مقالات بازی سازان

شرایط تاسیس مهد کودک + نحوه دریافت مجوز مهدکودک

دریافت مجوز مهدکودک

شرایط تاسیس مهد کودک و دریافت مجوز مهد کودک

یکی از معتبرترین کسب و کارهای حوزه کودک، تأسیس مهد کودک است. اگر قصد دارید برای راه اندازی مهد کودک اقدام کنید، مسیر نسبتاً سختی را انتخاب کرده‌اید. اعطای مجوز مهد تحت نظارت آموزش و پرورش استان‌ها انجام‌ می‌شود و به مدارک و مجوزهای مختلفی نیازمند است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه تأسیس خانه بازی و تأمین تجهیزات خانه بازی و مهد کودک ، تا انتهای این مطلب از بازی سازان با ما همراه باشید. در این مطلب کلیه مجوزهای مورد نیاز را نام برده و شما را با شرایط و نحوه دریافت هر یک به ‌طور کامل آشنا می‌کنیم.

انواع مهد کودک

برای تاسیس مهد کودک و یا پیش دبستانی ابتدا باید از انواع مهد ها و سن ورود به پیش دبستانی مطلع بود. با توجه به متفاوت بودن شیوه های تربیتی هر خانواده، انواع مهد کودک ها با عناوین مختلفی وجود دارد. در واقع هر یک از این مهدها در جهت حفظ اصول اخلاقی و تربیتی گروه های مختلف جامعه تشکیل شده اند. در ادامه به برخی از این مهد کودک ها اشاره کرده ایم.

 

مهد کودک قرآنی

مهد کودکی است که علاوه بر انجام مسئولیت مراقبت و پرورش کودکان در ابعاد مختلف، به امر آموزش قرآن و مفاهیم دینی به کودکان نیز فعالیت دارد.

 

مهد کودک مساجد

مهدکودکی است که با استفاده از امکانات و فضای فیزیکی مساجد برای ارائه خدمات فرهنگی ، آموزشی به کودکان منطقه و نمازگزاران تاسیس می گردد.

 

آدینه مهد

مهد کودکی است که در روزهای جمعه از ساعت 10 لغایت 14 جهت ارایه خدمات مهدهای کودک به کودکانی که والدین آن ها در نماز جمعه حضور دارند تشکیل می گردد.

مهد کودک دوزبانه

به مهد کودکی گفته می شود که هر روز آموزش زبان خارجی و زبان دوم برای کودکان داشته باشد.

 

مهدهای خصوصی شهري

مرکزی پرورشی، آموزشی، تربیتی و فرهنگی است که توسط شخصی حقیقی یا حقوقی تاسیس می گردد و مسئولیت مراقبت و رشد و پرورش کودکان در ابعاد، شناختی، اجتماعی، مذهبی، معنوی ، جسمی و روانی کودکان از بدو تولد تا مرحله پیش دبستانی مشتمل برگروه های سنی شیرخوار، نوپا و نوپاوه را عهده دار می باشد.

 

مهد کودک تمام وقت

مهد کودکی است که از ساعت 7:30 صبح الی 15:30 فعالیت دارد. (در تهران معمولا مهدها تا ساعت 18 فعالیت دارند که به ازای ساعات اضافی هزینه مجزایی دریافت می شود).

 

مهد کودک نیمه وقت

مهد کودکی است که روزانه به مدت 4 ساعت در نوبت صبح یا بعد از ظهر فعالیت دارد.

 

مهد کودک پاره وقت

مهد کودکی است که روزانه به کم تر از 4 ساعت در تمام ایام هفته یا فقط در روزهای معینی از هفته فعالیت دارد.

 

مهد کودک شبانه

مهد کودکی است که از ساعت 17 الی 8 صبح روز بعد در تمام ایام هفته فعالیت دارد.

 

مهد کودک شبانه روزی

مهد کودکی است که به صورت شبانه روزی (24 ساعته) در تمام ایام هفته فعالیت دارد.

 

مهد کودک خودکفا

مهد کودکی است که توسط وزارتخانه ها، سازمان ها، نهاد ها، ارگان ها و ادارات دولتی جهت ارایه خدمات به کودکان بانوان شاغل در اداره های ذیربط تأسیس می گردد .نظارت بر عملکرد مهد کودک خود کفا با رعایت مفاد این دستورالعمل، از طرف سازمان بهزیستی استان و اداره رفاه سازمان یا موسسه مربوطه انجام می پذیرد و ترجیحاً نباید از کودکان به صورت آزاد ثبت نام کند.

 

مهد کودک گالری

مهد کودکی است که بر مبنای مندرجات ماده 78 قانون کار توسط کار فرمایان کارگاه ها، تأسیس و ضوابط اجرایی آن با مشارکت سازمان بهزیستی و وزارت کار تدوین می گردد.

 

مهد خصوصی روستایی (روستا مهد)

مهد کودکی است که توسط اشخاص حقیقی با همکاری شورای اسلامی و تحت نظارت سازمان بهزیستی تأسیس می گردد و مسئولیت مراقبت و رشد و پرورش کودکان روستایی در ابعاد مختلف از آغاز سال سوم تا سن پیش دبستانی را عهده دار می باشد.

 

مهد کودک سیار

مهد کودکی است که در مناطق خاص نظیر مناطق آسیب خیز و سکونت گاه های غیر رسمی (به دلیل نبودن مکان مناسب) و یا به دلیل شرایط اضطراری به وجود آمده در یک منطقه (نظیر زلزله، سیل و سایر حوادث طبیعی و غیر طبیعی) با نظر کمیته استانی تأسیس می گردد و محدوده جغرافیایی فعالیت آن گسترده تر از آمادگی های ثابت می باشد.

 

مهد کودک دولتی

مهد کودکی است که توسط سازمان بهزیستی استان برای ارایه خدمات به کودکان اقشار نیازمند و آسیب پذیر در مجتمع خدمات بهزیستی شهری یا روستایی تأسیس می گردد.

 

مهد کودک غیر انتفاعی

مهد کودکی است که توسط افراد خیر و موسسات خیریه به منظور ارائه خدمات مربوطه به صورت رایگان به و کودکان اقشار نیازمند و آسیب پذیر تأسیس می گردد.

 

مهد کودک تعاونی

مهد کودکی است گه توسط شخصیت حقوقی به صورت تعاونی در شهر و روستا تأسیس می گردد.

 

نحوه دریافت مجوز مهدکودک

از اواخر سال 1400، سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اساسنامه‌ای تصویب و به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد که پیرو آن به ‌صورت موقت اعطای مجوز مهد کودک تحت اختیار مجموعه وزارت آموزش و پرورش است. براساس این ابلاغیه کلیه مهدهای کودک و پیش ‌دبستانی‌ها در بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی که در حال حاضر فعال هستند، می‌توانند طبق روال گذشته به فعالیت ادامه دهند، ولی صدور مجوز مهدهای جدید تنها تحت اختیار آموزش و پرورش است که موقتاً متوقف شده ‌است.

در واقع از ابتدای سال 1401 مجوز تأسیس مهد کودک صادر نمی‌شود و تا زمانی که مرجع قانونی صادر کننده آن مشخص نشود، نمی‌توانید وارد این حوزه شوید. شاید راه حل بهتر این باشد که به سراغ تأسیس خانه بازی کودک بروید. راه اندازی خانه بازی نیاز به مجوز خاصی ندارد و با کمترین بودجه و پرسنل می‌توان آن را احداث کرد. به علاوه اینکه پتانسیل درآمدزایی خانه بازی کودک بیشتر از مهد کودک و هزینه‌های تجهیز و نگهداری آن کمتر است. ولی اگر همچنان تأکید دارید که وارد روال قانونی دریافت مجوز مهد کودک شوید، در بخش بعدی مجوزها و مدارک مورد نیاز آنها را ملاحظه کنید.

موافقت اصولی تاسیس مهد کودک

موافقت‌نامه‌ای است که به فرد متقاضی با اعتبار یک سال داده می شود تا نسبت به تجهیز مهد ،تامین نیروی انسانی و دریافت مجوز مهد کودک اقدام نماید. به این نکته توجه نمائید این موافقت نامه فقط یک بار و به مدت 6 ماه قابل تمدید است.

موسس مهد کودک: به شخص حقیقی یا حقوقی که  پس از طی مراحل  پیش‌ بینی‌شده در دستورالعمل عمومی توسط کمیسیون ماده 26 استان موفق به دریافت موافقت نامه اصولی و سپس پروانه فعالیت می‌ شود ،موسس مهد کودک می گویند. شما به عنوان موسس مهد کودک باید دوره آموزشی موسسین مهد کودک را بگذرانید .

مسئول فنی مهد کودک: شما به عنوان موسس مهد کودک باید شخصی را به سازمان بهزیستی استان خود معرفی کنید تا برای او بعد از تائیدیه کمیسیون استان پروانه مسئول فنی صادر گردد.لازم به ذکر است حتما برای دریافت مجوز مهد کودک فرد معرفی شده باید خانوم باشد.

پروانه فعالیت مهدکودک

مجوزی است با اعتبار 3 ساله که پس از تجهیز مهد و برطرف نمودن نیاز های فضائی و نیروی انسانی به فرد متقاضی اهدا می گردد.

شرایط عمومی مؤسس

  1.  اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی تصریح‌شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  2.  طی دوره‌های آموزشی مطابق با دستورالعمل آموزشی
  3. برخورداری از سلامت جسم و روان به تائید روان‌پزشک معتمد سازمان
  4. داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت برای برادران
  5. داشتن تائیدیه گزینش برای انتخاب اصلح
  6. داشتن تائیدیه صلاحیت فردی حراست
  7. تابعیت جمهوری اسلامی ایران

شرایط اختصاصی مؤسس مهد کودک

  • دارا بودن تحصیلات کارشناسی یا بالاتر
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • عدم سوءپیشینه کیفری

در مورد شرط مدرک کارشناسی یا بالاتر، این نکته حائز اهمیت است که در صورت داشتن مدرک کاردانی می توانید برای مجوز مهد کودک در مناطق کم برخوردار و روستا مهد اقدام نمائید.

تبصره ۱: برای اشخاص حقوقی باید حداقل دو نفر از اعضای هیئت‌مدیره دارای مدرک تحصیلی کارشناسی باشند.

تبصره ۲: هشت سال سابقه کار مرتبط برای کارکنان بازنشسته یا بازخرید سازمان بهزیستی که حداقل دارای مدرک تحصیلی دیپلم باشند معادل مدرک کارشناسی محسوب می‌گردد.

تبصره ۳: مؤسسین که دریک استان دارای مهد کودک فعال بوده و پروانه فعالیت آن‌ها دارای اعتبار است و قصد جابجایی به استان دیگر را داشته باشند فقط ازلحاظ شرایط مدرک تحصیلی مندرج در این دستورالعمل معاف بوده و مدرک تحصیلی زمان اخذ مجوز قبلی ملاک عمل خواهد بود.

تبصره ۴: متقاضیان تأسیس مهد کودک خصوصی که عضو بسیج و حداقل دارای 4 سال سابقه همکاری فعال با بسیج را داشته باشند (با تأییدیه کتبی از بسیج) در شرایط مساوی از اولویت اخذ مجوز برخوردارند.

شرایط عمومی مسئول فنی مهد کودک

  1. عدم سوء پیشینه کیفری
  2. عدم اعتیاد به مواد مخدر
  3.  تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  4. داشتن تائیدیه صلاحیت فردی حراست
  5. داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت برای برادران
  6.  برخورداری از سلامت جسم و روان به تائید روان‌پزشک معتمد سازمان داشتن تائیدیه
  7.  اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

مدرک و شرایط تحصیلی مسئول فنی مهد کودک

  • دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی یا بالاتر در رشته پیش‌دبستانی
  •  دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی یا بالاتر در رشته‌های روان‌شناسی، علوم اجتماعی فقط با گرایش مددکاری اجتماعی و خدمات اجتماعی، علوم تربیتی، مشاوره و راهنمایی، مدیریت آموزشی، آموزش ابتدایی و کودکیاری با شش ماه سابقه کار آموزش رسمی در مهد های کودک با تائید کمیته تخصصی و یا گذراندن 100 ساعت کارورزی در مهد های کودک با تائید بهزیستی استان.
  • دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی یا بالاتر در رشته‌های علوم قرآنی، الهیات یا سطح حوزوی معادل با یک سال سابقه کارآموزشی در مهد های کودک با تأیید کمیته تخصصی و یا گذراندن 300 ساعت کارورزی در مهدهای کودک.
  • دارندگان رتبه‌های اول تا سوم کشوری و بین‌المللی در رشته‌های مختلف قرآنی با دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی در سایر رشته‌ها به انضمام تائیدیه مراجع ذیصلاح، جهت تأسیس مهد کودک قرآنی با شش ماه سابقه فعالیت و یا 100 ساعت کارورزی.
  • در صورت فقدان متقاضیان با مدرک تحصیلی کارشناسی یا بالاتر، افراد دارای مدرک تحصیلی کاردانی می‌توانند متقاضی تأسیس روستا مهد و یا متقاضی تأسیس مهدکودک در مناطق کم برخوردار شهری باشند.

تبصره ۱: هشت سال سابقه کار مرتبط برای کارکنان بازنشسته یا بازخرید سازمان بهزیستی که حداقل دارای مدرک تحصیلی دیپلم و چهار سال سابقه کار مرتبط برای دارندگان مدرک کارشناسی غیر مرتبط معادل مدرک کارشناس مرتبط محسوب می‌گردد.

تبصره ۲: مدیران مؤسس یا مدیران مهد های کودک خصوصی که قبل از تصویب و ابلاغ این دستورالعمل موفق به دریافت ابلاغ مدیریت‌شده‌اند، به‌شرط دارا بودن سایر شرایط مقرر، ازنظر مدرک تحصیلی مشمول مقررات این دستورالعمل نخواهند بود.

تبصره ۳: تمدید پروانه فعالیت روستا مهدهایی که روستای موردنظر ازلحاظ تقسیمات کشوری به منطقه شهری تبدیل‌شده باشد بلامانع بوده و مدیران مؤسس یا مدیران روستا مهد که قبل از تصویب و ابلاغ این دستورالعمل موفق به دریافت پروانه فعالیت شده‌اند، به‌شرط دارا بودن سایر شرایط مقرر، ازنظر مدرک تحصیلی مشمول مقررات این دستورالعمل نخواهند بود، مشروط به این که تمامی دوره‌های آموزشی را مطابق با دستورالعمل آموزشی گذرانده باشند.

تبصره ۴: مسئول فنی (مدیر) مهد کودک تا پایان 60 سالگی مجاز به ادامه فعالیت می‌باشند و در پایان سن مذکور باید فرد واجد شرایط دیگری به‌عنوان مسئول فنی معرفی گردد.

تبصره ۵: مسئولین فنی که دریک استان دارای مهد کودک فعال بوده و پروانه فعالیت آن‌ها دارای اعتبار است و قصد جابجایی به استان دیگر را داشته باشند فقط ازلحاظ شرایط مدرک تحصیلی مندرج در این دستورالعمل معاف بوده و مدرک تحصیلی زمان اخذ مجوز قبلی ملاک عمل خواهد بود.

تبصره ۶: متقاضیان انتقال مهد کودک از روستا به شهر در صوت موافقت کمیته تخصصی استان (با در نظر گرفتن عملکرد مدیر روستا در زمان فعالیت و تلاش وی در جذب کودکان و این‌که قبل از موافقت با انتقال روستا مهد باید فرد واجد شرایط دیگری در روستای موردنظر روستا مهد دایر نماید و به عبارتی روستا مهد در روستای مذکور تعطیل نگردد)

شرایط مدرک تحصیلی متقاضیان انتقال مهد کودک

– دارندگان مدرک تحصیلی دیپلم با داشتن حداقل 7 سال سابقه فعالیت به‌عنوان مدیر روستا مهد

– دارندگان مدرک تحصیلی فوق‌دیپلم غیر مرتبط با داشتن حداقل 5 سال سابقه فعالیت به‌عنوان مدیر روستا مهد

– دارندگان مدرک تحصیلی فوق دیپلم مرتبط (پیش‌دبستانی، مربیگری و …) و کارشناسی غیر مرتبط با داشتن حداقل 3 سال سابقه فعالیت به‌عنوان مدیر روستا مهد.

شرایط عمومی مربی مهد کودک

  1. کلیه شرایط لازم ذکرشده دربند فوق
  2. دارا بودن حداقل 20 و حداکثر 60 سال سن

شرایط اختصاصی مربی مهد کودک

  •  دارا بودن مدرک تحصیلی کاردانی یا بالاتر با اولویت رشته‌های مربی کودک و پیش‌دبستانی
  • افرادی که دارای حداقل تحصیلات دیپلم بوده و همچنین دارای یک سال سابقه فعالیت در مهد کودک باشند در صورت داشتن سایر شرایط می‌توانند مربی مهدکودک باشند.
  •  داشتن گواهی گذراندن دوره آموزشی مطابق دستورالعمل آموزشی

 ترکیب و تعداد نیروی انسانی مورد نیاز مهد کودک

  • روانشناس و کارشناس بهداشت به‌صورت پاره‌وقت یک‌بار در ماه
  • یک نفر آشپز برای مهدهای کودک تمام‌وقت، شبانه، شبانه‌روزی و …
  • داشتن گواهی گذراندن دوره آموزشی مطابق دستورالعمل آموزشی
  • یک نفر مربی مهد کودک به ازای هر 10 کودک شیرخوار، 15 کودک نوپا، یا 15 کودک نوباوه.
  • یک نفر کمک‌مربی مهد کودک به ازای هر 10 کودک شیرخوار، 15 کودک نوپا، یا 15 کودک نوباوه.
  • یک نفر کمک‌آشپز برای مهدهای کودک تمام‌وقت، شبانه و شبانه‌روزی با ظرفیت بیش از 100 کودک
  • یک نفر مسئول فنی به‌عنوان مدیر
  • یک نفر خدمتگزار به ازای هر 50 کودک
  • به ازای هر 10 کودک شیرخوار یک نفر مراقب

مدارک موردنیاز برای دریافت موافقت اصولی اشخاص حقیقی

  1. اصل گواهی دوره آموزشی مطابق با دستورالعمل آموزشی
  2. تصویر گواهی وضعیت نظام‌وظیفه برای برادران (برابر اصل)
  3. تصویر مدرک تحصیلی کارشناسی (برابر اصل)
  4. فرم درخواست تکمیل‌شده موافقت اصولی
  5. تائیدیه صلاحیت فردی از ادارات اماکن
  6. اصل گواهی عدم سوءپیشینه کیفری
  7. تائیدیه صلاحیت فردی از حراست
  8. تصویر تمامی صفحات شناسنامه
  9. دو قطعه عکس پرسنلی
  10. اصل گواهی عدم اعتیاد
  11. تصویر کارت ملی

سازمان بهزیستی فقط با تائیدیه حراست سازمان خود و به صورت متمرکز برای اقلیت های مذهبی مجوز موافق اصولی و پروانه فعالیت صادر می کند.

مدارک موردنیاز برای دریافت موافقت اصولی اشخاص حقوقی

  • دو قطعه عکس پرسنلی متقاضی حقیقی و رئیس هیئت‌مدیره متقاضی حقوقی
  • تصویر مدرک تحصیلی کارشناسی دو نفر از اعضای هیئت‌مدیره (برابر اصل)
  • دارا بودن موافقت اصولی جهت اشخاص حقیقی و حقوقی
  • آخرین آگهی تغییرات اساسنامه در روزنامه رسمی کشور
  • تاییدیه دفتر فنی و مهندسی در خصوص مکان مهدکودک
  • شماره ثبت از اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری
  • تاییدیه مکان مهدکودک توسط کارشناس حوزه کودکان
  • تصویر مدرک تحصیلی مرتبط مسئول فنی (برابر اصل)
  • گواهینامه آموزشی مطابق با دستورالعمل آموزشی
  • درج موضوع تأسیس مهدکودک در اهداف اساسنامه
  • تاییدیه انتظامی ترافیکی در خصوص مکان مهدکودک
  • تاییدیه اداره بهداشت در خصوص مکان مهدکودک
  • فرم درخواست تکمیل‌شده موافقت اصولی
  • پروانه تأسیس معتبر از سازمان بهزیستی
  • تاییدیه گزینش (مؤسس و مسئول فنی)
  • فرم درخواست تکمیل‌شده پروانه فعالیت
  • پروانه فعالیت (حقیقی و حقوقی)

تبصره: شرط دارا بودن تائیدیه انتظامی ترافیکی و پرداخت مبلغ تعیین شده فقط برای صدور پروانه فعالیت روستا مهدها لازم الاجرا نیست.

مدارک موردنیاز جهت تمدید پروانه فعالیت

  • تصویر پروانه فعالیت
  • تائیدیه اداره بهداشت
  • تائیدیه صلاحیت فردی از حراست
  • تاییدیه اماکن در صورت تغییر مکان مرکز
  • فرم درخواست تکمیل‌شده تمدید پروانه فعالیت
  • تاییدیه‌ی عضویت در کانون توسعه وهم یاری مهدهای کودک استان
  • تائیدیه کمیته تخصصی در خصوص عملکرد و مکان مرکز در صورت تغییر
  • ارائه گواهی دوره‌ای آموزشی که مطابق با دستورالعمل آموزشی گذرانده‌اند
  • دو قطعه عکس پرسنلی متقاضی حقیقی و رئیس هیئت‌مدیره متقاضی حقوقی
  • تائیدیه معتبر فنی و مهندسی (روستا مهدها از ارائه این تائیدیه معاف می‌باشند)

مدارک موردنیاز جهت دریافت پروانه مسئول فنی

  • اصل گواهی دوره آموزشی (مطابق با دستورالعمل آموزشی)
  • تصویر مدرک تحصیلی مطابق با موارد ذکرشده و برابر اصل
  • فرم درخواست تکمیل‌شده پروانه مسئول فنی
  • تائیدیه صلاحیت فردی از حراست سازمان
  • تائیدیه صلاحیت فردی از ادارات اماکن
  • اصل گواهی عدم سوءپیشینه کیفری
  • تصویر تمامی صفحات شناسنامه
  • دو قطعه عکس پرسنلی
  • اصل گواهی عدم اعتیاد
  • تصویر کارت ملی

تبصره ۱: امکان بیشتر بودن اعتبار پروانه فعالیت مهد کودک از مدرک مسئول فنی وجود ندارد و تاریخ اعتبار آن 2 سال می باشد.

تبصره ۲: در صورتی که متقاضی پروانه مسئول فنی و موافقت اصولی یک نفر باشند مدرک مسئول فنی به مدت 3 سال برای متقاضی ارائه می شود .

شرايط ساختمان مهدکودک

ساختمان مهدکودک باید در مالکیت یا اجاره رسمی موسس یا مدیر موسس (دفاتر مشاور املاک دارای کدرسمی) باشد و ارائه اجاره‌نامه برای صدور پروانه فعالیت الزامی است.

در ادامه 21 شرط اصلی و مهم ساختمان مهد کودک را بیان می کنیم :

شرط یکم: رعایت دور بودن مهد کودک از خیابان پرتردد، مراکز پرسروصدا و خطوط راه‌آهن، کشتارگاه، محل انباشت زباله و سایر مراکزی که تولید دود، بو، گردوغبار و آلودگی می‌کند، ضروری است

شرط دوم: ساختمان مهد کودک ترجیحاً بهتر است در یک یا دو طبقه باشد و در صورت دو طبــــــــــقه بودن طبقه فوقانی به گروه سنی شیرخوار و نوپا و طبقه پایین به گروه نوباوه اختصاص یابد و راه‌اندازی مهد کودک در ساختمان‌های چندطبــــقه با رعایت تمامی مـوارد ایمنی و تایید کمیته بلامانع است. در ضمن به هیچ عنوان نباید مهد کودک در زیرزمین راه‌اندازی شود.

شرط سوم: درب ورودی مهدکودک باید بزرگ و دو لنگه باشد و همچنین ورودی حیاط مهد از پارکینگ مجزا باشد و ضمـــناً در حیاط مهد کودک به هیچ عنوان نباید وسیله نقلیه پارک شود.

شرط چهارم: سکونت اشخاص حقیقی و حقوقی در طبقه فوقانی مهد کودک در صورت مجزا بودن در ورودی و خروجی آن از مهد کودک بلامانع است.

شرط پنجم: رعایت تعداد و اندازه سرویس‌های بهداشتی (توالت و دستشویی) متناسب الزامی است؛ به صورتی که بـ‌ـــه ازاء هر 20 کودک یک چشمه توالت و یک دستگاه دستشویی تعبیه شده باشد و در ضمن داشتن یک چشمه توالت و یک دستگاه دستشویی در فضای باز مهدکودک پیشنهاد می‌شود.

شرط ششم: فضایی برای ثبت نام و بایگانی پرونده کودکان و کارکنان مجهز به لوازم اداری نظیر میز، صندلی، فایل پرونده کودکان، تلفن و … (ترجیحاً اتاق).

شرط هفتم: فضای سرانه با احتساب 3 مترمربع برای هر کودک شیرخوار، 2مترمربع برای هر کودک نوپا و 1مترمربع بـــــرای هر کودک نوباوه.

شرط هشتم: حداکثر ظرفیت کلاس‌های آموزشی برای کودکان نوپا 15 نفر و نوباوه با احتساب فضای سرانه مربوطه 20 نفر است.

شرط نهم: اتاق فعالیت کودک مجهز به میز و صندلی، وسایل آموزشی، کمک آموزشی، وسایل بازی مناسب گروه‌های سنی و …

شرط یازدهم: ناهارخوری مجهز به میز و صندلی و وسایل غذاخوری مناسب.

شرط دوازدهم: آشپزخانه مجهز به تجهیزات لازم نظیر یخچال، فریزر، اجاق گاز، کابینت، ظروف مناسب و …

شرط سیزدهم: اتاق خواب کودکان مجهز به تشک، بالش، ملحفه و تخت‌خواب برای هر کودک شیرخوار.

شرط چهاردهم: اتاق تعویض و شست و شو مجهز به دوش متحرک، وان مخصوص شست و شو، میز تعویض، دستشویی با آب سرد و گرم، سطل درب‌دار، دست‌کش یک‌بار مصرف و …

شرط پانزدهم: حیاط یا فضای بازی ایمن‌سازی شده حداقل به مساحت 50 متر مربع،‌ مجهز به وسایل بازی مانند تاب، سرسره، الاکلنگ و …؛ در مناطق کم‌برخوردار با تشخیص و تایید کمیته مساحت حیاط و فضای بازی مهدکودک قابل تغییر خواهد بود.

شرط شانزدهم: سیستم سرمایش و گرمایش متناسب با مناطق جغرافیایی کشور (رادیاتور، فن‌کوئل یا شوفاژ، بخاری، پکیج، کولــر…) و در ضمن تمامی سیستم‌های در دسترس کودکان باید با پوشش‌های امن محفوظ شده باشند.

شرط هفدهم: وجود کپسول اطفاء حریق دارای کنترل فنی و بررسی ادواری با درج تاریخ  و مشخصات بازدیدکننده برای هر طبقه ضروری و الزامی است.

شرط هجدهم: ایمن‌سازی پلکان، شیشه‌ها، ارتفاعات، پریزها، وسایل حرارتی، برودتی و …

شرط نوزدهم: نصب هواکش و استفاده از کف‌پوش مناسب، مواد لازم بهداشتی و …

شرط بیستم: درجه حرارت مناسب مهد کودک به تناسب فصول حداکثر 25 تا 27 و حداقل 20 درجه سانتیگراد است.

شرط بیست و یکم: وجود جعبه کمک‌های اولیه (شامل چسب، باند، گاز استریل، بتادین …) در محل مناسب به دور از دسترس کودکان.

 


**سوالات متدوال**

نحوه تأسیس مهد کودک و شرایط عمومی مؤسس مهد کودک چیست؟

موسس مهد کوک باید دارای شرایط خاصی باشد که به طور خلاصه برایتان می آوریم: 1-اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی تصریح‌شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران. 2- طی دوره‌های آموزشی مطابق با دستورالعمل آموزشی. 3-برخورداری از سلامت جسم و روان به تائید روان‌پزشک معتمد سازمان. 4-داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت برای برادران. 5-داشتن تائیدیه گزینش برای انتخاب اصلح. 6-داشتن تائیدیه صلاحیت فردی حراست. 6-تابعیت جمهوری اسلامی ایران

هزینه لازم برای تاسیس مهدکودک چقدر است؟

هزینه ی لازم برای تاسیس مهدکودک نسبت به شهر انتخابی شما و ابعاد مهد کودک شما متفاوت است. کافیست تا با کارشناسان بازیسازان تماس بگیرید تا بر اساس متراژ مورد نظر شما بازه ی مناسبی از قیمت را به شما پیشنهاد دهند.

شرایط عمومی مسئول فنی مهد کودک چیست؟

شرایط عمومی مسئول فنی مهد کودک به شرح زیر است: 1-عدم سوء پیشینه کیفری. 2-عدم اعتیاد به مواد مخدر. 3-تابعیت جمهوری اسلامی ایران. 4-داشتن تائیدیه صلاحیت فردی حراست. 5-داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت برای برادران. 6-برخورداری از سلامت جسم و روان به تائید روان‌پزشک معتمد سازمان داشتن تائیدیه. 7-اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان رسمی تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

جهت مشاهده محصولات  و کسب مشاوره جهت راه اندازی مهد کودک می توانید از روش های زیر اقدام نمائید

021-44444428     

به روزرسانی: امیدورام از مطالعه مقاله نحوه اخذ مجوز مهدکودک لذت کافی را برده باشید،دوستان بسیاری در تماس هایشان مطلب نحوه اخذ مجوز خانه بازی کودک را نیز با ما مطرح کردند که سعی شده در قسمت وبلاگ بازی سازان این مطلب هم مورد بررسی قرار گیرد.

92 دیدگاه در “شرایط تاسیس مهد کودک + نحوه دریافت مجوز مهدکودک

  1. سیناسیما گفت:

    این مراحل رو طی کردنشون چقد طول میکشه

    1. مرضیه گفت:

      سلام با تشکر از توضیحاتتون
      برای تاسیس مهدکودک باید به آموزش پرورش مراجعه کرد یا بهزیستی یا از طرق دیگه هم امکان اقدام هست؟

      1. سلام وقتتون بخیر، در حال حاضر مجوز مهد کودک از بهزیستی به آموزش و پرورش داده شده، اما آموزش و پرورش هم فعلا هیچ مجوز جدیدی اعطا نمیکنه و هیچ مجوزی رو هم تمدید نمیکنه. پیشنهاد ما به شما رفتن به سمت تجهیز و تاسیس خانه بازی‌ست، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید. شماره تماس خودتون رو برای ما ارسال کنید.

  2. آزرده گفت:

    سلام
    می خواستیم یک خانه بازی کودک تاسیس کنیم
    یک سوال پیش اومد هنوز از هیچ ارگانی جواب درست نگرفتیم
    سوال؟ایا ملک یا واحد خانه بازی باید حتما تجاری باشد؟یا اینکه نه اگه تو محیطی که راه جدا دارد ولی واحد مسکونی باشد مشکلی ندار؟
    مثل مهدکودک

    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. mtavakolianr گفت:

      سلام وقتتتون بخیر در رابطه با خانه بازی محدودیتی در ملک شما وجود ندارد اطلاعات بیشتر در یک ایمیل برای شما ارسال می شود.

      1. محمدی گفت:

        سلام.چنتا سوال داشتم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید…..اول،آیامیشود موسس ومسول فنی یک نفر باشه همزمان؟…دوم،بنده مدرکم لیسانس علوم تربیتی گرایش پیش دبستانی و دبستان هست آیا گذراندن دوره جهاد دانشگاهی هم لازمه؟….اگرلازمه برا کدومش؟موسس یا مسعول فنی؟…سوم،برا شروع و اقدامات اولیه از کجا شروع کنم وچیکارکنم؟….باسپاس

        1. mtavakolianr گفت:

          سلام وقتتون بخیر، بله امکان اینکه شخصی هم مسئول فنی و هم موسس باشد هست. در هر حالتی و با هر رشته ای گذراندن دوره های جهاد دانشگاهی الزامیست. برای هر عنوانی که قصد دارید دوره جهاد دانشگاهی آن عنوان خاص الزامیست. اطلاعات تکمیلی به ایمیل شما ارسال خواهد شد. و یا می توانید با شماره های 44288050-021و 09128202329 تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان بازی سازان پاسخگوی شما باشند.

        2. سمانه گفت:

          سلام من رشته ام کامپیوتر بوده کارشناسی دارم میخواستم بدونم میشه مهد تاسیس کنم واینکه باید از کجا شروع کنم ممنون میشم راهنماییم کنید
          متشکرم

          1. mtavakolianr گفت:

            سلام وقتتون بخیر، برای دریافت مجوز مهد کودک نیاز به یک مسئول فنی و موسس هست. موسس نیاز به گذراندن دوره های جهاد دانشگاهی دارد و مسئول فنی علاوه بر آن باید مدرک روانشناسی مرتبط نیز داشته باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس های بازی سازان 44288050-021 و 09128202329 تماس بگیرید

  3. فاطمه گفت:

    سلام ، من ميخوام براي مجوز مهدكودك اقدام كنم ، جواز رو ب اسم شخصي كه ميخوام بگيرم ، ٦٥ سالشه ! ايا ب مشگل بر ميخورم ؟

    1. mtavakolianr گفت:

      سلام وقت بخیر مجوز یا موافقت نامه اصولی مهد کودک در بازه سنی 25 تا 60 سال ارائه می شود.

  4. نیلوفرعسکری گفت:

    سلام .تصمیم دارم داخل لابی برج مسکونی به مساحت ۱۰۰متر مهدکودک راه بندازم ..ولی حیاط نداره میتونم مجوز بگیرم .. فوق لیسانس ر انشناسی هستم

    1. mtavakolianr گفت:

      سلام وقتتون بخیر، یک ایمیل حاوی اطلاعات مورد نیاز برای شما ارسال خواهد شد.

  5. محمد گفت:

    سلام وقتتون بخیر باشه
    من میخواستم برای تاسیس مهدکودک اقدام کنم
    رفتم آموزش و پرورش گفتش که به ما ربطی نداره برو بهزیستی
    رفتم بهزیستی اولش گفت که یه درخواست بنویس تا برسی بشه
    بعدش گفت که برو کافی نت یا دفاتر پیش خوان دولت برای مجوز ثبت نام کن، الان من هرجا میرم میگه که همچین چیزی نداریم
    لطفا میشه کمکم کنید اینکه در قدم اول کجا برم و چیکار کنم
    ممنون میشم کمکم کنید

    1. mtavakolianr گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      مجوز مهد کودک از سوی سازمان بهزیستی و با مراحلی گرفته خواهد شد.
      یک ایمیل به همراه پاسخ سوال شما برایتان ارسال می شود.

    2. آیدا گفت:

      سلام من ۱۴ سال سابقه کار در غیر انتفاعی دارم بعنوان مدیر معاون معلم ابتدایی و دوره ی اول و کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی دارم می خوام مهدکودکی تاسیس کنم می دونم می تونم موسس باشم ولی میخوام بدونم با این سابقه امکان داره خودم مسئول فنی باشم؟ مادرم هم بازنشسته ی فرهنگی هست کاردانی زبان هستن می تونم اونو مسئول فنی کنم؟

      1. mtavakolianr گفت:

        سلام وقت بخیر برای پذیرش مسئول فنی باید دوره های جهاد دانشگاهی این حوزه گذرانده شود. موسس نیز الزامیست دوره های مرتبط با موسس را شرکت کرده و مدارک لازم را دریافت کنید. اطلاعات تکمیلی به ایمیل شما ارسال خواهد شد. و یا می توانید با شماره های 44288050-021 و 09128202329 تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان بازی سازان پاسخگوی شما باشند.

      2. زهرا گفت:

        سلام من لیسانس الهیات دارم میخام خانه کودک بزنم باید دوره های مدیریت فنی رو بگذرونم ؟

        1. mtavakolianr گفت:

          سلام وقت بخیر برای مهد کودک نیاز به گذراندن دوره های مورد نیاز هست اما برای خانه کودک این کار الزامی نیست

      3. پرستو گفت:

        سلام وقت بخیر
        من رفتم بهزیستی برای تاسیس مهد کودک، گفتن که باید بری آموزش پرورش . رفتم آموزش‌وپرورش گفتن که باید بری داخل سایت آموزش و پرورش و اینترنتی اقدام کنی . ولی هر چی داخل سایت آموزش و پرورش میگردم ، منوی مرتبط با تاسیس مهد کودک رو پیدا نمی کنم . ممنون میشم راهنمایی کنین

        1. سیمین فتح الهی پور گفت:

          سلام وقتتون بخیر لطفا با شماره تماس های مجموعه تماس بگیرید راهنماییتون میکنند

  6. جعفری گفت:

    سلام راهنمایی های شما بسیار عالی بوده براین اساس من مدرک کارشناسی آموزش ابتدایی هستم و در حال حاضر آموزگار ابتدایی هستم در مدارس غیر دولتی اما حالا میخواهم مهدکودک وپیش دبستانی تاسیس کنم اگر لطف کنید ورانمایی های لازم برای راه اندازی مهد وپیش به من ارائه دهید ممنون میشوم

    1. mtavakolianr گفت:

      سلام وقتتون بخیر. یک ایمیل حاوی پاسخ سوال شما برایتان ارسال خواهد شد.

  7. م. کریمی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من میخواستم برای تاسیس مهدکودک اقدام کنم.فوق لیسانس علوم تربیتی از دانشگاه علامه هستم .لطفا مراحل کار رو برای من هم ایمیل بفرمائید .با تشکر

    1. mtavakolianr گفت:

      با عرض سلام و وقت بخیر اطلاعات لازم برای شما ارسال خواهد شد

  8. کیان گفت:

    سلام روزتون بخیر
    من لیسانس روانشناسی دارم میخوام برای تاسیس مهدکودک اقدام کنم.باید به سازمان بهزیستی مراجعه کنم؟
    مسئول فنی مهد نمیتونم خودم باشم؟لطفا راهنمایی کنید

    1. mtavakolianr گفت:

      سلام وقتتون بخیر یک ایمیل حاوی پاسخ شما برایتان ارسال خواهد شد. لطفا حساب رایانامه خود را چک کنید

      1. سپیده گفت:

        سلام…از کجا میشه مجوز پیش دبستانی گرفت….از بهزیستی یا جایی.میشه راهنمایی کنید

        1. mtavakolianr گفت:

          سلام وقت بخیر سازمان بهزیستی مسئولیت اعطای مجوز به مهد کودک ها را دارد اما برای پیش دبستانی که جزوی از مقاطع تحصیلی است باید به آموزش پرورش منطقه مراجعه و پرسش های لازم را بپرسید. جهت کسب اطلاعات بصورت تشریحی و کامل تر با شماره های 44288050-021 و 09128202329 تماس بگیرید. پاسخ به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد.

  9. محمود رضا گل محمدی گفت:

    سلام خسته نباشید ممنونم از مطالب مفیدتون
    همسر بنده 13 سال بیمه در مرکز توانبخشی… بعنوان مربی کودکان کم شنوا مشغول بکار بوده و دارای کارشناسی رواشناسی می باشد. خواستیم مجوز یه مهد در کرج را اخذ کنیم لطفا راهنمایی فرمایید

    1. mtavakolianr گفت:

      سلام وقتتون بخیر جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تماس تماس بگیرید همچنین اطلاعات تکمیلی به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

  10. محمود رضا گل محمدی گفت:

    در ضمن مدیر مهد میتواند مسؤل فنی هم باشد؟

  11. سلام گفت:

    دوربین مدار بسته هم از ضروریاته؟

    1. mtavakolianr گفت:

      در مهد های کودک بله هم به لحاظ ایمنی و هم مسائل دیگر

  12. Farida گفت:

    سلام خسته نباشین ممنون از سایت خوبتون. ایا موسس فنی حتما باید خانم باشه ؟ من رشتم اموزش زبان انگلیسی هست میخواستم مجوز بگیرم ایا میتونم؟ و اینکه ایا مسئول فنی باید همکاره باشه ؟
    ممنون میشم جوابم رو بدین

    1. mtavakolianr گفت:

      سلام وقتتون بخیر در رابطه با موسس باید گفت که در جنسیت مشکلی نیست و هم خانم و هم آقا میتونن باشن اما در مورد مسئول فنی شخص حتما باید خانم باشد. شما پس از طی کردن دوره های جهاد دانشگاهی و مراحل دیگری می توانید مجوز دریافت کنید. پاسخ از طریق ایمیل نیز برای شما ارسال خواهد شد.
      جهت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن های تماس بگیرید

  13. بهراد گفت:

    سلام و عرض ادب
    بنده مؤسس يك مهد هستم كه دو سال سابقه كار داره
    در حال حاضر به فكر تأسيس يك خانه بازي به همراه اين مهد هستم
    يعني برند مهد رو با خانه بازي تلفيق كنم
    اگر ممكنه راهنمايي بفرماييد

    1. mtavakolianr گفت:

      سلام وقتتون بخیر اطلاعات تکمیلی بصورت ایمیل برای شما ارسال شد همچنین جهت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن های تماس بگیرید

  14. فتاحی گفت:

    سلام. درصدد راه اندازی یک مهد قرآنی در یک مسجد هستیم. تنها ایرادی که وجود داره نداشتن فضای باز هست. با این شرایط میتوان مجوز گرفت؟

    1. LiveCoder گفت:

      با سلام خیلی متشکر از نظرتون، راهنمای تکمیلی برای شما ایمیل می شود.

  15. نقدی گفت:

    سلام وقتتون بخیر من ارشد روانشناسی بالینی دارم و به تازگی قصد دارم مهد کودک تاسیس کنم، میخواستم بدونم هزینه های لازم برای تاسیس مهد چقدر هست ؟واینک برای گرفتن مجوزهای لازم به کجاها باید مراجعه کنن؟ من که مدرکم روانشناسی هست هم باید دوره های جهاد دانشگاهی رو بگذرونم؟

    1. mtavakolianr گفت:

      سلام وقت بخیر، برای گرفتن مجوز مهد کودک همانطور که در متن بالا گفته شده است باید به دفاتر پیشخوان تحت نظر بهزیستی منطقه مورد نظر مراجعه کنید، گذراندن دوره های جهاد دانشگاهی برای کسب مدرک الزامیست.
      جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های تماس حاصل فرمایید.

  16. فاطمه گفت:

    سلام و خسته نباشید.
    مدرک فوق لیسانس مدیریت بازرگانی هستم. و دارای گواهینامه فنون و تدریس معلمی هستم ، آیا شرایط تاسیس مهدکودک را دارم؟
    با تشکر

    1. mtavakolianr گفت:

      سلام وقتتون بخیر برای تاسیس مهد کودک نیاز به گذراندن دوره های تخصصی جهاد دانشگاهی است.
      جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان بازی سازان پاسخگوی شما باشند.

  17. Neda گفت:

    سلام وقتتون بخیر ، بنده کارشناسی علوم تربیتی گرایش پیش دبستانی و دبستان را دارم‌ می‌خوام مجوز تاسیس مهدکودک بگیرم سوال اولم اینه هزینه تاسیس یک مهد بطور تخمینی چقد باید درنظر داشته باشم و سوال دومم اینه که مربی هایی که باید جذب کنم حتما باید مدرک مطابق با رشته رو داشته باشن؟

    1. mtavakolianr گفت:

      سلام وقتتون بخیر برای مربیان مهد کودک و مدیران نیاز به گذراندن دوره های تخصصی جهاد دانشگاهی است. در رابطه با هزینه ها بسته به آیتم های انتخابی شما متفاوت خواهد بود.
      جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های و تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان بازی سازان پاسخگوی شما باشند.

  18. محمدی گفت:

    و اینکه اگر مدرک شخصی زمین شناسی باشه میتونه دوره جهاد دانشگاهی رو بگذرونه بعنوان مسعول فنی ،مسعول فنی بشه؟

  19. سمیراسلیمانی گفت:

    سلام جهت تجهیزات داخلی مهد واستانداردهایی که برای فضای داخلی مهد وتعبیه ی اتاقها مهد کودک باید مدنظر قرارگیردلطفا راهنمایی های لازم رامبذول بفرمایید.

    1. mtavakolianr گفت:

      استاندارد های مهد کودک در فضای بازی چیزی حدود 60 صفحه است که می توانید خلاصه ای از آن را بصورت مشاوره رایگان از کارشناسان و مدیریت فروش بازی سازان دریافت نمایید به این منظور می توانید با شماره های 44288050-021 و 09128202329 تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان بازی سازان پاسخگوی شما باشند.

    2. واحده پيمانكار گفت:

      سلام بنده ليسانس پرستاري دارم با ٧ سال سابقه كار ميخوام شرايط تاسيس مهدكودك را بدانم ممنون ميشم راهنمايي كنيد🙏🏻

      1. mtavakolianr گفت:

        سلام وقتتون بخیر در حال حاضر گرفتن مجوز مهد کودک در گیر و دار آموزش و پرورش و بهزیستی ست و شرایط هرکدام متفاوت است. بهتر است در شرایط فعلی به این دو مرکز مراجعه کرده و اطلاعات لازم را کسب کنید.

  20. ترابی گفت:

    سلام. خسته نباشید. ببخشید من می‌خوام مهد بزنم و خودم مدرک کارشناسی حسابداری بازرگانی دارم. آیا میتونم مدیر و مسئول فنی مهد هر دو خودم باشم ؟؟ یعنی منظورم به رشته تحصیلی خودم آیا قبول میکنن؟؟؟
    و اینکه اولین قدم برای گرفتن مجوز ها و اقدام برای تاسیس مهد از چه ارگانی هست؟؟؟

    1. LiveCoder گفت:

      با سلام برای دریافت پست موسس شما فقط نیاز به مجوز دارید ، دریافت پست مسئول فنی منوط به داشتن مدرک روانشناسی است.
      اگر برای دریافت مجوز مهدکودک نیاز به راهنمایی دارید با شماره 44288050-021 تماس بگیرید، کارشناسان بازی سازان به طور رایگان توضیحات لازم را برای شما ذکر می کنند.

  21. جمشیدی گفت:

    سلام کارشناسی علوم تربیتی هستم
    میخواستم بدونم مراحلی که برای تاسیس مهدکودک باید طی کنم دقیقا چیه؟

    1. mtavakolianr گفت:

      سلام وقتتون بخیر توضیحات کامل در این مطلب و مطلب 5 گام ضروری تاسیس مهد کودک میتونید پاسخ خودتون رو پیدا کنید. همچنین برای راهنمایی بیشتر با شماره تماس های بازی سازان 44288050-021 و 09128202329 تماس بگیرید.

      1. عفت میرزاحسن پور گفت:

        باعرض سلام و وقت بخیر.اگر کسی ۶۰ سالش باشه وخودش بخواهد هم موسس وهم مسئول فنی باشد امکان پذیر است.چون ظاهرا برای مسئول فنی شرایط سنی در نظر گرفته شده است.اگر پاسختون مثبت هست لطفا بفرمایید برای گذراندن دوره چگونه باید ثبت نام کنم. ضمنا تابستان دوره موسسین را گذرانده ام. با تشکر

  22. نیکا چل گلی گفت:

    با سلام من مدرک کارشناسی صنایع غذایی دارم و کلیه دوره های ایمنی از اداره کار را گذرانده و دریافت کردم میتونم با این مدرک مجوز مهد کودک بگیرم

    1. mtavakolianr گفت:

      سلام وقتتون بخیر، برای دریافت مجوز مهد کودک نیاز به یک مسئول فنی و موسس هست. موسس نیاز به گذراندن دوره های جهاد دانشگاهی دارد و مسئول فنی علاوه بر آن باید مدرک روانشناسی مرتبط نیز داشته باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس های بازی سازان 44288050-021 و 09128202329 تماس بگیرید

  23. وحیده گفت:

    سلام من مراحل بهزیستی رو برای مجوز موافقت اصولی تاسیس مهد گذراندم مرحله گزینش و حراست گفتن که منتظر باشید تا تماس بگیریم برای مصاحبه سوالم اینه که چه سوالاتی در مرحله مصاحبه میپرسن؟
    واینکه در سالن اجتماعات برج مسکونی که حیاط نداره امکان داره که مهد تاسیس کرد؟

    1. mtavakolianr گفت:

      سلام وقتتون بخیر، در ابتدا بهتون تبریک میگم بابت این شغل و کسب و کاری که انتخاب کردید. در ادامه سوالات عموما در مورد ارتباط با بچه ها، چرایی انتخاب این شغل، چرایی بیرون امدن از شغل قبلی، ایده و خلاقیتها، اداره کردن کلاس،نوع برخورد با بچه های مشکل دار علی الخصوص بیش فعال، کمی سوالات روانشناسی، ارائه مدارک کاری و تحصیلی مرتبط و در نهایت واگذاری یک کلاس به مدت یکربع به شخص حاضر و ارزیابی اداره کلاسش هست. در رابطه با فضای مهد کودک شما چند مورد به بهزیستی معرفی میکنید که بازرسین بهزیستی پیگیری میکنند و نمونه های مناسب را انتخاب می کنند. در رابطه با سوال پایانی جواب ما بر طبق تجربه هزاران مرکز منفی است چرا که موارد اساسنامه سازمان بهزیستی رعایت نشده است.

  24. ایمان گفت:

    سلام خسته نباشید
    من لیسانس روانشناسی هستم
    میخوام مهد کودک تاسیس کنم
    لطف میکنین برای من هم ارسال کنین ایمیل راهنمایی رو

    1. mtavakolianr گفت:

      با سلام وقتتون بخیر
      برای تاسیس مهد کودک علاوه بر دریافت این مدرک باید در دوره های مرتبط جهاد دانشگاهی برای موسس و مسئول فنی مهد کودک نیز شرکت کنید و بعد از آن از دفاتر پیشخوان و بهزیستی برای مجوز پیگیری کنید. جهت کسب اطلاعات بصورت تشریحی و کامل تر با شماره های 44288050-021 و 09128202329 تماس بگیرید. پاسخ به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد.

  25. مریم گفت:

    سلام ممنون میشم اگر سوالم رو پاسخ بدید
    من لیسانس روانشناسی با ۲سال سابقه کار و گزینش شده ی آموزش و پرورش هستم
    تمایل به تاسیس مهد داشتم سوالم اینه که ۲۴سال سن دارم آیا امکانش هست که بتونم هم موسس و هم مسول فنی مهد باشم؟
    واینکه چطور میتونم برای دوره های جهاد دانشگاهی درخواست بدم؟

    1. mtavakolianr گفت:

      سلام وقت بخیر بله شما امکان اینکه هم موسس و هم مسئول فنی باشید رو دارید. برای شرکت در دوره های جهاد دانشگاهی میتونید از طریق وبسایت این مجموعه اقدام کنید و مراکز تحت پوشش منطقه خودتون رو پیدا کنید. جهت کسب اطلاعات بصورت تشریحی و کامل تر با شماره های 44288050-021 و 09128202329 تماس بگیرید. پاسخ به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد.

  26. حسین-خراسان رضوی گفت:

    سلام – وقت تون بخیر
    من رشته ام صنایع هست و میخوام بعنوان موسس مهد تاسیس کنم- میخواستم بدونم اولا میشه ؟؟
    دوما هیچ کسی بهم جواب درست و حسابی نمیده که دقیقا از کجا برای تاسیس شروع کنم ،ممنون میشم راهنمایی کنید
    و اینکه به نظرتون الان که بهمن ماه 98 هست میشه تا شهریور 99 مهد رو احداث و راه اندازی کرد؟؟
    ممنون

    1. mtavakolianr گفت:

      با سلام وقتتون بخیر برای موسس در مدرک دانشگاهی محدودیتی وجود ندارد و شما می توانید با گذراندن دوره موسس در جهاد دانشگاهی این عنوان را داشته باشید.
      با تماس با کارشناسان بازی سازان صفر تا صد این کار در اختیار شما قرار خواهد گرفت! برای شروع دوره های جهاد دانشگاهی موسس را شرکت کنید و سپس به دفاتر پیشخوان زیر نظر بهزیستی منطقه خود مراجعه کنید تا فرم های مجوز در اختیار شما قرار گیرد. نیاز است که در این مدت یک مسئول فنی خانم دارای مدرک جهاد دانشگاهی نیز در کنار شما باشد. در مرحله بعد مجوز موقت از سوی بهزیستی به شما ارائه خواهد شد و در طول این مدت شما باید به دنبال محل تاسیس باشید و اگهی های استخدام مربیان دوره دیده را نیز بدهید. سپس محل مهد شما از سوی بازرسین بهزیستی از بین فضاهای پیشنهادی شما انتخاب شده و شما 6 ماه برای تجهیز و ایمن سازی فرصت خواهید داشت. در این مرحله بازی سازان در مدت کوتاهی حداکثر یک ماه این کار را برای شما انجام میدهد.
      برای اطلاغات بیشتر با شماره تماس های 02144288050 و 09128202329 تماس بگیرید.

  27. شیما گفت:

    سلام
    من لیسانس مهندسی و فوق لیسانس روانشناسی دارم ایا با این مدرک می تونم‌ مهد تاسیس کنم؟
    و اینکه ایا برای تاسیس موسسه خلاقیت کودکان هم نیاز به مدرک روانشناسی هست؟
    ممنونم

    1. mtavakolianr گفت:

      اطلاعات مورد نظر برای شما ارسال خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر با شماره تماس های ۰۲۱۴۴۲۸۸۰۵۰ و ۰۹۱۲۸۲۰۲۳۲۹ تماس بگیرید.

  28. هلاله گفت:

    سلام ببخشید من میخوام با دوستانم یە مهد تاسیس کنیم ، مسول فنی جدا داریم ، برایە موسس متونیم چندین نفرو معرفی کنیم یا باید اونم یە نفر باشە ؟ واینکە کلا سردگمیم نمیدونم از کجا شروع کنیم اول باید برایە مدرکها اقدام کنیم یا گرفتن مجوز ؟

    1. سلام جهت مشاوره در رابطه با تاسیس مهد با همکاران ما تماس بگیرید: 02144288050

  29. مونا گفت:

    سلام من 35 سالمه لیسانس علوم تربیتی آموزش و پروش کودکان استثنایی دارم دنبال جواز مهد رفتم بهزیستی گفت رفته زیر نظر آموزش و پروش دیگه به ما مربوط نمیشه رفتم آموزش و پرورش گفت به ما ربطی نداره برای جواز خانه بازی هم به شهرداری رفتم گفت به ما ربطی نداره در ضمن الان به خاطر اینکه مهدا رفتن زیر نظر اموزش و پروش جهاد دانشگاهی دیگه کلاس های مدیر مسئول و مسیول فنی رو نمیزاره میشه لطفا راهنمایی کنید من چکار باید بکنم

    1. سیمین فتح الهی پور گفت:

      سلام لطفا با شماره های شرکت تماس بگیرید تامشاوران ما راهنماییتون کنند

  30. Roya گفت:

    اموزش های جهاد دانشگاهی بصورت انلاین هم هست که بتونیم شرکت کنیم ؟اسم دوره ای که برا مهدکودک دقیقا چیه؟

    1. سیمین فتح الهی پور گفت:

      سلام لطفا با شرکت تماس بگیرید راهنماییتون کنن کارشناسان ما

  31. ... گفت:

    سلام روز بخیر من لیسانس رشته روانشناسی گذروندم خواستم برای تاسیس مهد کودک اقدام کنم رفتم اموزش پرورش چون از امسال از بهزیستی فرستادن اموزش پرورش رفتم بعد برگشتن میگن باید سن 30سال باشه واقعا متوجه نشدم این راست گفتن یا الکی چون اصلا جای ندیدم سن مهم باشه ایا واقعیت داره شما درجریان هستید

  32. mr گفت:

    سلام، برای مسیول فنی مهد کودک بودن لیسانس آموزش ابتدایی قابل قبول هست؟ سوال دومم اینه که باید برای گرفتن مجوز مهد به آموزش و پرورش مراجعه کرد یا سازمان بهزیستی؟

    1. سیمین فتح الهی پور گفت:

      سلام وقتتون بخیر لطفا با شماره تماس های مجموعه تماس بگیرید راهنماییتون میکنند

  33. زینب جعفری گفت:

    با سلام و وقت بخیر
    الان که دیگه موافقت اصولی از سمت بهزیستی داده نمیشه و آموزش پرورش هم میگه هنوز بخشنامه مهدکودک نیومده
    چیکار باید کرد

    1. سلام وقتتون بخیر، ممنون از شما که به بازی سازان اعتماد دارید. بله با توجه به شرایط فعلی در خصوص مجوز مهد کودک ها پیشنهاد بازی سازان برای شما راه اندازی خانه بازی کودک هست تا هم سرمایه شما از بین نره و هم درآمدزایی بیشتری داشته باشین.
      این مقاله رو بخونید:
      هزینه راه اندازی خانه بازی کودک

  34. Saba گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من دوره مربی گری مهد در دانشگاه علمی کاربردی رو گذروندم و لیسانس مهندسی دارم آیا میتونم با این مدارک برای تاسیس مهد کودک اقدام کنم

    1. سلام وقتتون بخیر
      مرسی از اینکه بازی سازان رو انتخاب کردید؛ در گذشته با توجه به موارد مدنظر بهزیستی یکی از الزامات تاسیس مهد گذراندن دوره های مربی گری، موسس و مدیریت مهد بود؛ در حال حاضر با انتقال مدیریت به آموزش و پرورش تقریبا روند تاسیس کمی مبهم و نامشخص هست.

  35. نرگس گفت:

    سلام من چند سال پیش موافق اصولی مهد رو گرفتم ولی نتونستم مهد بزنم آیا امکان تمدید دوباره برای من هست؟

    1. سلام با توجه به تغییر شرایط و عدم ارائه مدرک و مجوز از سوی بهزیستی این امر در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است. از این رو می توانید از آموزش و پرورش منطقتون در خصوص نحوه تمدید مجوز سوال بفرمایید.

  36. ریحانه ریاحینی گفت:

    سلام…منم لیسانس روانشناسی دارم شرایط و کلا هرچیزی ک باید اطلاع داشته باشم رو ازجمله هزینه ها و دوره ها و کل اطلاعات رو میشه برای منم ایمیل کنین؟باتشکر

    1. shiva گفت:

      با سلام ممنون از شما اطلاعات اولیه برای شما ایمیل می‌شود.

  37. jafari گفت:

    سلام‌بنده ارشد روانشناسی خوندم .چطور میتونم مهد یا خانه بازی تاسیس کنم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. shiva گفت:

      با سلام ممنون از پیامتون لطفا با شماره 09128202329 تماس بگیرید در خدمتتون هستیم.

  38. حسنخانی گفت:

    سلام روزتون بخیر
    من لیسانس روانشناسی دارم میخوام برای تاسیس مهدکودک اقدام کنم
    از کجا باید شروع کنم؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. shiva گفت:

      با سلام لطفا با شماره 02144288050 تماس بگیرید

  39. هاوری گفت:

    سلام
    دخترم ارشد آموزش زبان انگلیسی دارن و ۱۰ سال سابقه تدریس زبان ، برای مجوز مهد کودک زبان خارجه چه پیشنهادی میفرماین. ممنون خواهم بود راهنمایی بفرماین

    1. با سلام ممنون از پیامتون لطفا با شماره 09128202329 تماس بگیرید و با فرم مشاوره رو پرکنید تا کارشناسان بازی سازان در اسرع وقت با شما تماس بگیرند .
      https://bazisazan.com/contact-us/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.