مقالات بازی سازان

راهنمای خرید بهترین ترامپولین خانگی

راهنمای خرید بهترین ترامپولین خانگی

راهنمای خرید بهترین ترامپولین خانگی

استفاده از ترامپولین، ورزشی عالی برای کودکان و بزرگسالان به شمار می‌رود. اما انجام اندکی تحقیق پیش از خرید ترامپولین کودک و یافتن مدلی از آن که پاسخگوی نیاز شما باشد، حایز اهمیت است. یافتن ترامپولینی با سایز و شکل مناسب و دارای ویژگی های کلیدی ایمنی برای اجتناب از حوادث و آسیب ها، مهم است.

ویژگی های بهترین ترامپولین خانگی

پایه های محکم

 آخرین اتفاقی که ممکن است هنگام پرش برای ترامپولین شما بیفتد، کج شدن پایه های آن است. ترامپولینی بخرید که پایه های سنگین داشته باشد یا روی زمین محکم و ایمن باشد. اگر ترامپولینی بخرید که هیچ یک از این ویژگی ها را نداشته باشد، باید حتما میله هایی را به عنوان تکیه گاه برای تقویت پایه های آن قرار دهید.

ضد زنگ زدگی

 ترامپولین باید در تمام شرایط آب و هوایی مقاومت داشته باشد به خصوص اگر می خواهید در طول سال، آن را بیرون از خانه قرار دهید. قطعات فلزی زیادی در ترامپولین وجود دارد که با گذر زمان و با قرار گرفتن در معرض باران و برف، مستعد زنگ زدن هستند. ترامپولین هایی که چارچوب و فنرهای ضد زنگ دارند، به شکل چشمگیری بیشتر از ترامپولین هایی که فاقد این لایه محافظتی هستند، دوام دارند.

شما می توانید با خرید ترامپولینی که با نیازهایتان متناسب باشد، سرگرمی و تفریح را به حداکثر برسانید. خانواده شما ممکن است عاشق ترامپولینی با حلقه بسکتبال باشند، در حالیکه ممکن است کودکان ترامپولینی را دوست داشته باشند که دارای دسته هایی برای تعادل بیشتر است. همه اینها بستگی به شما دارد که از چه چیزی بیشترین لذت را می برید.

راهنمای خرید بهترین ترامپولین خانگی

راهنمای خرید بهترین ترامپولین خانگی : عواملی که باید پیش از خرید ترامپولین به آنها توجه کنید

سایز تشک

پیش از بررسی مدل های خاص ترامپولین، درباره سایز مورد نظرتان تصمیم بگیرید. قطر ترامپولین ها می تواند از ۳۶ اینچ تا ۱۵ فوت و بیشتر باشد. فکر کنید که چند نفر می خواهند از ترامپولین استفاده کنند و چند ساله هستند. شما همچنین باید بدانید که آیا می خواهید از ترامپولین برای تفریح یا تمرین و یا هر دو استفاده کنید.

قراردادن تور ایمنی

 انگیزه اصلی قراردادن تور ایمنی، جلوگیری از افتادن افراد از روی ترامپولین است. اما می توان با قراردادن فنرهای فلزی قدرتمند که تشک پرش را به چارچوب ترامپولین متصل می کند، ایمنی آن را بیشتر کرد. گرچه اغلب این فنرها که با یک تشک ایمنی پشتی دار پوشیده شده اند، خود مستعد آسیب رساندن هستند، به ویژه هنگامی که با انگشت های کوچک و نوک پنجه ها روی آن بپریم. ترامپولینی بخرید که تورهای آن مانع از سقوط شما روی فنرها شده و در نتیجه از چنین آسیب هایی جلوگیری کنید.

شما می توانید با انتخاب ترامپولینی که ویژگی های ایمنی مناسبی دارد، از حوادث ناشی از سقوط جلوگیری کنید. با انتخاب ترامپولینی که لبه های توری دارد، از پریدن بر روی لبه ها خودداری کنید. علاوه بر این، برخی لبه های توری از افتادن شما روی فنرها و آسیب دیدنتان جلوگیری می کند، در حالیکه در برخی مدل های دیگر، لبه های توری دورتا دور قسمت بیرونی فنرها قرار گرفته اما دارای پوشش پشتی دار است تا از انگشت ها و پنجه ها محافظت کند. در ترامپولین های کوچک که توسط کودکان و حتی بزرگسالان برای تناسب اندام استفاده می شود، نرده ای قرار داده می شود تا به تعادل بیشتر فرد پرش کننده کمک کرده و باعث شود فرد در مرکز ترامپولین قرار گیرد.

دوام قطعات

 چقدر به دوام قطعات ترامپولین توجه می کنید؟ قطعات ارزان تر ممکن است پول شما را در مدت زمان کوتاهی حفظ کند، اما شما احتمالا باید تور، فنرها یا دستکم تشک ترامپولین را سالی یکبار تعویض کنید. اگر هنگام خرید ترامپولین پول بیشتری هزینه کنید، دیگر نیازی نیست در سال های بعد قطعات آن را تعویض کنید.

تذکر: تولیدکنندگانی که از کیفیت ترامپولین تولیدی خود مطمئن هستند، اغلب آن را برای مدتی طولانی و به صورت رایگان گارانتی می کنند.

شکل

اغلب ترامپولین ها به شکل گرد یا مستطیل هستند، اما ترامپولین هایی به شکل هشت ضلعی یا مربع هم وجود دارد که رواج کمتری دارند. در ترامپولین های گرد، با هر بار پرش در مرکز آن قرار می گیرید و فنرهای دورتا دور آن نیز هنگامی که می پرید، عمل می کند. این نوع ترامپولین، بهترین انتخاب برای پرش کنندگان تفریحی و آماتور است. ورزشکاران ترامپولین مستطیلی را دوست دارند زیرا می توانند روی آن پرش صاف انجام داده و کنترل بیشتری بر پرش دوباره خود داشته باشند. این بدان علت است که هنگام پرش بر روی سطوح باریک و دراز، تمام فنرها به یک میزان درگیر نمی شوند.

کارهایی که صاحب ترامپولین باید انجام دهد

(پیش از آنکه کسی از آن استفاده کند)

  • باید از ایمن بودن ترامپولین و فضای اطراف آن هنگام استفاده بدون نظارت، مطمئن باشید. وقتی که از پلکان آن استفاده نمی کنید، آن را بردارید. در واقع، ما منتظر ارایه مدلی از سوی یک تولیدکننده هستیم که در آن بتوان تشک ترامپولین را هنگامی که استفاده نمی شود، از جا درآورد.
  • پیش از هر بار استفاده، ترامپولین را بررسی کنید تا مطمئن شوید اجزای آن به درستی به یکدیگر متصل شده اند. همیشه فرسایش و ساییده شدن اجزای ترامپولین را که می تواند خطرآفرین باشد، چک کنید.
  • هر قطعه فرسوده، گم شده یا معیوب را تعویض کنید.
  • چارچوب ترامپولین، از اجزای فلزی متصل نشده به زمین ساخته شده که رسانای جریان برق است. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید هیچ گونه سیم برق، وسیله برقی، بخاری یا روشنایی در اطراف ترامپولین و یا روی خود ترامپولین نباشد.
  • مطمئن شوید فضای اطراف ترامپولین، آزاد و بدون مانع باشد. ترامپولین را در نزدیکی ساختمان ها، دیوارها، تیرهای برق، نرده ها، بوته زارها و پیاده روها قرار ندهید.

راهنمای خرید بهترین ترامپولین خانگی

  • همیشه اطمینان حاصل کنید چیزی بالای ترامپولین وجود نداشته باشد. به عبارت دیگر، هیچ گاه بالای ترامپولین نباید سیم، لامپ، شاخه های درخت، تاق های ساختمانی و یا موارد خطرناک دیگری وجود داشته باشد.
  • مطمئن شوید هیچ آشغال یا زباله ای زیر یا اطراف ترامپولین نباشد.
  • ترامپولین را روی سطح زمین قرار دهید تا احتمال افتادن از روی آن کمتر شود.
  • مطمئن شوید ترامپولین به صورت ایمن روی زمین قرار گرفته است. هنگام وزش بادهای شدید، تشک ترامپولین باد می کند. اگر خطر کافی وجود داشت، ترامپولین را به یک مکان ایمن و محافظت شده انتقال دهید. مطمئن شوید نوک ستون های اتصالی روی سطح زمین قرار گرفته و روی آن پوشیده شده تا اگر کسی روی آنها افتاد، آسیب نبیند.
  • در شرایط آب و هوایی حاد، به سرعت اجزای نرم ترامپولین را درآورید. در طول زمستان، تشک پرش، لبه ها و بالشتک های فنری را درآورده و به درستی از آنها نگهداری کنید.
  • مطمئن شوید وزن فردی که از ترامپولین استفاده می کند، کمتر از حداکثر وزن پیشنهادی در دستورالعمل ترامپولین باشد.

راهنمای خرید بهترین ترامپولین خانگی : قوانین استفاده از ترامپولین

  • هنگام استفاده از ترامپولین، زیورآلات خود را درآورید زیرا ممکن است در تور لبه های ترامپولین گیر کند.
  • از پوشیدن لباس هایی که دارای حلقه، قلاب یا طناب باشد، خودداری کنید زیرا ممکن است این لباس ها در میان قطعات یا لبه های ترامپولین گیر کنند.
  • هنگامی که هرگونه شیء سخت/ تیز در دست دارید، روی ترامپولین نپرید. با استفاده از توپ های نرم پلاستیکی، می توانید تمریناتی را برای داشتن ماهیچه های قوی انجام دهید.
  • اگر دارو مصرف کرده اید، از ترامپولین استفاده نکنید.
  • پرش روی ترامپولین و پایین آمدن از روی آن را به صورت ایمن انجام دهید. هنگام پرش از روی دستگاه پایین نیایید.
  • از ترامپولین به عنوان سکوی پرشی برای پریدن روی چیز دیگری استفاده نکنید.
  • تنها از طریق درب ورود و خروج، وارد دستگاه شده و از آن خارج شوید.
  • هرگز از لبه های توری دستگاه آویزان نشوید، زیر آنها سینه خیز و یا از آنها بالا نروید و یا به آنها لگد نزنید.
  • در یک زمان تنها یک نفر از ترامپولین استفاده کند.
  • هرگز روی ترامپولین پشتک نزنید.
  • از بالشتک های چارچوب به عنوان دستگیره برای بالا کشیدن خود روی ترامپولین استفاده نکنید.

راهنمای خرید بهترین ترامپولین خانگی

  • از راه رفتن بر روی تشک های پرش خودداری کنید.
  • هنگامی که تشک ترامپولین خیس و لغزنده است، و یا باد شدیدی می وزد، از دستگاه استفاده نکنید.
  • هنگامی که شیء یا فرد یا حیوانی در زیر ترامپولین وجود دارد، از دستگاه استفاده نکنید.
  • هنگام پرش، مراقب فرزندان خود یا دوستانشان باشید.
  • اولین و مهم ترین نکته این است که در یک زمان، تنها یک نفر از دستگاه استفاده کند. این نکته از اغلب آسیب ها جلوگیری می کند.
  • دوم، مطمئن شوید که هیچ پرش کننده ای، حرکات مخاطره آمیز همچون پشتک زدن انجام نمی دهد. آن دسته از افرادی که آموزش دیده اند، می توانند این کار را انجام دهند ولی دیگران نباید چنین کاری کنند.
  • همیشه مطمئن شوید فرزندانتان و یا دوستانشان به صورت ایمن وارد دستگاه شده و از آن خارج می شوند.
  • به کودکان کوچکتر هنگام ورود و خروج کمک کنید.
  • مطمئن شوید درب ورودی ترامپولین به سرعت پس از ورود هر کودک به دستگاه، بسته می شود.
  • مطمئن شوید کودکان هنگام ورود به ترامپولین، چیزی همراه خود ندارند.
  • اجازه ندهید کودکان خسته روی ترامپولین بپرند.
  • مطمئن شوید کودک لباسی پوشیده که هیچ گونه طناب، حلقه یا قلاب روی آن نیست زیرا ممکن است درمیان اجزای ترامپولین گیر کند.
  • کودکان زیر ۴ سال نباید از ترامپولین استفاده کنند.

اگر قصد خرید ترامپولین را دارید و می خواهید کالایی با کیفیت را فقط از بازی سازان تهیه کنید روی لینک زیر کلیک کنید.

راهنمای خرید بهترین ترامپولین خانگی سوالات متداول بازی سازان 

آیا ترامپولین ایمن است؟

این موضوع درست است که اگر از ترامپولین با رعایت احتیاط استفاده نشود، باعث آسیب های شدید و ناگهانی می شود. با این وجود، تا زمانی که چند نکته را رعایت کنید، ترامپولین برای استفاده خانگی، وسیله ای ایمن است. همیشه از تورهای ایمن استفاده کنید، هرگز حرکات خطرناک انجام ندهید و از دستورالعمل تولیدکننده آن پیروی کنید و دیگر نگران چیزی نباشید.

آیا باید فضای کافی برای نصب ترامپولین داشته باشم؟

شما باید پیش از نصب ترامپولین در حیاط پشتی خانه تان، فضای بیرونی خود را اندازه گیری کنید. ترامپولین باید دستکم ۵ فوت از ساختمان ها، درخت ها، و موانع دیگر از هر طرف فاصله داشته باشد. مطمئن شوید هیچ شاخه آویزان یا سیم برقی بالای ترامپولین نباشد.

آیا کودک من به قدر کافی بزرگ شده تا از ترامپولین استفاده کند؟

به عنوان یک قاعده کلی، کودکان کمتر از ۶ سال نباید از ترامپولین های بزرگ در شهربازی ها، استفاده کنند. با این وجود، بسیاری از تولید کنندگان، ترامپولین های کوچک خانگی را عرضه کرده اند که کودکان کوچک عاشق آنها هستند. همیشه در حالیکه فرزندتان از هر گونه ترامپولین استفاده می کند، مراقبش باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.