مقالات بازی سازان

10 مکان جذاب برای کودکان و خانواده‌ها در شهر باکو، آذربایجان

10 مکان جذاب برای کودکان و خانواده‌ها در شهر باکو، آذربایجان

10 مکان جذاب برای کودکان و خانواده‌ها در شهر باکو، آذربایجان

باکو پایتخت کشور آذربایجان است و تلفیقی عالی از تاریخ و معماری به شمار می‌رود. این شهر میزبان برخی از شگفتی‌های معماری است که برای خلق آن‌ها از معماری دبی و پاریس الهام گرفته شده‌است. در این شهر برای کودکان و خانواده‌ها صدها فعالیت و مکان جذاب در دسترس است.

این شهر با هنر عجین شده‌است و مدرنیسم و سبک زندگی سنتی را در کنار هم عرضه می‌کند. اگر قصد دارید به همراه خانواده‌تان از باکو دیدن کنید، ممکن است به دنبال 10 فعالیت و مکان جذاب برای خودتان و کودکانتان باشید.

بله! باکو جذابیت‌های فراوانی برای عرضه به کودکان — فارغ از سن آن‌ها — در اختیار دارد. این شهر مکانی عالی برای سفر به همراه اعضای خانواده است. در اینجا شما را با 10 مکان جذاب این شهر آشنا می‌کنیم.

10 مکان جذاب برای کودکان و خانواده‌ها در شهر باکو، آذربایجان

پارک ملی قبوستان (Gobustan National Park)

پارک ملی قبوستان، مشهورترین پارک باکو است و بازدیدکنندگان از سراسر جهان برای دیدن آن به پایتخت آذربایجان سفر می‌کنند. این یکی از اماکنی است که باید حتماً کودکانتان را به آنجا ببرید.

دلیلش هم نقش و نگارهای سنگی است که قدمت آن‌ها به 40 هزار سال پیش می‌رسد. این نقش و نگارها وضوح کاملی دارند و در جای‌جای پارک ملی قبوستان قابل مشاهده هستند.

گمانه‌زنی‌های گوناگونی درباره این نقاشی‌ها مطرح شده و بیشتر آن‌ها شکار و سایر مراسم مردم بومی باکو را به نمایش می‌گذارند.

همچنین می‌توانید نمونه‌هایی از نجاری و تصاویر حیوانات را بر فراز سنگ‌های این پارک ملی مشاهده کنید. پارک ملی قبوستان در حومه شهر باکو واقع شده‌است و با تاکسی و یا سامانه حمل و نقل عمومی به آسانی در دسترس است.

10 مکان جذاب برای کودکان و خانواده‌ها در شهر باکو، آذربایجان

کوه گِل افشان

(Mud Volcanoes)

نام کوه گِل افشان به اندازه‌ای جذاب است که فرزندانتان به طور قطع از شما خواهند خواست آن‌ها را به این مکان ببرید. این کوه در حومه شهر باکو قرار دارد.

در باکو می‌توانید شاهد این کوه‌های گل افشان باشید که ارتفاعشان از 2 متر تجاوز نمی‌کند؛ اما تماشایشان جذاب است. حباب‌های گِلی همیشه در داخل این آتشفشان‌ها قابل مشاهده است و آن‌ها معمولاً سرد هستند.

این گل افشان‌ها بر خلاف سایر آتشفشان‌ها خطرناک نیستند. آذربایجان بیشترین کوه‌های گل افشان جهان را در اختیار دارد و بلندترین کوه گل افشان جهان نیز در این کشور واقع شده‌است. این کوه‌ها گردشگران زیادی را از نقاط مختلف جهان جذب می‌کنند.


یانار داغ یا کوه سوزان

یانار داغ یا کوه سوزان (Yanar Dagh)

یانار داغ یا همان “کوه سوزان” در حقیقت کوهی سوزان است. این کوه سال‌هاست که در آتش می‌سوزد و آتش آن هرگز مهار نشده‌است.

گفته می‌شود وجود گاز در زیر لایه‌های گل دلیل ایجاد این آتش است، و ارتفاع شعله‌های کوه به 3 متر می‌رسد.

تماشای این مکان شب‌هنگام بسیار زیباست و کودکانتان از حضور در این مکان جذاب لذت خواهند برد. حتی کبریت کشیدن بر روی مواد مجاور این کوه باعث آتش گرفتن آن می‌شود.

گرچه بوی بد گاز در این مکان ممکن است شما را آزار دهد، تماشای آن را به همراه فرزندانتان توصیه می‌کنیم.

موزه ملی تاریخ آذربایجان
موزه ملی تاریخ آذربایجان
(History Museum)

موزه ملی تاریخ آذربایجان یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های تاریخی جهان به شمار می‌رود. این موزه در سال 1920 تأسیس شد و برخی از بزرگترین مجموعه‌های جذاب جهان را در خود جای داده‌است.

این موزه مجموعه کاملی از آثار هنری و صنایع دستی نمایش‌دهنده تاریخ آذربایجان — از عصر باستان تا دوران مدرن — را در معرض دید قرار می‌دهد. معماری این ساختمان از سبک معماری رنسانس ایتالیا الهام گرفته‌است.

موزه ملی تاریخ آذربایجان برای نوجوانان مناسب‌تر است. مجموعه‌های تعاملی و تورهای پیاده‌روی نیز در این موزه به زبان‌های مختلف در دسترس علاقمندان است. همچنین می‌توانید از یک راهنما بخواهید شما را با جذابیت‌های مختلف موزه ملی تاریخ آذربایجان آشنا کند.

کاخ شروان‌شاهان
کاخ شروان‌شاهان
(Palace of the Shirvanshahs)

کاخ‌ها اماکن مهمی برای آشنایی با سبک زندگی ساکنان قدیمی آن‌ها هستند. حضور در کاخ شروان‌شاهان به همراه کودکان می‌تواند کنجکاوی آن‌ها را تحریک کند و توجه آن‌ها را به تاریخ و معماری این مکان جلب خواهد کرد.

این قصر یکی از قدیمیترین ساختمان‌های باکو است و در قرن پانزدهم بنا شده‌است. کاخ شروان‌شاهان در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌است و به همین دلیل مردم زیادی از نقاط مختلف جهان برای دیدن آن به آذربایجان سفر می‌کنند.

باغ‌وحش باکو
باغ‌وحش باکو

باغ‌وحش باکو در حقیقت پارک ملی حیات وحش آذربایجان است و یکی از قدیمی‌ترین اماکن این کشور به شمار می‌رود. کودکان شما از حضور در این پارک و مشاهده حدود 168 گونه جانداران آن لذت خواهند برد.

مساحت این باغ‌وحش 10.5 هکتار است و گونه‌های جانوری ویژه‌ای همانند کروکودیل، فلامینگو، گرگ، جگوار، لاکپشت، خرس و پلنگ در آن زندگی می‌کنند. برخی از این جانوران در معرض انقراض هستند.

10 مکان جذاب برای کودکان و خانواده‌ها در شهر باکو، آذربایجان

10 مکان جذاب برای کودکان و خانواده‌ها در شهر باکو، آذربایجان


موزه کتاب‌های مینیاتور باکو
(Baku Museum of Miniature Books)

موزه کتاب‌های مینیاتور یکی دیگر از جذابیت‌های شهر باکو به شمار می‌رود. این موزه خصوصی مجموعه بزرگی از کتاب‌های مینیاتور را در اختیار دارد.

کودکان شما به طور قطع از تماشای این کتاب‌ها لذت خواهند برد و احساسی شبیه به یک غول به آن‌ها دست خواهد داد. 4350 کتاب از 62 کشور جهان در این موزه گردآوری شده‌است.

تعدادی از شعرای مهم آذربایجان و جهان به همراه آثارشان در این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین می‌توانید آثار مهم برخی از نویسندگان مشهور جهان را در این موزه بیابید.

نکته جذاب درباره موزه کتاب‌های مینیاتور باکو، رایگان بودن ورود به آن است.

10 مکان جذاب برای کودکان و خانواده‌ها در شهر باکو، آذربایجان

10 مکان جذاب برای کودکان و خانواده‌ها در شهر باکو، آذربایجان


پارک آبی دالغابیچ
(The Dalga Beach Markan)

پارک آبی دالغابیچ بزرگترین پارک آبی آذربایجان است و در شهر باکو قرار دارد. کودکان از حضور در این پارک لذت خواهند برد.

چه چیزی بهتر از یک پارک آبی است که تعداد زیادی وسیله سواری را برای کودکان و بزرگسالان فراهم می‌کند؟ در این پارک آبی می‌توان سراغ سرگرمی‌هایی نظیر اسکوتر، چتر نجات، سیباب، تخته‌نرد، افسانه سنگ مرمر، موز، رینگو (سرباز خشت) و ماهی پرنده رفت.

این پارک آبی 10 استخر دارای عمق‌های مختلف را عرضه می‌کند و افرادی نیز در تمامی آن‌ها مراقب کودکان شما هستند. 6 سرسره آبی و استخرهای ویژه ورزش‌های آبی نیز در این پارک آبی به چشم می‌خورد.

اگر به دنبال غذا هستید، 5 رستوران این پارک آبی خوراکی‌هایی از نقاط مختلف جهان را در اختیار شما قرار می‌دهند. زمانی هم که کودکانتان در حال بازی هستند، می‌توانید از 7 باشگاه شبانه پارک دیدن کنید. تخت‌هایی نیز برای تمدد اعصاب و استراحت شما در آفتاب در نظر گرفته شده‌است.

بلوار ساحلی باکو


بلوار ساحلی باکو
(City Boulevard)

بلوار ساحلی باکو یکی از جذابترین اماکن دیدنی این شهر است. این بلوار دیدنی و زیبا همیشه میزبان تعداد زیادی گردشگر و ساکن شهر باکو است.

تفریحات فراوانی در امتداد ساحلی این بلوار برای کودکان و بزرگسالان به چشم می‌خورد. کافه‌ها و رستوران‌های این پارک ساحلی نیز میزبان جمع کثیری از مردم است. بلوار ساحلی باکو شب‌هنگام جلوه و شکوه بیشتری دارد، و موزه فرش و مجموعه ورزشی و سالن کنسرت نیز در این مکان واقع شده‌اند.

10 مکان جذاب برای کودکان و خانواده‌ها در شهر باکو، آذربایجان

10 مکان جذاب برای کودکان و خانواده‌ها در شهر باکو، آذربایجان


ونیز کوچک
(Little Venice)

ونیز کوچک که در دهه 60 قرن گذشته ساخته شد، یکی از جاذبه‌های شهر باکو است. در معماری این منطقه از ونیز الهام گرفته شده است و مسیرهای آبی کم‌عمق آن نیز به ونیز شباهت دارد.

اگر مایلید تجربه‌ای شبیه به حضور در ونیز را کسب کنید، حتماً به ونیز کوچک باکو سری بزنید. می‌توانید — همانند ونیز واقعی — برای حرکت در آب‌راه‌های جذاب آن از قایق استفاده کنید. بازی سازان

این منطقه شهری کوچک در باکو است که از دو جزیره تشکیل می‌شود. پل‌های سنگی زیبا این دو جزیره را به یکدیگر متصل می‌کند. وقتی در جزایر به اندازه کافی تفریح کردید، سری هم به رستوران‌های آن‌ها بزنید تا از غذا‌های محلی و بین‌المللی عرضه‌شده لذت ببرید.

نتیجه‌گیری

باکو یکی از غیر قابل پیش‌بینی‌ترین شرایط آب و هوایی را دارد. تابستان‌های این شهر بسیار گرم و زمستان‌های آن بسیار سرد است. در این شهر گه‌گاه برف می‌بارد. پس نمی‌توان زمانی عالی را برای سفر به باکو مشخص کرد. حضور در این شهر و لذت بردن از جاذبه‌های فراوان آن به سلیقه شما بستگی دارد.

پیشنهاد می‌کنیم اگر تصمیم گرفتید به باکو بروید، رستوران «خانه ماهی» (Darya Fish House) را نیز در فهرست اماکن موردعلاقه خودتان برای بازدید قرار دهید. خوشمزه‌ترین و تازه‌ترین غذا‌های دریایی باکو در این شهر در دسترس شماست.

 

1 دیدگاه در “10 مکان جذاب برای کودکان و خانواده‌ها در شهر باکو، آذربایجان

  1. guzel گفت:

    من توی آذربایجان هستم دالغابیچ خیلی جذابه پیشنهاد میکنم برید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.