مقالات بازی سازان

مجوز خانه بازی کودک + شرایط دریافت مجوز خانه بازی

راه اندازی خانه بازی کودک جزو مشاغلی است که به ‌تازگی در ایران مورد توجه قرار گرفته و سرمایه‌گذاران مختلفی را به ‌سوی خود جذب کرده است. زیرا می‌تواند با کمترین بودجه سرمایه‌گذاری، یک کسب و کار را جذاب را راه اندازی کند و شما را به سود دهی و درآمد زایی باور نکردنی برساند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید تجهیزات خانه بازی به این صفحه از بازی سازان مراجعه کنید.

یکی از دغدغه‌های مهم بسیاری از سرمایه‌گذاران این حوزه، اخذ مجوز و تاییدیه از سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی است. به نظر شما مجوز خانه بازی توسط کدام ارگان ارائه می‌شود؟ آیا شهرداری و بهزیستی مسئول صدور آن هستند؟ برای پاسخ به این سؤال و سؤال‌های مشابه، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله از بازی‌سازان می‌خواهیم در رابطه با گرفتن مجوز خانه بازی کودک صحبت کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره درامد خانه بازی می توانید به بلاگ بازی سازان سر بزنید.

صدور مجوزهای لازم برای خانه بازی، بستگی به محل سکونت و یا محلی که می‌خواهید خانه بازی در آن تأسیس شود دارد و باید ببینید کدام ارگان مسئولیت این کار را برعهده داد و به آن مراجعه کنید.
گاهی بعضی افراد هستند که ابتدا یک‌خانه بازی را تجهیز می‌کنند و بعد پیگیر دریافت مجوز می‌شوند؛ ولی این کار عاقلانه نیست و ممکن است با مشکلاتی روبرو شوند.

درآمد خانه بازی بالاست اما هزینه تأسیس راه اندازی خانه کودک زیاد نیست در واقع این شغل یکی از بهترین و پرسودترین مشاغل به‌حساب می‌آید؛ اما دغدغه افرادی که عهده‌دار تأسیس آن هستند، اخذ مجوز از ارگان و یا سازمان‌های دولتی است و نگران این هستند که در گرفتن مجوز تأسیس خانه بازی دچار مشکل شوند و اینکه اصلاً آیا خانه بازی مجوز می‌خواهد؟ یا مجوز خانه بازی را از کجا بگیریم؟ اینها همه از جمله دغدغه‌هایی است که برای شروع کسب‌وکارشان دارند. در این مقاله راهنمای کامل مجوز لازم برای راه اندازی خانه بازی کودک را خواهید خواند.

آیا مجوز خانه بازی توسط شهرداری صادر می‌شود؟

گرفتن مجوز خانه بازی از شهرداری یکی از رایج‌ترین سؤالاتی است که غالباً مراجعین بازی ‌سازان از کارشناسان تیم فروش ما می‌پرسند. با توجه به نو ظهور بودن این کسب و کار در کشور ما، تاکنون هیچ ارگان دولتی مسئولیت ارائه مجوز به این مراکز را نپذیرفته و به زبان ساده‌تر تأسیس خانه بازی تا این لحظه نیاز به کسب مجوز از سوی سازمان‌های دولتی مانند شهرداری ندارد!

در واقع سازمان محترم شهرداری مجوز یا تعهدی برای پیگیری و مؤاخذه از مراکز بازی کودک و خانه‌های بازی نداشته و شما می‌توانید بدون نگرانی نسبت به مشکلات اداری در این سازمان خانه بازی خود را تأسیس کنید. پس اگر قصد تأسیس خانه بازی کودک را دارید، زودتر دست به کار شوید. کارشناسان ما نیز برای پاسخ‌گویی به سؤالات شما درباره نحوه راه اندازی و تجهیز خانه کودک در خدمت شما هستند.

دریافت مجوز خانه بازی از شهرداری

گرفتن مجوز خانه بازی از بهزیستی حقیقت دارد؟

سؤال دیگری که از کارشناسان بازی‌ سازان درباره مجوز تأسیس خانه بازی می‌پرسند، نقش سازمان بهزیستی است. خانه بازی در دسته‌ای متفاوت نسبت به مهدهای کودک قرار می‌گیرند و با توجه به تفاوت‌هایی که در نحوه خدمات دهی آن‌ها وجود دارد، در حال حاضر بهزیستی بخش نامه‌ای را در خصوص ارائه یا پیگیری مجوز تأسیس خانه‌های بازی صادر نکرده ‌است. اما مهدهای کودک موظف به دریافت مجوز برای مهد و گذر از مراحل اداری برای کسب موافقت نامه اصولی هستند.

خانه بازی که تأسیس می‌کنید، نباید یکسری خدماتی که فقط مختص مهدکودک‌ها است (مانند نگهداری بلند مدت کودکان) ارائه کند، در این صورت شما به یک مهدکودک تبدیل خواهید شد و باید مجوز دریافت کنید. در واقع خانه‌های بازی محلی مانند یک پارک بازی سرپوشیده هستند که کودکان برای مدت زمانی کوتاه در آن قرار می‌گیرند و تنها در حوزه تفریحی کاربرد دارند.

دریافت مجوز خانه بازی از بهزیستی

تاییدیه سازمان استاندارد برای راه اندازی خانه بازی

از دیگر مسائلی که پیش روی مدیران مراکز بازی و سرمایه‌گذاران خانه بازی‌ها قرار دارد، اخذ تاییدیه از سازمان استاندارد کشور است. در سازمان استاندارد قانون رسمی برای این مسئله وجود ندارد، اما شما به‌ عنوان یک مدیر و کارآفرین حوزه کودک باید براساس قوانین حوزه استاندارد سلامت، محصولاتی را خریداری کنید که به ‌لحاظ استاندارد تایید شده باشند و مشکلی را برای کودکان رده سنی خانه بازی شما ایجاد نکنند.

در رابطه با خرید محصولات باید توجه داشته ‌باشید که تمامی وسایل و تجهیزاتی که برای خانه بازی خود خریداری می‌کنید از لحاظ طراحی، مواد به کار رفته، جنس و حتی ابعاد در استانداردهای متعارف باشند تا هیچ‌گونه مشکلی برای فضای شما و کودکان ایجاد نکنند.

مجوز خانه بازی با تاییدیه استاندارد

شما می‌توانید با ورود به صفحه محصولات بازی ‌سازان، انواع محصولات مناسب خانه بازی که مطابق استانداردهای دقیق برای خانه‌های بازی، مهدهای کودک و شهربازی ساخته ‌شده‌اند و از بهترین کیفیت برخوردارند، مشاهده کنید. همچنین میتوانید برای اطلاع از قیمت وسایل شهربازی نیز به صفحه مورد نظر در بازی سازان مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : برای تاسیس خانه بازی می توانید از همین حالا اقدام کنید!

پکیج رایگان 0 تا 100 خانه بازی!

call center bazisazan

مدارک لازم برای تأسیس خانه بازی

از مدارک لازم برای تاسیس خانه بازی کودکان که باید ارائه داد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدارک شناسایی و سوابق تحصیلی و کاری (داشتن تابعیت از جمهوری اسلامی و داشتن شرایط سنی حداقل 25 سال و حداکثر 65 سال)
  • اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه و آخرین مدرک تحصیلی فرد خواهان مجوز؛ آخرین مدرک تحصیلی باید حداقل لیسانس باشد
  • اصل و کپی کارت ملی و 4 قطعه عکس 4*3
  • اصل و کپی کارت پایان خدمت برای آقایان
  • اصل فرمی که توسط شما پرشده باشد که مبنی بر درخواست تأسیس خانه کودک است
  • ارائه یک پروپوزال یا طرح توجیهی در 2 صفحه (به این منظور که علت و چرایی تأسیس این محل را توضیح دهید)
  • داشتن سابقه حداقلی 5 سال در زمینه‌های فرهنگی و هنری حتی با مدرک دیپلم نیز پذیرفته می‌شود؛ اما اگر رشته شما مرتبط نباشد این سابقه کاری باید ۱۰ساله باشد.

 

**سوالات متداول **

گرفتن مجوز خانه بازی از بهزیستی حقیقت دارد؟

خانه های بازی در دسته ای متفاوت نسبت به مهد های کودک قرار می گیرند و با توجه به تفاوت هایی که در آن هاست در حال حاضر بهزیستی بخش نامه ای را در خصوص ارائه یا پیگیری مجوز تاسیس خانه های بازی صادر نکرده است، اما مهد های کودک موظف به دریافت مجوز برای مهد و گذر از مراحل اداری برای کسب موافقت نامه اصولی هستند،  اما این موضوع در حقیقت برای خانه های بازی صدق نمی کند.

آیا مجوز خانه بازی را باید از شهرداری گرفت؟

گرفتن مجوز خانه بازی از شهرداری یکی از عمده ترین سوالاتی است که غالبا مراجعین بازی سازان از ما می پرسند. با توجه به نو ظهور بودن این فعالیت و کسب و کار در کشور ایران تاکنون هیچ ارگان دولتی مسئولیت ارائه مجوز به این مراکز را نپذیرفته و به زبان ساده تر تاسیس خانه بازی تا این لحظه نیاز به کسب مجوز از سوی سازمان های دولتی مانند شهرداری ندارد.

بازی سازان 

تجهیز خانه کودک و شهربازی در سراسر کشور 

فرم درخواست مشاوره

به وبسایت بازی سازان، مرکز خرید و فروش تجهیزات خانه بازی با کیفیت بالا خوش آمدید! چه صاحب مهدکودک باشید، یا اپراتور مرکز مراقبت از کودکان و یا والدینی که به دنبال ایجاد یک محیط بازی دلچسب در خانه هستند، ما اینجا هستیم تا شما را در دنیای تجهیزات خانه بازی همراهی کنیم. در بازی سازان، ما اهمیت ارائه وسایل بازی ایمن و جذاب برای کودکان را درک می کنیم. وسایلی که که تخیل آنها را تقویت کند و رشد همه جانبه آنها را ارتقا دهد. با ارائه طیف گسترده ای از تجهیزات خانه بازی که به دقت ساخته شده اند، ما همواره تلاش می کنیم تا شادی، هیجان و انگیزه را به فضاهای بازی کودکان بیاوریم. به ما بپیوندید تا سفری را آغاز کنیم و شگفتی‌های تجهیزات خانه بازی کودکان را کشف کنیم. در این صفحه خواهید خواند که بازی سازان چگونه می‌تواند به شما در ایجاد تجربه‌های بازی فوق‌العاده برای کودکان کمک کند.

خانه‌های بازی چیزی بیش از یک سازه ساده هستند  آن‌ها فضاهایی هستند که در آن تخیلات کودکان اوج می‌گیرد، دوستی‌ها شکل می‌گیرد و خاطرات ساخته می‌شود. در این راهنما، همه چیزهایی را که باید در مورد لوازم خانه بازی بدانید، از مزایا و ملاحظات آن گرفته تا طیف گسترده ای از گزینه های موجود، به شما آموزش خواهیم داد.

مجموعه ما را در تمامی شبکه ای اجتماعی دنبال کنید 

8 دیدگاه در “مجوز خانه بازی کودک + شرایط دریافت مجوز خانه بازی

  1. Melody گفت:

    با سلام ،برای راه اندازی خانه بازی بالاخره چه مجوزهایی باید گرفته شود لطفا کامل توضیح دهیدو آیا تحصیلات و سابقه کاری خاصی میخواهد؟.با تشکر

    1. LiveCoder گفت:

      با سلام جهت مشاوره در این زمینه با شماره 02144288050 تماس بگیرید.

  2. آرزو فدایی گفت:

    سلام. هنوز هم مجوزی از ارگان خاصی صادر نمیشه؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام وقتتون بخیر، خانه های بازی در حال حاضر نیز تحت نظر هیچ ارگان خاصی نیستند، اما در برخی شهر ها بصورت معدود و انگشت شمار سازمان هایی مثل شهرداری اقدام به ارائه مجوز برای خانه کودک کردند و یا باید از صنف هایی مثل خرازی، پلاستیک و… مجوز هایی بگیرن که این مورد آخر تنها در یکی از شهر های جنوبی دیده شده. اما بطور کلی خانه بازی نیاز به هیچ مجوز از هیچ ارگان خاصی ندارد اما محصولات شما باید تماما استاندارد های لازم رو داشته باشن چون سازمان استاندارد ناظر بر فعالیت هاست. در این زمینه میتونین مشاوره های بیشتر از بازی سازان دریافت کنین، همچنین محصولات بازی سازان هم تماما استاندارد هستند

  3. سمیه گفت:

    ایا برای خانه بازی کودک کاربری تجاری الزاما ضروری است؟

    1. shiva گفت:

      نه الزامی وجود ندارد ولی برای کسب اطلاعات دقیق تر با شماره تماس های موجود در سایت تماس بگیرید

  4. اکرم حاجی نژاد گفت:

    سلام بنده مدرک حوزوی دارم مدرک مربیگری هم دارم میخوام مهد کودک تاسیس کنم
    از چه طریقی باید اقدام کنم؟
    برای خانه بازی شرایط مکان رو میفرمایید ؟

    1. با سلام لطفا جهت دریافت مشاوره بیشتر با شماره 02144288050 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.