مقالات بازی سازان

بهترین انتخاب مکان برای بازی کودکان در مهد کودک

بهترین انتخاب مکان برای بازی کودکان در مهد کودک

بهترین انتخاب مکان برای بازی کودکان در مهد کودک

اتاق بازی مکانی شگفت انگیز برای کودکان است. این اتاق فضایی است تا کودکان در آنجا آزاد و رها بازی کنند و سرگرم شوند.

تجهیزات اتاق بازی، این امکان را به کودکان می دهد تا در مکانی مخصوص به خودشان وقت بگذرانند.

در نظر گرفتن این موضوع مهم است که اتاق بازی تنها مکانی برای نگه داشتن کودکان نیست، اتاق بازی جایی بیشتر از یک مکان برای بازی کردن است.

اتاق بازی مکانی برای کودکان است تا در آن بیاموزند و رشد کنند، به همین دلیل است که اتاق بازی باید مکانی فراتر از یک اتاق طراحی شده برای بازی با اسباب بازی ها و نگه داری آنها باشد.

اگر اتاق بازی کودک محیطی برای رشد، تحریک و تقویت مهارت‌های عقلانی باشد، باید هنگام چیدن اسباب بازی ها در کنار یکدیگر به چند نکته توجه کنید. شما باید روشی را برای مدیریت چینش همه اسباب بازی ها و طراحی اتاق بازی کودکان در نظر بگیرید.

نکات مهم در دکوراسیون و طراحی اتاق بازی مهدکودک در بازی سازان

اتاق بازی کودک را مرتب نگه دارید

ساماندهی، یک موضوع کلیدی است. شما در مهدکودکتان اتاقی نمی خواهید که فقط با انبوهی از اشیای نامرتب و در هم ریخته پر شده باشد.

کودکان در یک اتاق بازی مرتب شده، علاوه بر روش مرتب نگه داشتن اتاق، می آموزند که جای هر اسباب بازی کجاست و در نهایت کودکان می توانند ببینند که همه چیز در دسترس آنها قرار گرفته است.

در اتاق بازی مرتب، کودک به جای آنکه سرگردان در اتاق بازی به دنبال اسباب بازی محبوب خود بگردد، می تواند به راحتی بازی کند.

«جست‌وجو برای گنج» می تواند سرگرم کننده باشد اما مطمئنا شما نمی خواهید کودکان به دنبال هر اسباب بازی که می خواهند با آن بازی کنند بگردند چون این کار ممکن است باعث خسته شدن کودکان  و در نهایت عدم بازی کردن آنها شود.

بهترین انتخاب مکان برای بازی کودکان در مهد کودک

 نگه داری درست اسباب بازی ها

اگر می خواهید اتاق بازی را مرتب نگه دارید، باید اطمینان حاصل کنید که همه اسباب بازی ها را به درستی نگه می دارید. البته روش نگهداری به فضای شما بستگی دارد، اما باید بتوانید روشی کاملا عملی برای مرتب نگه داشتن آنها پیدا کنید.  

قفسه های دیواری همچنان ایده خوبی برای نگه داشتن هر چیز در گوشه مهدکودک است (دستکم اشیای زیادی را می توان روی آنها قرار داد تا وسط مهد نباشند). این قفسه ها طوری هستند که کودکان می توانند همه چیز را به خوبی روی آنها ببینند.

همچنین می توانید اگر فضای کافی در اختیار دارید، از صندوقچه های مکعبی نگه داری  وسایل و نیز قفسه کتاب استفاده کنید. شما می توانید از قفسه های کتاب برای نگه داشتن اسباب بازی های زیادی استفاده کنید اما نگه داشتن چند کتاب داخل این قفسه ها نیز ایده بدی نیست. همه ما باید بدانیم که مطالعه کردن برای مغز مفید است و باید اطمینان حاصل کنید که کودکان همیشه در معرض تحریکات عقلانی لازم و مورد نیاز قرار بگیرند.

اگر فضای کافی دارید، می توانید یک میز مطالعه برای کودکان در نظر بگیرید. به این ترتیب کودک یک فضای انحصاری مناسب برای مطالعه و یادگیری دارد.

اسباب بازی هایی که خلاقیت کودکان را تقویت می کنند

شما در حقیقت همه نوع اسباب بازی سرگرم کننده را برای کودکان فراهم می کنید تا خلاقیت آنها تقویت شود. در نهایت، اتاق بازی باید مکانی باشد که کودک بتواند در آن افکار و افق های خود را گسترش داده و شکوفا شدن خلاقیت آنها راهی فوق العاده برای انجام این کار است.

خرید بازی های فکری

بهترین انتخاب مکان برای بازی کودکان در مهد کودک

تهیه وسایل نقاشی برای کودکان

یکی از مهمترین چیزهایی که در طراحی اتاق بازی مهدکودک نباید فراموش شود، ملزومات هنری است. دلیلی وجود دارد که اغلب مدارس و کمپ های تابستانی، در برنامه های خود، آموزش هنر و مهارت را قرار می دهند. هنر سرشار از سرگرمی است، اما به شکلی باورنکردنی، کودکان را به فکر کردن به شیوه ای که لزوما انجام نخواهند داد، تشویق و ترغیب می کند.

اینکه به کودکان اجازه دهیم تا توانایی خلق آثار هنری خود را داشته باشند، تنها یک سرگرمی نیست و این موضوع باعث می شود کودکان بتوانند توانایی ابراز خود را تقویت کنند.

تولید هنر و نقاشی، تمرین هایی  هستند که باعث آزادی ذهن می شوند. فراهم کردن امکان دسترسی به هنر در مهدکودک برای کودکان، باعث ایجاد مهارت های خلاقانه ای می شود که برای رشد احساسی مورد نیاز آنها و تبدیل شدن به فردی متفکر، مستقل و خلاق، بسیار ضروری است.

بهتر است این فرصت را به کودکان بدهید تا منتقدانه درباره خود فکر کنند. وقتی که ملزومات هنری را در اختیار کودکان قرار می دهید، شانس ارتقا و گسترش مهارت های مورد نیاز برای تضمین رشد ذهنی و احساسی را به کودکان داده اید.

با توجه به همه این موارد، می توانید یک سه پایه نقاشی با تعدادی رنگ نقاشی غیرسمی در اختیار کودکان قرار دهید.

بهترین انتخاب مکان برای بازی کودکان در مهد کودک

بهترین انتخاب مکان برای بازی کودکان در مهد کودک  :تهیه تخته سیاه در مهد کودک

داشتن یک تخته سیاه، راهی فوق العاده برای کودکان است تا بدون هیچ خراب کاری و بدون نوشتن بر روی دیوارهای مهد، خود را ابراز کنند. از آنجایی که تخته سیاه صاف است، در نتیجه فضای بسیار کمی اشغال می کند. خرابی و شلوغی آنها نیز بسیار کم است. وقتی که تخته سیاه داشته باشید، پس از آن، هزینه های مالی نسبتا کمی خواهید داشت. شما دیگر نیازی به خرید پیوسته رنگ یا کاغذ ندارید و تنها باید مقداری گچ بخرید.

آلات موسیقی

یکی دیگر از وسایلی که در طراحی اتاق بازی مهد کودک نباید فراموش شود، تهیه ابزار آلات موسیقی است. بهتر است فعالیت هایی را در نظر بگیرید تا کودکان هوشیارتر شوند. دادن آلات موسیقی اسباب بازی به کودکان، راه بسیار عالی دیگری برای تقویت خلاقیت کودکان است.

آنها می توانند با ملودی ها، لحن ها و سروده های خود، آهنگ های خود را بنوازند و حتی می توانند اندکی برقصند. رقصیدن سرشار از سرگرمی است و انرژی کودک را تخلیه می کند. بنابراین، فراهم کردن امکان سرودن آهنگ برای کودکان نه تنها تحریک کننده است بلکه اگر بفهمند لحن موسیقی آنها ارزشمند است، خوراکی های بیرونی را کمتر مصرف می کنند و ممکن است راحت تر بخوابند.

در بازار همه نوع آلات موسیقی برای کودکان وجود دارد: زیلوفون (سنتور چوبی) اسباب بازی، پیانوی اسباب بازی، کیبورد اسباب بازی، گیتار اسباب بازی، مجموعه طبل های اسباب بازی و حتی میکروفون اسباب بازی. تمام این آلات در بازار یافت می شود و در این زمینه هیچ کمبودی وجود ندارد. شما اگر بخواهید می توانید این شانس را به کودک بدهید تا گروه موسیقی خود را داشته باشد.

میز و صندلی کودک از اجزای مهم طراحی اتاق بازی مهدکودک

میز و صندلی تنها ابزارهای نشیمن نیستند و می توان از آنها به عنوان وسیله دیگری برای تفکرات خیالی استفاده کرد. کودکان عاشق بازی «میهمانی چای» هستند و این بازی را نمی توان به طور دقیق، روی زمین انجام داد. وقتی که یک میز و صندلی به کودکان می دهید، شانس برگزاری یک شب نشینی کوچک را برای آنها فراهم می کنید.

البته داشتن میز و صندلی یک جنبه کاربردی نیز دارد. اگر کودکان ملزومات هنری را در اختیار داشته باشند، می توانند بر روی میز و صندلی ها نشسته و نقاشی بکشند و این حالت با احساس نشستن کنار سه پایه نقاشی تفاوت دارد. فراموش نکنید میزها و صندلی ها باید متناسب با سایز و اندازه کودک باشد.

بهترین انتخاب مکان برای بازی کودکان در مهد کودک

بهترین انتخاب مکان برای بازی کودکان در مهد کودک  :طراحی اتاق بازی مهد کودک با دکوری جذاب

اگر دیوار اتاق بازی را خالی و سفید بگذارید هیچ اتفاق بدی نمی افتد، اما می توانید دکوری جذاب و زیبا برای اتاق بازی درست کنید. می توانید الگوها و طرح های مرتب و یا دکوری مانند ستون های نور، روی دیوارها بکشید. اتاق بازی جایی برای سرگرمی است، بنابراین می توانید به همان اندازه اتاق را تبدیل به مکانی برای سرگرمی و تفریح کنید. تمام اسباب بازی ها و ملزومات به نوبه خود جذاب هستند، اما با اضافه کردن اندکی استعداد و مهارت، بیننده دست آوردهای جذابتری خواهید بود.

اتاق بازی را امن نگه دارید

شما دوست دارید کودکان در اتاق بازی آزادانه جست و خیز کنند، اما باید اطمینان حاصل کنید که همه در اتاق بازی در امان هستند. حتماً باید درهای خروجی بسته باشند و اسباب بازی ها نباید به اندازه ای کوچک باشند که باعث خفگی بچه ها شوند. همچنین گرچه ممکن است برایتان بیشتر هزینه بر باشد، اما فرش کردن کف اتاق بازی (فومی کردن کف مهدکودک) راهکاری مطلوب محسوب می شود.

همیشه هدف اتاق بازی را در ذهن مرور کنید

صرف نظر از آنچه که شما در اتاق بازی بدست می آورید، به یاد داشته باشید اتاق بازی جایی برای داشتن اوقاتی خوش و تحریک ذهن و افکار کودکان است. کودک می تواند در اتاق بازی بر جهان خود تسلط پیدا کند. اگر کودکان فضایی برای کشف، انعکاس و خلق خود داشته باشند، درباره خود و دنیای اطرافشان چیزهای بیشتری یاد می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.