مقالات بازی سازان

فوتبال دستی خانگی – تاریخچه انواع فوتبال دستی

فوتبال دستی خانگی

فوتبال دستی خانگی – تاریخچه انواع فوتبال دستی

فوتبال دستی یکی از بازی‌های جذاب و هیجان انگیز است که علاقه مندان زیادی در سرتاسر دنیا دارد. افراد زیادی به عنوان تفریح و سرگرمی به این بازی نگاه می‌کنند و عده‌ای هم به عنوان ورزشکار حرفه‌ای به رقابت در عرصه فوتبال دستی مشغول هستند. این بازی با روحیات افراد پر جنب و جوش و آن‌هایی که به تعامل و رقابت با دوستان و همکارانشان علاقه مند هستند سازگاری بسیاری دارد. انجام این بازی ضمن بالا بردن اعتماد به نفس و تقویت روحیه خودباوری در شخص، کودک درون او را فعال کرده و موجب شادابی و نشاط می‌شود. میزهای فوتبال دستی در ابعاد و انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شوند که یکی از متداول‌ترین آن‌ها میز فوتبال دستی خانگی است.

تهیه میز فوتبال دستی خانگی برای خانوارهای پر تعداد و آن‌هایی که فرزندان جوان و پر انرژی دارند بسیار سودمند می‌باشد. انجام این بازی سازان  ضمن مشغول کردن فرزندان به تفریحی سالم و بی خطر، موجب تقویت روحیه همکاری و حس رقابت در آن‌ها شده و اعتماد به نفسشان را افزایش می‌دهد. انواع مختلف فوتبال دستی، از فوتبال دستی ارزان قیمت گرفته تا فوتبال دستی حرفه ای برای استفاده در خانه‌ها و کلوپ‌های بازی تولید می‌شود که هرکدام مشخصات خاص خود را دارند. در ادامه ضمن معرفی تاریخچه این بازی، به معرفی انواع آن پرداخته و مشخصات هرکدام را شرح می‌دهیم.

تاریخچه فوتبال دستی

پیش از پرداختن به فوتبال دستی خانگی ابتدا در این قسمت تاریخچه این بازی پر هیجان را مرور می‌کنیم. در رابطه با تاریخ به وجود آمدن این بازی صحبت‌های زیادی مطرح شده است و بر سر اینکه اولین بار چه کسی فوتبال دستی را اختراع کرد اختلاف نظر وجود دارد.

یکی از افرادی که اختراع فوتبال دستی را به او نسبت می‌دهند، لوسین روزنگارتن است. گفته می‌شود اولین بار روزنگارتن که کارمند شرکت خودروسازی سیتروئن بوده است، فوتبال دستی را برای مشغول کردن فرزندانش در روزهای بارانی ساخته است. پس از اختراع فوتبال دستی، او شروع به همکاری با شرکت سوئیسی کیکر کرد و به تولید میز فوتبال دستی مشغول شدند. تولیدات آن‌ها با استقبال خوبی مواجه شد.

انواع فوتبال دستی

فرد دیگری که اختراع فوتبال دستی را به او نسبت می‌دهند، الکساندر فینستر است. او که در جنگ داخلی اسپانیا مجروح شده و مدت زمانی طولانی در بیمارستان بستری شده بود، زمان خود را صرف اختراع این بازی کرد. بسیاری معتقدند او اولین کسی است که فوتبال دستی را اختراع و در سال 1937 ثبت کرده است. اما اسناد ثبت اختراع او از بین رفته‌اند.

اولین کسی که موفق به ثبت رسمی اختراع فوتبال دستی شد، هارولد تورنتون بوده است. فوتبال دستی ساخته شده توسط او شامل آدم‌هایی متحرک بر روی میله‌ها بود که به توپ قرار گرفته در میانه میدان ضربه می‌زدند و شباهت بسیاری به مدل امروزی فوتبال دستی داشت.

پس از کش و قوس‌های فراوان در سال 2002 فدراسیون بین المللی فوتبال دستی به منظور ترویج این ورزش و ایجاد قوانین رسمی برای آن در کشور فرانسه تأسیس گردید. این فدراسیون که با علامت اختصادی ITSF شناخته می‌شود، مسئول برگزاری رقابت‌های فوتبال دستی در سرتاسر دنیا می‌باشد و در تمامی کشورها رقابت‌های رسمی فوتبال دستی مطابق با قوانین ITSF برگزار می‌شود.

قوانین فوتبال دستی

میزهای فوتبال دستی در ابعاد مختلف و با جنس‌های متفاوت تولید می‌شوند؛ از میز فوتبال دستی خانگی گرفته تا میز فوتبال دستی حرفه ای که برای مسابقات مورد استفاده قرار می‌گیرد. این میزها دارای میله‌هایی هستند که با تکان دادن آن‌ها آدمک‌ها به حرکت در می‌آیند. در شروع بازی توپ به داخل میز بازی فرستاده می‌شود و پس از آن بازی شروع می‌شود. بازیکنان با چرخاندن میله ها، به توپ ضربه می‌زنند و از دروازه تیمشان محافظت می‌کنند. در برخی میزها که برای کودکان و افراد مبتدی مناسب‌تر است، از سه دروازه بان استفاده شده است، در حالی که اکثر فوتبال دستی‌های تولید شده دارای یک آدمک در دروازه هستند. قوانین استاندارد فوتبال دستی که در اکثر بازی‌ها رعایت می‌شوند عبارتند از:

  • معمولاً در میزهایی که دارای گل شمار هستند و در کلوپ‌های بازی یا مکان‌های عمومی قرار داده می‌شوند، 9 توپ ارائه می‌شود. طبق این هر تیمی که بتواند زودتر به 5 گل برسد برنده می‌شود.
  • در بازی فوتبال دستی اگر یک توپ در جریان بازی و بدون دخالت دست وارد دروازه شود، گل محسوب می‌شود و فرقی ندارد که چه کسی و با کدام آدمک توپ را وارد دروازه کرده است. بنابراین گل به خودی هم امتیاز در نظر گرفته می‌شود.
  • معمولاً چرخاندن میله‌ها به صورت بیش از 360 درجه در فوتبال دستی خانگی و حرفه‌ای غیر مجاز است و خطا محسوب می‌شود.

موارد گفته شده قوانین پایه فوتبال دستی هستند که در تمامی بازی‌ها رعایت آن‌ها ضروری است. قوانین گفته شده موارد معمول و مشترک در تمامی سبک‌های بازی فوتبال دستی هستند که بازیکنان همواره و در همه جا آن‌ها را رعایت می‌کنند.

فوتبال دستی ارزان قیمت

قوانین فرعی فوتبال دستی

جدا از قوانین اصلی که رعایت آن‌ها در همه جا و تمامی سبک های بازی ضروری است، قوانین فرعی نیز برای این بازی وجود دارد که بسته به محل انجام بازی معمولاً رعایت می‌شوند. برخی از این قوانین عبارتند از:

  • معمولاً برای تعیین تیمی که بازی را شروع می‌کند از سکه استفاده می‌شود
  • هنگامی که توپ در زمین وجود دارد باید از لمس آن با دست خودداری شود. در صورتی که توپ از زمین خارج شود، آن توپ مرده محسوب می‌شود و طبق توافق یا از وسط زمین بازی مجدداً شروع می‌شود یا به طرفی داده می‌شود که آخرین ضربه را به توپ زده است
  • هرگز نباید برای گیج‌کردن یا منحرف‌کردن حریف میله‌ها را تند تند به جلو و عقب حرکت دهید. این کار از نظر قوانین بازی تخلف محسوب می‌شود و تمرکز حریف را به هم می‌زند. در صورت انجام این کار، توپ به طرف مقابل داده می‌شود
  • در صورتی که توپ در یک قسمت یا یک گوشه میز گیر کند و پای هیچ کدام از آدمک‌ها به آن نرسد، توپ مرده محسوب می‌شود. این موضوع در فوتبال دستی خانگی متداول است. اگر توپ پشت میله دوم دفاع گیر کرده باشد، در اختیار بازیکن دفاع قرار می‌گیرد و او باید به توپ ضربه بزند. در غیر این صورت توپ در اختیار کسی قرار می‌گیرد که آخرین گل را زده است.

اگر نیازمند یک فوتبال دستی حرفه ای هستید و یا نیاز به راهنمایی در خصوص این محصول دارید، همین حالا با شماره 44288050-021 تماس بگیرید، مشاورین ما به صورت رایگان با شما در ارتباط خواهند بود.

اولین برگزاری مسابقات فوتبال دستی

اولین مسابقات فوتبال دستی در سال 1972 در ایالات متحده آمریکا برگزار شد. اگرچه این بازی در قاره اروپا محدودیت بیشتری داشت، اما در دهه 1970 محبوبیت این بازی در ایالات متحده به اوج خود رسید و مسابقات زیادی در آن جا برگزار گردید. محبوبیت این بازی در دهه 1970 به حدی رسید که بسیاری از مردم دارای میز فوتبال دستی خانگی بودند و یکی از بازی‌های متداول در آن زمان محسوب می‌شد.

فوتبال دستی حرفه ای

انواع میز فوتبال دستی خانگی

امروزه بسته به کاربری خانگی یا عمومی میز فوتبال دستی، انواع مختلفی از آن با جنس‌ها و ابعاد مختلف تولید می‌شود. در این قسمت متداول‌ترین انواع میز فوتبال دستی خانگی و عمومی را معرفی می‌کنیم.

میزهای فلزی

در ساخت این نوع میز فوتبال دستی از فولاد ضد زنگ استفاده می‌شود. از آن جایی که فولاد ضد زنگ بسیار با دوام و سخت است، برای استفاده در این نوع میز مناسب می‌باشد. میزهای فلزی عموماً بسیار سنگین هستند و جا به جا کردن آن‌ها دشوار است. بنابراین در صورتی که مکان ثابتی را برای قرار دادن میز فوتبال دستی در نظر گرفته‌اید و قصد جا به جا کردن آن را ندارید، این نوع میز برای شما مناسب می‌باشد. در صورتی که در خانه‌تان فضای خالی زیاد دارید، می‌توانید این نوع میز فلزی را برای استفاده به عنوان میز فوتبال دستی خانگی خریداری کنید.

قیمت فوتبال دستی خانگی

میزهای پلاستیکی

میزهای پلاستیکی به دلیل تنوع رنگ و اندازه و همچنین ارزان بودن، بسیار محبوب هستند. در صورتی که قصد خرید میز فوتبال دستی خانگی داشته باشید، به هرکجا که بروید انواع میزهای پلاستیکی را خواهید دید. این نوع میزها بسیار سبک و آسیب پذیر هستند و نیاز به مراقبت زیادی دارند. از مزایای آن می‌توان به تنوع رنگ و ابعادشان اشاره کرد. می‌توانید میز پلاستیکی را مطابق با رنگ و دکور محلی که برای قرار دادن آن در نظر گرفته اید خریداری کنید.

فوتبال دستی پلاستیکی

میزهای چوبی

از آن جایی که محصولات چوبی زیبا و پر طرفدار هستند، این نوع میز نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. اگر قصد خرید میز فوتبال دستی خانگی چوبی را داشته باشید، باید توجه کنید جنس و رنگ چوب به کار گرفته شده در آن با سایر دکوراسیون چوبی منزلتان هماهنگی داشته باشد تا با قرار دادن این میز در کنار آن‌ها زیبایی منزلتان دو چندان شود. این نوع میز همانند سایر محصولات چوبی نیاز به مراقبت و نگهداری دارد و باید مایعات و وسایل تیز را از آن دور نگه دارید و همچنین از وارد آمدن ضربه به میز جلوگیری کنید تا بتوانید مدت زمانی طولانی از این محصول استفاده کنید.

فوتبال دستی چوبی

برخی تولید کنندگان فوتبال دستی خانگی میزهای چوبی در ابعاد کوچک تولید می‌کنند که بیشتر برای استفاده کودکان مناسب است. از مزایای این نوع میز می‌توان به حمل آسان آن‌ها اشاره کرد. بهتر است افراد بزرگسال با این نوع میز بازی نکنند، چرا که ضربات سنگین می‌تواند به سادگی باعث شکستگی و از بین رفتن این محصول شود.

میزهای تاشو

در صورتی که فضای زیادی برای نگهداری میز فوتبال دستی ندارید اما به میزهای بزرگ علاقه مند هستید، می‌توانید میز تاشو خریداری کنید. این نوع میزها در رنگ‌ها و ابعاد مختلف در بازار موجود هستند. در هنگام خرید باید به کیفیت ساخت این نوع میز و جنس آن توجه ویژه کنید تا از با دوام بودن محصول اطمینان حاصل کنید و به مرور با باز و بسته شدن زیاد میز فوتبال دستی خانگی شما خراب نشود.

میز با قابلیت نگهداشتن خوراکی

در برخی از کلوپ‌های بازی کودک و همچنین محیط‌های کار از میز فوتبال دستی برای سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت استفاد می‌شود. تعدادی زیادی از مردم علاقه مند هستند که در زمان استراحت و تفریح به خوردن خوراکی یا نوشیدن بپردازند. این نوع میز از قابلیت نگهداری فنجان و لیوان برخوردار است و در آن محلی برای قرار دادن خوراکی در نظر گرفته شده است. با توجه به این قابلیت‌ها استفاده از این نوع میز در محل کار و خوابگاه‌ها مناسب می‌باشد.

فوتبال دستی پیشرفته

فوتبال دستی خانگی – تاریخچه انواع فوتبال دستی میز قهوه

برخی از افرادی که قصد خرید فوتبال دستی خانگی دارند، به دنبال میزی هستند که بتوانند از آن به عنوان قسمتی از دکوراسیون و مبلمان منزل استفاده کنند. آن‌ها با خریدن این نوع میز، که به میز قهوه معروف است، می‌توانند خواسته خود را براورده کنند. در طراحی این نوع میزها یک قطعه شیشه در قسمت بالایی آن قرار داده شده است. هنگامی که بخواهید بازی کنید این قسمت شیشه ای را بر می‌دارید و در زمانی که قصد بازی نداشته باشید، می‌توانید از آن به عنوان یکی از میزهای خانه استفاده کنید.

فوتبال دستی خانگی – تاریخچه انواع فوتبال دستی میزهای فوتبال دستی خانگی مناسب برای کودکان

در صورتی که قصد خرید فوتبال دستی خانگی برای سرگرم کردن کودکتان را داشته باشید، باید نکاتی را در نظر بگیرید تا این میز بهترین کارایی را برای شما داشته باشد. معمولاً میزهایی که برای بازی کودکان ساخته می‌شوند در دسته میزهای فوتبال دستی ارزان قیمت جای می‌گیرند. البته انواع گرانقیمتی از فوتبال دستی خانگی هم در بازار موجود می‌باشد. در ادامه مطلب ویژگی‌های میزهای فوتبال دستی مناسب برای استفاده کودکان را بیان می‌کنیم.

مناسب بودن ابعاد میز

میزهای فوتبال دستی خانگی که برای بازی کودکان طراحی شده اند، عموماً ابعاد کوچکی دارند. ارتفاع پایه های برخی از این نوع میزها قابل تنظیم است و می‌توانید ارتفاع آن را متناسب با قد کودکتان تنظیم کنید.

فوتبال دستی رومیزی

قابل حمل بودن میز

از آن جایی که کودکان همواره پر انرژی هستند و علاقه زیادی به انجام بازی در قسمت‌های مختلف خانه دارند، قابل حمل بودن میز فوتبال دستی خانگی می‌تواند یک مزیت محسوب شود. میزهای مناسب برای کودکان معمولاً وزن نسبتاً کمی دارند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را جا به جا کرده و در قسمت‌های مختلف منزل قرار دهید.

ساده بودن تعویض قطعات

اکثر کودکان توجه چندانی به استفاده اصولی از اسباب بازی هایشان ندارند و آن‌ها را خراب می‌کنند. در صورتی که فوتبال دستی را برای بازی کودکتان خریده‌اید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که در صورت فرسایش یا شکستگی آدمک یا قسمت‌های دیگر، باید آن‌ها را تعویض کنید تا فوتبال دستی همچنان قابل استفاده باقی بماند. در صورتی که میز خود را از برندی خریداری کنید که لوازم فوتبال دستی آن موجود و در دسترس باشد، دردسرهای بعدیتان بسیار کم می‌شود.

تاشو بودن میز

میزهای تاشو برای استفاده کودکان مناسب هستند. اگر یک فوتبال دستی تاشوی کوچک برای استفاده فرزندتان خریداری کنید، پس از بازی او می‌توانید میز را تا کنید و در محل مناسب قرار دهید. بنابراین فضای زیادی از اتاق کودک اشغال نشده و از برخورد کردن کودک با میز فوتبال دستی جلوگیری می‌شود.

ضد آب بودن میز

از آن جایی که کودکان بسیار بازیگوش هستند، در صورتی که میز فوتبال دستی آن‌ها تاشو نباشد امکان دارد که غذا یا نوشیدنی خود را بر روی آن بریزند. به همین دلیل باید سعی کنید فوتبال دستی خانگی که برای بازی آن‌ها خریداری کرده‌اید ضد آب و ضد زنگ باشد. بهتر است در زمانی که کودکتان با میز کاری ندارد، پوششی بر روی آن قرار دهید تا علاوه بر تمیز نگه داشتن میز فوتبال دستی، از خراب شدنش جلوگیری کنید.

فوتبال دستی قدیمی

مناسب بودن قطعات فوتبال دستی

در انتخاب میز فوتبال دستی خانگی برای فرزندتان، باید به جنس قطعات استفاده شده در آن توجه کنید. باید دقت داشته باشید که آدمک‌های آن نوک تیز نباشند تا به فرزندتان آسیبی نرسانند. پوشش داشتنِ میله‌های میز و تیز نبودن آن‌ها هم جزو نکاتی است که باید در خرید میز برای استفاده خانگی در نظر بگیرید.

ساده بودن تعویض قطعات

اکثر کودکان توجه چندانی به استفاده اصولی از اسباب بازی هایشان ندارند و آن‌ها را خراب می‌کنند. در صورتی که فوتبال دستی را برای بازی کودکتان خریده‌اید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که در صورت فرسایش یا شکستگی آدمک یا قسمت‌های دیگر، باید آن‌ها را تعویض کنید تا فوتبال دستی همچنان قابل استفاده باقی بماند. در صورتی که میز خود را از برندی خریداری کنید که لوازم فوتبال دستی آن موجود و در دسترس باشد، دردسرهای بعدیتان بسیار کم می‌شود.

تاشو بودن میز

میزهای تاشو برای استفاده کودکان مناسب هستند. اگر یک فوتبال دستی تاشوی کوچک برای استفاده فرزندتان خریداری کنید، پس از بازی او می‌توانید میز را تا کنید و در محل مناسب قرار دهید. بنابراین فضای زیادی از اتاق کودک اشغال نشده و از برخورد کردن کودک با میز فوتبال دستی جلوگیری می‌شود.

فوتبال دستی خانگی – تاریخچه انواع فوتبال دستی ضد آب بودن میز

از آن جایی که کودکان بسیار بازیگوش هستند، در صورتی که میز فوتبال دستی آن‌ها تاشو نباشد امکان دارد که غذا یا نوشیدنی خود را بر روی آن بریزند. به همین دلیل باید سعی کنید فوتبال دستی خانگی که برای بازی آن‌ها خریداری کرده‌اید ضد آب و ضد زنگ باشد. بهتر است در زمانی که کودکتان با میز کاری ندارد، پوششی بر روی آن قرار دهید تا علاوه بر تمیز نگه داشتن میز فوتبال دستی، از خراب شدنش جلوگیری کنید.

مناسب بودن قطعات فوتبال دستی

در انتخاب میز فوتبال دستی خانگی برای فرزندتان، باید به جنس قطعات استفاده شده در آن توجه کنید. باید دقت داشته باشید که آدمک‌های آن نوک تیز نباشند تا به فرزندتان آسیبی نرسانند. پوشش داشتنِ میله‌های میز و تیز نبودن آن‌ها هم جزو نکاتی است که باید در خرید میز برای استفاده خانگی در نظر بگیرید.

داشتن محل مناسب برای قرار دادن توپ

کودکان علاقه زیادی دارند که هر وسیله‌ای را وارد دهان خود کنند. در برخی میزهای فوتبال دستی، محلی برای قرار گرفتن توپ در نظر گرفته شده است که پس از بازی می‌توانید توپ را در آن جا قرار داده و در آن را ببندید. در غیر این صورت بهتر است توپ را بردارید و در جایی دور از دسترس کودکان قرار دهید.

مزایای استفاده از فوتبال دستی خانگی برای کودکان

فوتبال دستی علاوه بر اینکه یک سرگرمی مهیج و سالم برای کودکتان است، تأثیرات مثبت بسیاری در سلامت جسم و روان فرزندتان می‌گذارد. در این قسمت از مطلب این تأثیرات مثبت را شرح می‌دهیم.

افزایش قوای جسمانی

هنگامی که کودک شما مدت زمان مشخصی را صرف بازی با فوتبال دستی خانگی کند، عضلات دست‌های او قوی‌تر می‌شود. بازی فوتبال دستی بر تقویت مچ و بازو اثر مستقیم می‌گذارد و استفاده مداوم و منظم از آن به طور قطع نیروی دست فرزند شما را افزایش می‌دهد.

فوتبال دستی برای کودکان

فوتبال دستی خانگی – تاریخچه انواع فوتبال دستی  تخلیه انرژی کودک

فوتبال دستی یک سرگرمی فیزیکی است که انجام آن نیروی زیادی را می‌طلبد. هنگامی که فرزندتان زمان خود را صرف بازی با این وسیله کند، انرژی خود را در این راه مصرف می‌کند و این نیرو صرف شیطنت یا بازیگوشی در منزل نمی شود. این موضوع مخصوصاً برای کودکانی که بیش فعال هستند بسیار سودمند می‌باشد و در درازمدت اثرات مثبتی بر رویشان می‌گذارد.

افزایش قوه تفکر

هنگامی که فرزندتان مشغول بازی با فوتبال دستی خانگی باشد، ذهن او درگیر این بازی شده و به دنبال راه‌هایی برای گل کردن توپ یا جلوگیری از گل شدن آن می‌گردد. همین موضوع باعث پرورش ذهن کودک شده و او را برای مراحل بعدی زندگی آماده می‌سازد.

بهبود اعتماد به نفس

زمانی که با کودکتان فوتبال دستی بازی کنید و کودکتان برنده شود، این موضوع اعتماد به نفس کودک را افزایش می‌دهد و احساس توانمند بودن را در او پرورش می‌دهد.

بهبود سرعت واکنش

به طور کلی روند بازی فوتبال دستی بسیار سریع است و تمامی اتفاقات این بازی در کسری از ثانیه رخ می‌دهند. برای اینکه فرزندتان بتواند در این بازی رقابت کرده و پیروز شود، مجبور است که سرعت تصمیم‌گیری خود را افزایش دهد تا موفقیت بیشتری کسب کند.

بهبود تعامل با دیگران

گاهی اوقات می‌توان فوتبال دستی را به صورت چند نفره و تیمی انجام داد. هنگامی که کودکتان در یک تیم قرار بگیرد، با هم تیمی‌هایش همکاری کرده و برای دستیابی به هدفی مشترک تلاش می‌کنند. همین موضوع قدرت همکاری را در او افزایش می‌دهد و باعث می‌شود کودکتان بهتر از قبل با دیگران کنار بیاید.

فوتبال دستی خانگی – تاریخچه انواع فوتبال دستی یادگیری پیروی از قوانین و مقررات

هنگامی که پیش از بازی با فوتبال دستی خانگی، قوانین و مقررات آن را برای فرزندتان توضیح دهید و از او بخواهید مطابق با آن‌ها بازی خود را انجام دهد، به نوعی او را برای زندگی در دوران بزرگسالی آماده کرده‌اید. هنگامی که کودک بیاموزد انجام هرکاری قوانینی دارد و در صورت رعایت نکردن آن‌ها ضرر خواهد کرد، به مرور خود را با قواعد هماهنگ می‌کند و برای پذیرش قوانین در فعالیت‌های بعدی خود آماده می‌شود.

شادمانی فضای منزل

به طور کلی بازی با فوتبال دستی خانگی فعالیتی مفرح و پر هیجان است که فضای منزل را با نشاط می‌سازد. اگر کودکانی با اختلاف سنی کم دارید، می‌توانید آن‌ها را در یک تیم قرار دهید تا برای دستیابی به هدف مشترک تلاش کنند. این موضوع باعث می‌شود فرزندانتان با یکدیگر کنار بیایند و صمیمیتشان بیشتر شود.

فوتبال دستی خانگی – تاریخچه انواع فوتبال دستی :یکی از مفرح ترین سرگرمی‌های خانگی، فوتبال دستی است. از آن جایی که این تفریح بسیار محبوب می‌باشد، تولید کنندگان بسیاری در سرتاسر دنیا انواع فوتبال دستی حرفه ای و فوتبال دستی خانگی را تولید کرده و به بازار عرضه می‌کنند. بسته به بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید می‌توانید فوتبال دستی ارزان قیمت یا فوتبال دستی با کیفیت تر و گرانقیمت را خریداری کنید. فوتبال دستی خانگی یک وسیله سرگرمی بسیار مناسب برای کودکان می‌باشد که بازی با آن مزایای جسمی و روحی بسیاری برای آن‌ها دارد. پیش از خرید این وسیله باید توجه کنید که تمامی لوازم فوتبال دستی به صورت یدکی در فروشگاه‌های معتبر موجود باشد تا در صورت خرابی هر قسمت از میز، بتوانید آن را تعویض کنید و دستگاهتان بی استفاده نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.