مقالات بازی سازان

چگونه می توان یک شهربازی راه‌اندازی کرد ؟

چگونه می توان یک شهربازی راه‌اندازی کرد ؟

چگونه می توان یک شهربازی راه‌اندازی کرد ؟

توجه به صنعت ساخت شهربازی طی بیست سال گذشته افزایش یافته و درآمدهای مرتبط با این حوزه نیز به طور مداوم سیری صعودی را تجربه کرده است. اما تمام پارک ها به این موفقیت نرسیده اند. در حالیکه یک شهربازی با طراحی خوب می تواند درآمدی ثابت و سرمایه ای هنگفت را به همراه داشته باشد، پارکی با طراحی بد و نامناسب می تواند سرمایه شما را از بین ببرد. برای حصول اطمینان از اینکه شهربازی شما هم از لحاظ مراجعه کنندگان و هم از لحاظ سرمایه گذاران موفق باشد، باید با دقت یک تیم با تجربه را برای طراحی و ساخت پارک برگزیده و با وسواس کارکنان را آموزش دهید تا شاهد برگزاری یک مراسم افتتاحیه ی بدون اشکال باشید.

بخش یک: طراحی پارک و جذب سرمایه

یک : نوعی از شهربازی را که می خواهید بسازید، انتخاب کنید.

شما برای تعیین ابعاد بازار و رقابت های منطقه ای خود، به انجام تحقیقات بازاری نیاز خواهید داشت. اگر در حال حاضر پارکی با طراحی خوب در منطقه شما وجود دارد، ولی پارک شما اساسا تجربه متفاوتی را به مراجعه کنندگان ارائه می دهد، بهتر است بر حسب موضوع یا انواع تجهیزات سواری در بازار شکاف و تفاوت ایجاد کنید. دو نوع اصلی پارک، پارک های آبی و پارک های هیجان انگیزی هستند که ترن هوایی و انواع تجهیزات سواری  دیگر را عرضه می کنند.

 نوع پارک با زمینه های مختلف وجود دارد که بسیاری از پارک ها برخی از این زمینه ها را با یکدیگر ترکیب می کنند.

  1. ماجراجویانه ـ سرسره های هیجانی، معما ، جنبش.
  2. آینده نگرانه ـ سیاحت، اکتشاف، علم، رباتیک، داستان های تخیلی.
  3. بین المللی ـ چاشنی هایی از دنیا، محیط هایی با زمینه های ملی.
  4. طبیعی ـ حیوانات، باغ ها، شگفتی های طبیعی.
  5. خیال پردازانه ـ شخصیت های کارتونی، جادو، اسطوره ها و افسانه ها.
  6. تاریخ و فرهنگ ـ محیط های تاریخی، محیط هایی مربوط به دوره های زمانی خاص.
  7. فیلم ـ حرکت براساس فیلم ها، نمایش های شیرین کاری، پشت صحنه.

چگونه می توان یک شهربازی راه‌اندازی کرد ؟

دوم : بین استفاده از یک برند تجاری (فرنچایز) یا ساخت یک پارک جدید تصمیم بگیرید

گرچه ساختن یک پارک جدید به شما اجازه می دهد تا کنترل بیشتری بر جاذبه های ارائه شده و نوع پارک داشته باشید، این امر مستلزم ریسک بیشتری نیز هست. استفاده از یک عنوان تجاری و برند شناخته شده، باعث جذب حمایت های بیشتر و کمک به افزایش سرمایه می شود. برای یک صاحب کار بی تجربه، این گزینه مطمئن تری است.

سوم : یک گروه باتجربه را برای انجام بررسی امکان سنجی استخدام کنید.

ساخت شهربازی‌ها مستلزم سرمایه گذاری است و اگر بازاری برای پارک شما وجود نداشته باشد، شکی نیست که زمان و تلاش خود را هدر داده اید. یک بررسی امکان سنجی، مکان های مستعد، مفهوم کلی پارک، بازار محلی و گردشگری و گرایشات صنعتی و رقابت محلی را به منظور ارزیابی هزینه ها، درآمدها و تعداد مراجعه کنندگان مورد انتظار در سال نخست راه اندازی پارک، برآورد خواهد کرد. تعداد مراجعه کنندگان مورد انتظار در سال نخست بسیار مهم است، زیرا این رقم، مقدار هزینه مورد نیاز برای ساخت پارک را مشخص خواهد کرد. اگر ارزیابی کمی داشته باشید، پارک شما بسیار شلوغ خواهد شد. اگر ارزیابی زیادی داشته باشید، پارک شما به علت ناتوانی در جبران هزینه های ساخت، شکست خواهد خورد.

چهارم : یک طرح تجاری بنویسید

برای جذب سرمایه گذار و پیشبرد موثر تجارت خود، باید یک طرح استراتژیک را که پایه و اساس تحلیل های انجام شده در بررسی امکان سنجی خواهد بود، گسترش دهید. شما می توانید در اینجا جزئیات بیشتری درباره چگونگی نوشتن یک طرح بیابید، اما این امر به شکلی گسترده شامل موارد زیر خواهد بود:

مفهوم کلی تجارت شما:
اینکه چه نوع پارکی می سازید، قدرت و ضعف شما، اهداف بلند مدت، و شاخص های اجرایی و آنسوی لایه های زیرین، به شما این امکان را خواهد داد تا بدانید در حال کسب موفقیت هستید یا در مسیر شکست حرکت می کنید.

تحقیقات بازاری:
ماهیت صنعت شهربازی‌ها، اندازه بازار و اینکه چه مقدار از آن را باید برای کسب سود در دست بگیرید، مشتریان شما، رقبای محلی شما و اینکه چگونه پارک خود را تبلیغ خواهید کرد.

یک طرح بازاریابی:
اینکه چگونه با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنید و پایگاه مشتری خود را تقویت می کنید.

یک طرح عملیاتی:
پروژه های شخصی را که منجر به تکمیل اهداف بزرگتر شما می شود، مشخص کنید. به منظور آغاز این کار، این پروژه ها شامل گام هایی برای ساخت پارک همچون یافتن یک مکان مناسب، تصمیم گیری درباره نوع پارکی که می خواهید احداث کنید، و استخدام یک معمار، یا گام هایی برای مدیریت کار همچون به کار گیری مدیران با تجربه، تصمیم گیری درباره تعداد کارکنان مورد نیاز و حقوق آنها، آگهی دادن و استخدام کارکنان می شود.

طرح ریزی های مالی:
نخستین چیزی که سرمایه گذاران به آن توجه می کنند، شامل موارد زیر است: هزینه های آغازی همچون خرید تجهیزات، هزینه های اجرایی شامل کارکنان، بیمه، صنایع همگانی و منابع، هزینه های بازاریابی و طرح ریزی های درآمدی از فروش بلیت، فروش حق امتیاز، بازی ها، مغازه های هدایا و دیگر منابع. هزینه ها و درآمدهای پروژه برای دستکم ۵ سال اول.

شما می توانید طرح های تجاری ساده را برای یک شهربازی در اینجا پیدا کنید.

پنجم : از یک شرکت باتجربه برای طراحی شهربازی خود کمک بگیرید.

شما پیش از رفتن به سراغ سرمایه گذاران مستعد، به یک مدل جذاب و کامل از پارک خود نیاز خواهید داشت که منطقه بندی، امنیت و جریان ترافیک را مشخص و محاسبه کند. طراحی یک پارک مفهومی مستلزم انواع مهارت های خاص از طراحی و ترسیم تا درک مهندسی سرسره ها و ایمنی برای مدیریت جریان ترافیک است. به منظور ارایه ای متقاعدکننده از طرح پارک برای سرمایه گذاران، بهتر است از شرکتی کمک گرفت که پیشینه موفقی در طراحی پارک داشته باشد.

ششم : پیشنهادهای مستند به سرمایه گذاران ارایه دهید

پیشنهاد های شما باید طوری طراحی شوند تا به سرعت توجه سرمایه گذاران مستعد را جلب کرده و آنها را به لحاظ مالی به طور کامل تحت تاثیر قرار دهد و به آنها نشان دهد که چگونه می توانند پول دربیاورند. مطمئن باشید که این موضوع شامل موارد زیر است:

  • پیشنهاد آسانسور یک دقیقه ای – این پیشنهاد باید تا زمانی که هنوز کارایی دارد، عملی شود. این پیشنهاد داستانی را می گوید که به توضیح یک فرصت در بازار می پردازد و به این نکته اشاره می کند که شما چطور می خواهید از آن استفاده کنید، و باید سرمایه گذاران را به بیشتر دانستن ترغیب کند. می توانید از این فرصت در ملاقات های تصادفی – میهمانی ها، آسانسورها – و یا در آغاز ارائه پیشنهادهای رسمی استفاده کنید.
  • ارایه یک پاورپوینت تأثیرگذار – نکته کلیدی در اینجا کوتاه و ساده بودن این پاورپوینت است. یک ارایه خوب باید کمتر از ۱۵ دقیقه طول بکشد؛ بدان معنا که ۱۲ تا ۱۵ اسلاید که مفهوم طرح تجاری شما را به طور خلاصه بیان کند.
  • یک استراتژی خروجی – اطمینان حاصل کنید که ارایه پاورپوینت، در مورد میزان سرمایه شما که تبدیل به پول خواهد شد، بحث خواهد کرد. و این به معنای پرداخت سهام، سرمایه گذاری مجدد( قرض دادن پول برای خرید سهام سهام داران)، عمومی کردن، یا فروش به یک اپراتور دیگر است.

چگونه می توان یک شهربازی راه‌اندازی کرد ؟

هفتم : ساخت پارک خود را به سرمایه گذاران مستعد پیشنهاد دهید.

شهربازی ها کم و بیش هزینه بر هستند. در آمریکا هزینه متوسط ساخت مورد انتظار به ازای هر میهمان در سال اول، ۶۱ دلار و ۱۰۹ سنت است، و این بدان معناست که اگر امیدوار به جذب یک میلیون مراجعه کننده در یک سال باشید، باید تقریبا ۱۰۹ میلیون و ۶۱۰ هزار دلار هزینه برآورد کنید. به سراغ بانک های هدف، سرمایه داران جسور، و سرمایه گذاران مالک بروید. شما علاوه بر طرح تجاریتان، به نوشتن یک طرح پیشنهادی برای سرمایه گذاری نیاز خواهید داشت. آن را به شکلی خردمندانه و معمولا پس از آنکه مقداری سرمایه جذب کردید، ارایه دهید.

  • شهربازی‌ها به سختی فروش می روند. برای افزایش بخت خود ، کار خود را با افرادی آغاز کنید که در گذشته در شهربازی‌ها سرمایه گذاری کرده اند.
  • سرمایه گذاران، صدها پیشنهاد ناخواسته دریافت می کنند که بیشتر آنها را هرگز بررسی نمی کنند. بهترین شرط ، استفاده از ارتباطات پیشنهاد داده شده به سرمایه گذاران مستعد است.

بخش دوم : ساخته شدن شهربازی شما

یک : تیم خود را تشکیل دهید

شما به معماران، نقشه برداران، یک شرکت ساختمانی باتجربه در زمینه نصب تجهیزات سواری در وسایل شهربازی ها، و مدیران با تجربه برای پیشبرد و تکمیل پروژه نیاز خواهید داشت. شرکت های خاصی هستند که تمام کارهای ساختمانی را انجام می دهند یا اینکه شما می توانید خودتان تمام کارها را بر عهده بگیرید و تنها یک پیمان کار انتخاب کنید.

دو : مکانی را انتخاب کنید

چگونه می توان یک شهربازی راه‌اندازی کرد ؟ شما باید پیش از رفتن به سراغ سرمایه گذاران، دو یا سه مکان مناسب و مستعد را انتخاب کنید. حالا وقت آن است که براساس دسترس پذیری، هزینه، و عوامل مشخص شده در بررسی امکان سنجی خود، یک مکان را برگزینید.

  • دسترسی آسان برای ساکنان محلی و گردشگران.
  • آب و هوا.
  • همسایه ها و تجارت های اطراف.
  • قابلیت گسترده شدن.
  • قوانین منطقه بندی برای یک مکان مشخص و نواحی اطراف آن.

 سه : طرح پارک را نهایی کنید

در این مرحله باید طرح های کلی برای جذب سرمایه گذار، با تمام جزئیات شامل مطالعات مهندسی برای تمام تجهیزات سواری و جاذبه ها، تکمیل شوند. اسناد مشخصی نشان می دهد که چگونه هر بخش پارک ساخته خواهد شد.

چهار : مجوزهای لازم را بگیرید

شما به یک مجوز تجاری برای شروع ساخت و همچنین مجوزهای ساخت محلی نیاز خواهید داشت. علاوه بر این، شما پیش از افتتاح پارک به یک سری مجوزهای دیگر و نیز قوانینی برای هماهنگی بیشتر احتیاج خواهید داشت:

  • شما احتمالا به مجوزهای مربوط به خدمات محلی یا استانی/ایالتی، مجوزهای مربوط به شهربازی و مجوزهای دیگری نیاز دارید.
  • شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که پارکتان با استانداردهای کمیته F-24 بین المللی ASTM در مورد وسایل و تجهیزات شهربازی ها مطابقت دارد.

پنج : اجزای پروژه خود را به مزایده بگذارید و برای تکمیل آنها برنامه ریزی کنید

شما یا شرکتی که برای نظارت بر ساخت تحت استخدام درآورده اید می توانید جنبه های مختلف ساخت را به منظور کاهش هزینه ها تا حد امکان، به شکل رقابتی به مزایده گذارید. شما سازنده خود را یکبار انتخاب کرده اید، در مورد قرارداد مذاکره و برای تکمیل طرح برنامه ریزی کرده اید. طوری برنامه ریزی کنید که پارک خود را در ابتدای تابستان افتتاح کنید تا بیشترین تعداد مراجعه کننده را داشته باشید.

شش : شهربازی خود را بسازید

چگونه می توان یک شهربازی راه‌اندازی کرد ؟حال وقت آن رسیده که رویای شما به واقعیت تبدیل شود. سازندگانی که با آنها قرارداد بسته اید، ساختمان ها، تجهیزات سواری ، و مکان های دیدنی را خواهند ساخت و سپس سیستم ها و تجهیزات سواری را نصب خواهند کرد و اجزای مختلف را به نمایش خواهند گذاشت. تمام جاذبه ها آزمایش می شوند تا اطمینان حاصل شود همه چیز به درستی کار می کند.

  سه: افتتاح شهر بازی شما

یک : بیمه بخرید

شرکت های مختلفی وجود دارند که بیمه های مخصوص دارایی و بدهی را برای شهربازی ها ارایه می دهند. پارک خود را برای دریافت بهترین خدمات پوشش بیمه ای با کمترین قیمت به مزایده بگذارید.

دو : یک شرکت بازاریابی انتخاب کنید تا کار تبلیغات پارک شما را انجام دهد

شما حتی پیش از اتمام ساخت، باید از یک شرکت بازاریابی برای آغاز کار تبلیغات پارک جدید خود از طریق بیلبوردها و آگهی های تلویزیونی و رادیویی، روزنامه ها و آگهی های اینترنتی، کمک بگیرید. همچنین به ارائه تخفیفاتی مربوط به روز افتتاحیه و تخفیفات بلیط در سال اول توجه داشته باشید تا تعداد مراجعه کنندگان را افزایش دهید و کلمات مصطلح بیشتری را برای این کار خلق کنید.

سه : افرادی را برای اداره پارک استخدام کرده و آموزش دهید

پس از تعیین کارکنان، موقعیت شغلی و حقوق آنها، یکی از مدیران پروژه باید مسئولیت استخدام و آموزش کارکنان پارک را بر عهده گیرد. در حالی که فرآیند ساخت پارک به انتها می رسد، باید نحوه عملکرد تجهیزات سواری، امتیازها، فروش بلیت، بازی ها و چیزهای دیگر را به کارکنان آموزش دهید. همچنین باید امکان تمرین برنامه های نمایشی یا سرگرمی در پارک وجود داشته باشد.

چهار : با یک افتتاحیه ساده آغاز کنید

پیش از افتتاح رسمی پارک، تعدادی از مردم عادی را به پارک دعوت کنید تا تمرین های نهایی را در پارک انجام دهید. این کار باعث می شود که کارکنان شما شانس تمرین در کنار مشتری واقعی را داشته باشند و شما نیز بتوانید با هر گونه مانع و پیشامد عملیاتی روبرو شوید. شما ممکن است برای تکمیل عملکرد تجهیزات پارکتان، نیاز به یک هفته زمان یا بیشتر داشته باشید.

پنج : شهربازی خود را افتتاح کنید

پس از تکمیل تمامی این امور دشوار، سرانجام شهربازی شما افتتاح می شود! رسانه ها، مقامات دولتی، افراد سرشناس، میهمانان ویژه، و دوستان خود را به مراسم افتتاح رسمی پارک دعوت کنید. حتماً برنامه های خاصی را برای جشن گرفتن این روز در پارک ترتیب دهید. اگر می‌خواهید نخستین بازدیدکنندگان پارک شما را برای دوستانشان تبلیغ کنند، باید اطمینان حاصل کنید آن‌ها به واقع تحت تأثیر قرار گرفته اند.

4 دیدگاه در “چگونه می توان یک شهربازی راه‌اندازی کرد ؟

  1. سومان گفت:

    یه سری از این ایتما در ایران قابل استفاده نیست چطور میتونم درمورد جزییاتش مطلع بشم

    1. LiveCoder گفت:

      با سلام میتوانید با کارشناسان بازی سازان در ارتباط باشید.

  2. Fami گفت:

    سلام.من مکان عالی برای احداث یک شهربازی را دارم اما برای شروع به یک سرمایه احتیاج دارم.به نظرشما باید دنبال فردی سرمایه گذار بگردم یا به بانک ها سربزنم؟

    1. سیمین فتح الهی پور گفت:

      سلام لطفا با شماره 44288050 تماس حاصل نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.