوتبال چمنی شامل دو تیم ، یک توپ و دو دروازه است. هر تیم باید سعی کند با چرخاندن میله‌های مربوط به خود و ضربه زدن به توپ، آن را وارد دروازه حریف کند. در نوع استاندارد این بازی، هر تیم چهار میله و دو بازیکن دارد. هر یک از بازیکنان مسئول کنترل دو میله است که با دو دست انجام ‌می‌شود.
در مسابقات حرفه‌ای فوتبال دستی، هر تیم می‌تواند یک تا چهار بازیکن ذخیره داشته باشد. این بازی شامل ۵ دست ۱۵ دقیقه‌ای است و هر تیمی بتواند سه دست را ببرد برنده بازی خواهد بود. بین دست‌ها نیز ۵ دقیقه زمان استراحت در نظر گرفته می‌شود. علاوه بر این، در حین بازی، در هر دست هر یک از تیم‌ها می‌توانند دو تایم ۳۰ ثانیه‌ای درخواست وقت استراحت بدهد.
برای شروع بازی باید تیم شروع کننده حاضر داده و تیم مقابل ظرف ۳ ثانیه پاسخ دهد، در غیر این‌صورت شروع بازی خطاست. در حین بازی، تکان‌دادن میز، توهین به تیم مقابل، برداشتن هر دو دست از میله‌ها و ترک میز بدون گرفتن تایم اوت خطا محسوب می‌شود.
امروزه برای مسابقات بین‌المللی از شش میز استاندارد فایربال، تورنادو، روبرتواسپرت، بونزینی، گارلاندو و تکبال استفاده می‌شود. ابعاد این میزها ۷۰ در ۱۲۰ سانتی متر بوده و ارتفاع آن‌ها نیز ۹۰ سانتی‌متر است. همچنین هر دروازه ۲۱ سانتی‌متر عرض و ۸ سانتی‌متر ارتفاع دارد. فدراسیون جهانی فوتبال دستی بر رقابت‌های حرفه‌ای این رشته نظارت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.