مقالات بازی سازان

خرید دیوار صخره نوردی کودک | نکات طلایی در زمینه خرید این دیوار

خرید دیوار صخره نوردی کودک

دیوار صخره نوردی کودک از جذابترین وسایل استفاده شده در فضای سرپوشیده است، در این مطلب شما اطلاعاتی کامل در رابطه با مشخصات این محصول، قیمت، ابعاد و نحوه استفاده از آن دریافت خواهید کرد.

مقدمه

مهدکودک بهترین مکان برای کودکان علاقمند به بازی‌های دسته‌جمعی است که در آن وقت خود را به بهترین حالت ممکن بگذرانند. امروزه به دلیل افزایش آپارتمان‌ها و دور شدن از زندگی سنتی، کودکان بیشترین لطمه را خورده و از نبود فضایی مناسب مانند حیاط و باغچه برای بازی رنج می‌برند. این مسئله لزوم خرید تجهیزات مختلف بازی مثل خرید دیوار صخره نوردی کودک، تاب، سرسره و تجهیزات تفریحی را بیش از پیش می‌کند ولی بسیاری از خانواده‌ها امکان این کار در محیط منزل را ندارند و ترجیح می‌دهند کودکان خود را به مهدکودک‌هایی بفرستند که مجهز باشند و چنین تجهیزاتی در آن‌ها موجود باشد. مهدکودک‌ها باید بهترین تجهیزات را برای کودکان فراهم کنند تا هم باعث شادی بیشتر مخاطبین خود یعنی کودکان و هم توجه ویژه والدین به مهدکودک خود شوند.

مهدکودک‌ها علاوه بر اینکه یک محیط آموزشی هستند بهترین مکان برای سرگرمی کودکان می‌باشند. بنابراین فراهم کردن مدرن‌ترین تجهیزات بازی یک گزینه کلیدی برای جذب آن‌ها است. ما در این مطلب قصد داریم تا به یکی از مفرح‌ترین و در عین حال سودمندترین تجهیزات بازی بنام دیوار صخره‌نوردی اشاره داشته و مزایای استفاده از آن را مورد بررسی قرار دهیم. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

خرید دیواره سنگ نوردی

جهت کسب مشاوره تخصصی در خصوص خرید دیوار صخره نوردی می توانید با شماره 44288050-021 تماس بگیرید

این دیوارها به صورت حرفه‌ای و آماتور تولید شده است تا تمامی سنین از آن بهره‌مند شوند. تقریبا بیشتر مهدهای کودک این دیواره‌ها را در داخل مهد نصب کرده‌اند و کودکان می‌توانند از طریق آموزش‌های مربیان با ورزش صخره‌نوردی آشنا شوند.

کودکان برای اینکه در سن رشد قرار دارند دارای عضلات ضعیف هستند، از این رو ورزش صخره‌نوردی بهترین گزینه برای تقویت عضلات آن‌ها است.

اهمیت خرید دیوار صخره نوردی کودک برای مهدکودک‌ها

شاید تصور کنید ورزش سنگ نوردی یا صخره‌نوردی حتما باید در دل کوه و تپه‌ها باشد. اما این تصور غلط بوده و امروزه با پیشرفت تکنولوژی با تولید دیوارهای صخره‌نوردی، انجام این ورزش برای تمام سنین چه مبتدی و چه حرفه‌ای امکان‌پذیر است. این ورزش به دلیل آنکه تمام عضلات بدن را همزمان درگیر می‌کند برای تقویت و سلامتی ماهیچه‌ها بویژه عضلات کودکان بسیار سودمند است.

از این جهت، پزشکان انجام این ورزش را برای کودکان توصیه کرده و از خانواده‌ها می‌خواهند که فرزندان خود را در مهد‌های کودکی که دارای دیواره‌های صخره‌نوردی هستند، ثبت نام کنند.

از این رو خرید دیوار صخره نوردی کودک برای مهدها بسیار ضروری می‌باشد. معمولا سالن‌های ورزشی به دلیل کمبود امکانات گزینه‌ی مناسبی برای کودکان نیستند، از این رو مهدکودک‌ها باید فضای مهد خود را با فراهم کردن وسایل ورزشی تجهیز کنند.

انواع دیوار صخره نوردی کودک

دیواره های صخره نوردی از لحاظ ظاهری شبیه به هم هستند، اما ابعاد، جنس، میزان سختی و کیفیت‌ آن‌ها باهم متفاوت می‌باشند. اگر مدیر یک مرکز مهد هستید و قصد خرید دیوار صخره نوردی دارید، باید قبل از هرچیز با انواع و مشخصات این دیواره ها آشنا شوید. ما در ادامه به چند نمونه از دیوارهای صخره نوردی اشاره می‌کنیم.

دیوار صخره نوردی PVC

یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای خرید دیوار صخره نوردی کودک، دیوار PVCمی‌باشد. این دیوار یکی از محبوب‌ترین دیوارهای صخره نوردی بوده و دارای طرح‌ها و رنگ آمیزی‌های فانتزی و کارتونی است. برای مثال دیواره‌های کارتونی از انیمیشن های برنامه‌ کودک نظیر باب اسفنجی، تام و جری و غیره الهام گرفته‌اند و پایه‌ها و سطح دیواره پوشیده از تصویر آن‌ها است تا در روحیه کودکان تاثیر مثبت بگذارد.

معمولا مربیان مهد با قرار دادن یک تصویر آموزشی بر فراز دیوار، کودکان را تشویق می‌کنند تا در صورت رسیدن به نوک دیوار به آن‌ها پاداش بدهند. این امر در کنار سرگرم شدن کودکان به یادگیری آن‌ها نیز کمک می‌کند. ابعاد دیوار حالت استاندارد داشته و در اندازه‌های 2.5 در 1.2 تولید می‌شوند. همچنین شرکت‌های سازنده با قبول طرح‌های دلخواه مراکز مهد موافقت کرده و آن‌ها را بر روی دیوار چاپ می‌کنند.

فروش دیوار صخره نوردی کودک

دیوار صخره نوردی چوبی

این دیوار صددرصد از ام دی اف بوده و در ابعاد استاندارد 1 در 1.8 متر تولید می‌شود. دیوار فوق دارای یک خامت صفحه صخره نوردی بوده و 100 کیلوگرم وزن را تحمل می‌کند.

این خامت به راحتی بر روی دیوار منزل یا مهد نصب شده و هیچ آسیبی به دیوار وارد نمی‌کند. همچنین قابلیت نصب به صورت افقی و عمودی را نیز دارد. فراموش نکنید که قبل از نصب خامت بر روی دیوار برای برقراری امنیت کودکان، زمین را با کفپوش‌های نرم و مناسب بپوشانید تا خیالتان از بابت سقوط آن‌ها راحت باشد. قبل از خرید فضای مناسب را برای نصب دیوار صخره نوردی فراهم کنید تا روند نصب با سرعت انجام شود.

خرید دیوار صخره نوردی کودک پلی اتیلنی

یکی دیگر از بهترین گزینه‌ها برای خرید دیوار صخره نوردی کودک نمونه‌های پلی اتیلنی هستند. این دیوار از جنس پلی اتیلن ساخته شده و بسیار مقاوم است. تقریبا قادر به تحمل 80 کیلوگرم وزن بوده و همزمان 4 کودک می‌توانند از آن استفاده کنند.

این دیوار در اندازه‌های استاندارد 2.30 در 1.15 ساخته شده و از ایمنی بالایی برخوردار است. همانطور که در بالا اشاره کردیم، استفاده از کفپوش‌های مناسب در زمین مهدکودک بسیار مهم بوده و مدیران مهد باید به این مسئله توجه کنند تا خطری متوجه کودکان نباشد. این دیوارها در طرح‌های مختلف کارتونی تولید شده و برای تمامی سنین کودکان مناسب است.

خرید دیوار صخره نوردی کودک

صخره نوردی همراه با تونل بازی

این نوع از دیوار صخره نوردی شبیه به گنبد بوده و در عین حالی که قابلیت صخره نوردی دارد، دارای فضای درونی همچون خانه کودک می‌باشد. کودکان معمولا علاقه به ساختن خانه‌ و پناهگاهی امن دارند تا در آن با خیالی آسوده به بازی بپردازند.

این دیوار تونلی می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای مراکز مهد باشد تا کودکان هم بتوانند داخل آن مشغول بازی شوند و هم از دیواره‌های آن بالا بروند. این صخره به دلیل آنکه گنبدی شکل است با دیوارهای ایستایی و عمودی کاملا فرق داشته و امکان جابجایی آن وجود دارد. به دلیل متراژ پایین و ابعاد کوچک صخره‌های تونلی شکل، امکان استفاده از آن در منزل نیز وجود دارد و خانواده‌ها می‌توانند با تهیه آن کودکان خود را سرگرم کنند.

صخره نوردی نیم کره

یکی از موارد مناسب برای خرید دیوار صخره نوردی کودک به خصوص کودکان نوپا نمونه‌های نیم کره‌ای شکل است. همانطور که گفتیم کودکان در حال رشد دارای عضلات ضعیفی هستند و در نتیجه باید با ورزش کردن آن‌ها را تقویت کرد.

معمولا کودکان علاقه‌ای به ورزش کردن ندارند و همین مسئله، فراهم کردن فضایی برای تشویق آن‌ها به امر ورزش را مهم می‌کند. صخره نوردی نیم کره‌ای بهترین گزینه برای چنین کودکانی است چراکه در ابعاد بسیار کوچک ساخته شده و خردسالان به راحتی می‌توانند از آن بالا بروند. جنس بدنه دیوار از پلی اتیلن بوده و در طرح‌های مختلفی ساخته می‌شود.

صخره نوردی چند منظوره هرمی

صخره نوردی چند منظوره همانطور که از نامش پیداست علاوه بر دیواره‌های صخره نوردی به شکل خانه بوده و کودکان می‌توانند از آن برای بازی‌های دیگر استفاده کنند. این مجموعه دارای دیواره‌های طنابی نیز است و کودکان با استفاده از آن می‌توانند به تقویت عضلات خود کمک کنند.

صخره نوردی هرمی دارای 4 دیواره بوده و از شیب ملایمی برخوردار است تا کودکان نوپا بتوانند به راحتی از آن بالا روند. ابعاد این مجموعه به گونه‌ای طراحی شده است تا بتوان به راحتی آن را در منزل نیز استفاده کرد. مراکز مهد می‌توانند با خرید این صخره چند منظوره محیط داخلی خود را مفرح ساخته و کودکان را سرگرم کنند.

صخره نوردی کودک تهران

صخره نوردی نیم کره 32 قطعه‌ای

اگر قصد خرید دیوار صخره نوردی کودک با قابلیت‌های متنوع را دارید، صخره نوردی نیم کره 32 قطعه‌ای یکی از بهترین گزینه‌ها است. این صخره که به شکل نیم کره است دارای 32 قطعه بوده که بر روی هرکدام پایه‌ای نصب شده است تا کودکان بتوانند از آن بالا بروند.

ابعاد کوچک و مناسب این صخره مصنوعی باعث شده است تا بتوان آن را در منزل و فضاهای کوچک استفاده کرد. معمولا مربیان مهدکوک با سفارش این محصول قصد آموزش کودکان در کنار ورزش را دارند. آن‌ها با قرار دادن حروف الفبا و اشکال حیوانات سعی در آموختن مفاهیم به کودکان را دارند.

مزایای استفاده از دیوار صخره نوردی

صخره نوردی از دیرباز به عنوان یک ورزش پرهیجان نزد علاقمندان به کوهنوردی شناخته می‌شود. این ورزش یکی از خطرناک‌ترین و در عین حال مفیدترین ورزش‌های جهان است. در صخره نوردی عضلات زیادی در بدن درگیر می‌شوند که این امر باعث تقویت قابل توجه آن‌ها می‌شود. در گذشته به دلیل نبود دیوارهای مصنوعی افراد مجبور بودند خطرات کوهستان و تپه‌ها را به جان بخرند و به دل طبیعت بزنند. اما امروزه با تولید نمونه‌های مصنوعی افراد در تمامی سنین می‌توانند به راحتی و در ایمنی کامل به صخره نوردی بپردازند. بزرگترین مزیت استفاده از دیوارهای صخره نوردی را می‌توان امنیت بالا و استفاده‌ی راحت از آن دانست.

صخره نوردی مرد عنکبوتی

مزایای صخره نوردی برای کودکان

با خرید دیوار صخره نوردی کودک می‌توان فرزندان خود را در سنین کودکی به ورزش علاقمند کرد و به رشد سریع آن‌ها کمک کرد. صخره نوردی برای کودکان بسیار مفید بوده که ما در ادامه به چند نمونه از مزایای مهم آن اشاره می‌کنیم.

ایمنی کودکان

کودکان به دلیل سن کم و استخوان بندی ضعیف، بشدت در برابر صدمات آسیب پذیرند. قبل از اینکه کودکان خود را به محل بازی و سالن‌های ورزشی ببریم باید به ایمن بودن تجهیزات توجه کنیم.

البته امروزه با افزایش مهدکودک‌ها امنیت کودکان به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته و آن‌ها با بکارگیری ایمن‌ترین تجهیزات، سلامت کودکان را تضمین کرده‌اند. به همین دلیل، دیوارهای صخره نوردی به گونه‌ای ساخته شده‌اند که هیچ خطری سلامتی کودکان را تهدید نکند و خانواده‌ها با خیالی آسوده آن‌ها را برای کودکان خود تهیه کنند.

بالا رفتن تمرکز

خرید دیوار صخره نوردی کودک می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای افزایش تمرکز بویژه در کودکان مبتلا به اوتیسم باشد. کودکانی که مبتلا به این بیماری هستند، بشدت از عدم توانایی در تمرکز کردن رنج برده و پزشکان برای رفع این مسئله ورزش‌هایی را توصیه می‌کنند که نیاز به تمرکز دارد. صخره نوردی به دلیل اینکه تمام اعضای بدن را درگیر می‌کند برای حفظ تعادل نیز نیاز به تمرکز بالایی از سوی کودکان دارد. بنابراین خانواده‌ها و مهدکودک‌ها می‌توانند با خرید این دیوارهای مصنوعی به بهبود کودکان اوتیسمی کمک کنند.

قیمت صخره نوردی کودکان

تقویت عضلات

کودکان به دلیل استخوان‌بندی ضعیف خود نیاز به تقویت عضلات خود دارند. همانطور که گفتیم معمولا کودکان به دلیل شرایط سنی از ورزش کردن فراری بوده و تنها علاقه به بازی و تفریح دارند.

مهدکودک‌ها و خانواده‌ها با تهیه دیوارهای صخره نوردی در طرح‌های فانتزی و کارتونی، می‌توانند آن‌ها را در کنار سرگرمی به انجام ورزش تشویق کنند. مربیان مهد با تشویق کودکان در بالا رفتن از دیوارهای صخره‌ای به تقویت عضلات آن‌ها کمک خواهند کرد. بهترین کار برای علاقمند کردن آن‌ها، ترسیم هدف و پاداش در بالای دیوار است تا کودکان شیفته‌ی این کار شوند.

آموزش در کنار ورزش

کودکان به دلیل قرار داشتن در مهمترین دوره زندگی خود نیاز به یادگیری‌های فراوان دارند. اغلب آن‌ها هیچ تمایلی را از خود در یادگیری نشان نمی‌دهند که این امر موجب شده است تا مربیان و معلمان از ابزارهای جانبی و تشویقی استفاده کنند.

خرید دیوار صخره نوردی کودک می‌توان به طور شگفت‌انگیزی کودکان را به یادگیری مفاهیم و علامت‌ها تشویق کند. به گونه‌ای که مربیان با قرار دادن مفاهیم علمی بر روی دیواره صخره از آن‌ها می‌خواهند تا برای رسیدن به آن از صخره بالا روند. این امر باعث می‌شود تا حافظه دیداری کودکان تقویت شود.

وسایل صخره نوردی کودکان

کاهش ترس از بلندی

معمولا، اغلب کودکان ترس از ارتفاع دارند. دیوارهای صخره نوردی بهترین گزینه برای غلبه بر این ترس بوده و در کنار تفریح و تقویت عضلات بدن، به کودکان کمک می‌کنند تا ترسشان از بلندی بریزد.

مهدکودک‌ها برای اینکه کودکان دغدغه‌ای از بالا رفتن از دیوار صخره نداشته باشند، با قرار دادن کفپوش‌های بسیار نرم در زمین خیال آن‌ها را از بابت سقوط راحت می‌کند. البته ارتفاع خامت صخره بسیار کوتاه است و جای هیچ نگرانی از این بابت نیست.

افزایش اعتماد بنفس

عدم داشتن اعتماد بنفس یکی از مقوله‌هایی است که کودکان دچار آن هستند. معمولا نیمی از ترسی که کودکان از انجام کاری دارند، عدم وجود اعتماد بنفس است. خانواده‌ها و مراکز مهد می‌توانند با خرید دیوار صخره نوردی کودک این امکان را برای آن‌ها فراهم کنند تا از اعتماد بنفس بیشتری برخوردار شوند.

افزایش اعتماد بنفس می‌تواند کاهش استرس و غلبه بر ترس از جدایی مادر را به دنبال داشته باشد. کودکان هنگامی که از دیوارهای صخره نوردی بالا می‌روند احساس غرور کرده و از اینکه توانسته‌اند بدون کمک والدین خود چنین کار سختی را انجام دهند، به خود افتخار کنند.

اگر قصد دریافت اطلاعات بیشتر درباره ی نحوه ی خرید وسایل صخره نوردی کودکان را دارید با شماره 44288050-021 تماس حاصل فرمایید، مشاورین بازی سازان به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود

نکاتی که باید قبل از خرید دیوار صخره نوردی کودک به آن توجه کرد

قبل از خرید دیوار صخره نوردی کودک برای مراکز مهد باید نکاتی را در نظر بگیریم. نکته‌ی مهم در خصوص استفاده از دیوار صخره نوردی توجه به قیمت و هزینه‌هایی است که وسایل صخره نوردی کودکان ممکن است به همراه داشته باشد.

توصیه می‌شود قبل از تهیه دیوار صخره نوردی از گواهی استاندارد و ایمنی آن مطمئن شوید. ایمنی تجهیزات مهمترین فاکتور هنگام سفارش است و تمامی مراکز تفریحی باید این نکته را در اولویت نخست خود قرار دهند.

قیمت صخره نوردی کودکان

مقاوم بودن و استحکام خامت صخره نوردی یکی دیگر از فاکتورهای مهمی است که قبل از خرید باید به آن توجه داشت. بیشتر نمونه‌های دیوار صخره نوردی به دلیل آنکه بر روی دیوار نصب می‌شوند باید مقاومت بالایی در برابر وزن کودکان داشته باشند. البته در بروشور هر کدام از این دیوارها نکات لازم ذکر شده و به تمامی جزئیات فنی اشاره شده است. بهتر است هنگام خرید از فروشنده این بروشور را درخواست کرده تا بسته به امکانات مهد خود بهترین محصول را انتخاب کنید.

پس از اینکه محصول خود را سفارش دادید، ابتدا باید فضای لازم را در مهد یا منزل خود فراهم کنید تا مسئولان امر هنگام نصب با مشکل مواجه نشوند.

نصب دیوارهای صخره نوردی معمولا برعهده‌ی مراکز فروش بوده و آن‌ها با ارسال مجرب‌ترین نیروهای خود سفارش شما را با توجه به استانداردهای لازم نصب می‌کنند.

روش نصب دیوار صخره نوردی کودک

همانطور که در بالا اشاره کردیم وظیفه‌ی نصب بر عهده‌ی مراکز فروش می‌باشد، اما بد نیست از نحوه‌ی اتصال آن به دیوار مطلع شوید. نصب خامت صخره نوردی کار ساده‌ای نیست و شامل کارهای جانبی نظیر اتصال گیره‌ها بر روی خامت می‌شود. اتصال صحیح گیره‌ها می‌تواند طول عمر آن را نیز بیشتر کند. ما در ادامه برای اینکه با نحوه صحیح نصب دیوار صخره نوردی کودکان آشنا شوید به چند نکته‌ی کلیدی اشاره کرده‌ایم که دانشتن آن خالی از لطف نیست.

  • پشت گیره باید هم سطح دیوار بوده تا به خوبی چفت شود، در غیر اینصورت ممکن است بر اثر فشار بچرخد یا شکسته شود.
  • باید از سفت بودن پیچ‌ها نیز مطمئن شد تا در اثر فشار ناشی از وزن کودکان از جای کنده نشود.
  • متناسب بودن طول پیچ گیره‌ها با خود گیره. به گونه‌ای که نه بلند باشد و نه کوتاه.
  • توجه به جای گیره‌ها و جهتی که دارند نیز یکی دیگر از مواردی است که هنگام نصب دیوار صخره نوردی باید به آن توجه کرد.

لوازم صخره نوردی کودکان

قیمت دیوار صخره نوردی کودکان

معمولا دیوار صخره نوردی کودکان نسبت به دیوارهای سنگنوردی حرفه‌ای ارزان‌تر است. قبلا از خرید دیوار صخره نوردی کودک توجه به قیمت و مقایسه‌ی آن با سایر برندها از اهمیت بالایی برخوردار است.

در همه‌ی مراکز فروش دیوارهای صخره نوردی، قیمت‌ها یکسان نبوده و هر یک بسته به نوع و کیفیت تجهیزات دارای قیمت‌های مختلفی هستند. یکی از فاکتورهایی که در تعیین قیمت این دیوارها موثر است، مقاومت بالای آن نسبت به ترکیباتی است که در آن بکار رفته. مقاومت در برابر وزن کودکان و همچنین استحکام بالا مهمترین فاکتوری است که باید قبل از خرید به آن توجه داشت.

معمولا جنس بدنه‌ی دیوارهای صخره‌ای از پلی اتیلن، ام دی اف و پلاستیک بوده و دارای مقاومت بالایی می‌باشند. به طور کلی بسته به جنس هر کدام قیمت دیوار صخره نوردی نیز متفاوت است.

ابعاد و طراحی این دیوارها نیز بر روی قیمت تاثیرگذار هستند. بسیاری از مراکز مهد برای تاثیرگذاری بیشتر بر روحیه کودکان سعی می‌کنند زیباترین و فانتزی طرین طرح‌ها را خریداری کنند. بسیاری از مراکز فروش برای اینکه نظر خریداران را به خود جلب کنند، اقدام به پذیرش چاپ سفارشی تصاویر می‌کنند. به گونه‌ای که خریداران می‌توانند با ارائه‌ی تصاویر دلخواه خود به تولیدکنندگان آن‌ها را بر روی دیوار و سطح خامت چاپ کنند.

طول عمر مفید دیوارهای صخره نوردی کودکان

دیوار صخره نوردی بسته به میزان بکارگیری دارای طول عمر متفاوتی هستند. به طور کلی هرچیزی را هر چه بیشتر مورد استفاده قرار دهیم، زودتر به پایان عمر خود نزدیک می‌شود.

اما در مورد دیوارهای صخره نوردی شرایط کمی متفاوت است. به طور مثال: اگر در مراکز عمومی مانند مهدکودک از آن استفاده کنیم، طبیعتا زودتر فرسوده می‌شوند. اما با رعایت برخی نکات کلیدی مانند نصب درست، تعویض به موقع گیره‌ها و پیچ‌ها، قرار ندادن در معرض رطوبت و جرمگیری خامت آن می‌توان طول عمر دیوارهای صخره نوردی را به طور قابل توجهی افزایش داد. قبل از خرید دیوار صخره نوردی کودک توجه به این نکات نیز بسیار مهم است.

صخره نوردی بادی کودک

دیوارهای صخره نوردی با شبیه‌سازی دقیق کوهستان توانسته‌اند انتظارات علاقمندان به این رشته ورزشی را برآورده کنند. به گونه‌ای که مسابقات سالنی صخره نوردی توانسته جواز حضور در المپیک را نیز کسب کند.

دیوارهای سنگنوردی تنها برای مسبقات جهانی و بزرگسالان طراحی نشده بلکه کودکان نیز می‌توانند به راحتی از آن‌ها استفاده کنند. بهترین مکان برای بهره‌مند شدن از این دیوارها، مهدکودک‌ها بوده و آن‌ها با رعایت تمامی نکات ایمنی و استانداردهای لازم بهترین مکان برای حضور کودکان هستند.

استفاده از دیوارهای صخره نوردی این امکان را به کودکان می‌دهد تا بر ترس خود غلبه کرده و در کنار ورزش کردن با مفاهیم آموزشی نیز آنشا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.