مقالات بازی سازان

کلبه بازی کودک

کلبه بازی کودک

کلبه بازی کودک

از هر روانشناس کودک که بپرسید، به شما خواهد گفت که یک کودک باید فضای شخصی خود را در خانه داشته باشد؛ فضایی مانند یک پناهگاه و مکانی که بتواند آن را متعلق به خودش بداند. اگر چند فرزند دارید و اتاق خواب آنها مشترک است، داشتن این فضا از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود. بنابراین، یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای آنها انجام دهید، فراهم کردن نوعی خانه بازی یا کلبه بازی برای آنهاست.

چرا خانه بازی یا کلبه برای رشد کودک مهم است؟

یکی از دلایل اهمیت این موضوع برای کودکان این است که آنها، حتی از 1 سالگی، “احساس خودشناسی” را به تدریج در خود شکل می‌دهند. آنها متوجه می‌شوند که یک فرد مجزا هستند و شروع به رشد احساس استقلال می‌کنند. اگرچه این وضع ممکن است آنها را وادار کند به هرچه که می‌گویید “نه” بگویند، این وضع به معنای کشف مهارت‌های جدید و آزمایش محدودیت‌های تازه به وسیله آنهاست. بنابراین، اعطای یک مکان کوچک به آنها از اهمیت زیادی برخوردار است.
یک کلبه بازی کودک می‌تواند این هدف را با ایجاد یک فضای دارای «در» محقق کند. آنها می‌توانند به دنیای بیرون «نزدیک» شوند و در صورت لزوم از آن فاصله بگیرند. وقتی به زمانی برای آرامش نیاز دارند یا می‌خواهند وارد دنیای کوچک خود شوند، کلبه بازی جایی برای رفتن به آنها می دهد، حتی اگر فقط برای چرت زدن باشد. دادن آزادی انجام این کار در هر زمانی که بخواهند، عزت نفس آنها را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

مکانی برای تقویت خلاقیت

کلبه‌های بازی نه تنها مکان‌هایی عالی و جذاب هستند، بلکه مکانی هستند که می‌توانند تخیل کودکان را آزاد کنند و خلاقیت آنها را به پرواز درآورند. هنگامی که آنها کلبه یا خانه بازی خود را سازماندهی می‌کنند، ناگهان پادشاه یا ملکه امپراتوری خود یا هر چیز یا هر شخص دیگری می‌شوند. سپری کردن زمان در این کلبه‌های بازی برای تقویت تخیل و رشد آنها بسیار ارزشمند است. این «خانه‌های دور از خانه» می‌تواند مکانی عالی برای کودکان باشد تا مهارت‌های اجتماعی را در آنها بیاموزند؛ مهارت‌هایی که در آینده برایشان بسیار کارگشا خواهد بود.

مهم نیست چه نوع خانه یا کلبه بازی را انتخاب می‌کنید؛ خواه یک تخت با یک خانه بازی در زیر آن باشد یا چیزی که از پلاستیک یا مقوا ساخته شده است که به تنهایی می‌ایستد. انتخاب شما مزایایی دارد که شناسایی همه آنها برای فرزندتان غیر قابل محاسبه خواهد بود. چه کودک نوپای شما از آن به عنوان یک خانه، یک مخفیگاه، یک باشگاه یا یک قلعه استفاده کند، تعداد کمی از اسباب‌بازی‌ها به اندازه یک کلبه بازی هیجان انگیز هستند. کودکان با کلبه بازی این فرصت را دارند که همه کارهایی را که مراقبانشان انجام می‌دهند، خودشان انجام دهند — آن هم با اراده و سبک و سیاق مخصوص خودشان.

کلبه‌های بازی از جنس پلی‌اتیلن، چوب و فوم هستند. در محصولات فومی، فوم داخل سازه از نوع «سرد» است تا محصول با گذشت زمان دچار افت یا نشست نشود و کاهش حجم نداشته باشد. شما می‌توانید با استفاده از محصولات عرضه‌شده توسط مجموعه بازی‌سازان، با توجه به رده سنی و ابعاد مورد نیاز برای فرزند خود محصولی مناسب را سفارش دهید.
برخی از کلبه‌های بازی امکان ساخت یک سازه لگو را به کودک می‌دهد که این مهارت در تقویت هوش و تمرکز کودک بسیار تاثیرگزار است. کودکان می‌توانند ساعت‌ها از این کلبه‌های بازی لذت ببرند و خطری نیز متوجه سلامت آنها نشود. رنگ این کلبه‌های بازی نیز غیر سمی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.